Ping An predbehol poisťovaciu elitu. Lekársky „guru" trhá rekordy!


			Ping An predbehol poisťovaciu elitu. Lekársky „guru" trhá rekordy!
23.7.2020 Zahraničie

Spoločnosť Ping An patrí k najhodnotnejším poisťovniam na svete. A ukazuje sa, že čínsky gigant už zvládol mnohé, čo tradiční velikáni typu Allianz alebo Axa majú ešte len v pláne.

Vybudoval funkčné ekosystémy siahajúce ďaleko za oblasť komerčného poisťovníctva. Napríklad ponuka služieb v oblasti zdravia je niečo, s čím chce Ping An zabodovať aj počas koronakrízy. 

Aký je recept na úspech čínskej poisťovne? Ping An previedol svoj kompletný kmeňový obchod na cloudové platformy. Každá takáto platforma poskytuje koncernu všestranné styčné body, aby bolo možné vybudovať ekosystémy výrazne nad úrovňou bežného poisťovacieho obchodu. A možnosti ďalšieho rozširovania hodnotového reťazca sú prakticky všadeprítomné.

V sektore zdravotníctva prevádzkuje Ping An celú sieť takýchto platforiem, s ktorými oslovuje najrôznejších aktérov bezprostredne pri ich potrebách získať informácie alebo vykonať nejakú interakciu, a rovno im predkladá cielené ponuky. Centrom ekosystému je lekársky „guru" Ping Ans Good Doctor. Ten predstavuje so svojimi 250 miliónmi registrovaných užívateľov špičkovú bázu telemedicíny, ktorá nemá vo svete obdobu.

Všetko okolo zdravia

Táto platforma Ping Ans Good Doctor pokrýva celú oblasť zabezpečenia cez poistenie až po dohodnutie termínu u skutočného lekára a zaslanie potrebných liekov na adresu pacienta. V prvých dňoch pandémie v Číne sa údajne využitie mobilné aplikácie Good Doctor zvýšilo na desaťnásobok. Podľa Jessicy Tan, jednej zo šéfek Ping An, je pozoruhodné a pôsobivé, aký vplyv môžu mať digitálne technológie na zlepšenie efektivity zdravotného systému. Podľa nej ide jednoznačne o znamenie, že firma je so svojimi produktmi a ponukami na dobrej ceste.

Divízia Ping An Healthcare ponúkla medzitým program, ktorý je schopný v prípade epidémie nahradiť kontrolné telefonáty vykonávané zvyčajne ľudským personálom. Občania sú automaticky pýtali a vyhodnotenie ich odpovedí je tiež automatizované. Podľa Jessicy Tan tak možno technológiami Ping An podporiť celé mestá, aby bolo možné podchytiť pacientov s covidom-19 a súčasne rozsah nebezpečenstvo infekcie, a týmto spôsobom potom lepšie budovať prevenciu.

Každému zákazníkovi prináleží digitálny prístup, aby bolo možné udržiavať prehľad. Počas poslednej pandémie veľa ľudí využívalo on-line ordinačné hodiny, čo by v normálnych časoch trvalo najskôr roky, kým by si na tento spôsob populácia zvykla.

Ping An bola založená v roku 1988 a za dobu svojej existencie vyrástla na jednu globálne najsilnejších a najhodnotnejších značiek poistenie vôbec. Na významnom odbytovom trhu Číny poisťuje tento koncern každého siedmeho občana. Podnik sa delí na tri hlavné sféry podnikania: poistenie, banku a investície. Najväčší obrat vykazuje práve poistenie. Diferzifikovaním aktivít do ďalších oblastí môže Ping An obslúžiť zákazníkov plnohodnotnou paletou finančných služieb, zatiaľ čo konkurencia väčšinou spolieha v iných odvetviach na kooperáciu s partnermi.  

Podľa štúdie Oliver Wyman vychádza najväčšie nebezpečenstvo pre banky a poisťovne z digitálnych platforiem, ktoré môžu viazať koncového konzumenta ako centrálny prístup k finančným službám. Preto si to tiež vzali k srdcu generálni riaditelia koncernov Allianz a Axa v Nemecku, ktorí vidia v digitálnej stratégii čínskej spoločnosti Ping An model budúcnosti. A čo je dôležité: koncept Ping An potrebuje každodennú prácu zhruba 20 000 IT vývojárov a programátorov, ktorí sú centrálnym tímom firmy. Len vďaka nim je Ping An teraz tam, kde je. A to je recept aj pre Európu: menej referentov, viac ajťákov. 

Zdroj: 

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články