Pritom platí pravidlo: čím väčšia je spoločnosť, tým väčší je medzi nimi podiel užívateľov: s 97 % sú tu zastúpené takmer všetky spoločnosti s 500 a viac zamestnancami; u spoločností so 100 až 499 zamestnancami je to 82 %. Menších spoločností s 20 až 99 zamestnancami je na sieťach 75 %.
Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu, ktorý si nechalo spracovať digitálne združenie Bitkom medzi 604 nemeckými spoločnosťami s 20 a viac zamestnancami.
„Takmer všetci používatelia internetu sú aktívni aj na sociálnych sieťach; pre mnohých sú najdôležitejším zdrojom informácií. Pokiaľ chcú firmy osloviť svojich zákazníkov, prakticky nie je cesty, ako tieto platformy dnes obísť,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Bitkom Dr. Bernhard Rohleder.
Mohlo by vás zaujímať: UNIQA získala striebornú EFFIE Awards Slovensko za kampaň o duševnej nepohode
Najpoužívanejšími sieťami sú Xing a Facebook, na ktorých je prítomná takmer každá druhá spoločnosť (48 %). Nasleduje YouTube (40 %) a LinkedIn (39 %). Viac ako tretina spoločností (38 %) využíva aj Instagram.
Na miestnych platformách, ako je nebenan.de, má svoju firmu zaregistrovanú tretina podnikov (32 %), a rovnaký podiel (32 %) ich používa Twitter alebo dnes X. Videoplatformu TikTok používa 25 % nemeckých firiem a spoločností a Snapchat každý desiaty podnik ( 10 %). Pinterest (6 %) a Flickr (5 %) sú oveľa menej časté.
„S „Threads“ prichádza teraz ďalšia platforma s potenciálne širokým záberom. Firmy budú zisťovať, či môžu svoje cieľové skupiny osloviť aj prostredníctvom tejto siete,“ upozorňuje Rohleder z Bitkomu.
Mohlo by vás zaujímať: Darovacia zmluva na byt: Čo by mala obsahovať? Radí Colonnade
Na otázku, aké ciele sledujú využitím sociálnych médií, sa väčšina spoločností zhoduje: 89 % chce zvýšiť povedomie o svojich produktoch či značkách, prípadne o svojej vlastnej spoločnosti (87 %). Trom štvrtinám (77 %) ide o zlepšenie ich imidžu a podobný podiel (76 %) chce touto cestou prilákať nových zákazníkov.
Významnú úlohu zohráva aj nábor nových zamestnancov: 71 % využíva sociálne médiá na upútanie pozornosti potenciálnych zamestnancov k svojej spoločnosti. Pri službách zákazníkom (60 % firiem) a pri predaji (44 % firiem) sleduje mnoho spoločností tiež veľmi operatívne ciele. 42 % spoločností sleduje prostredníctvom sietí svojich konkurentov a viac ako tretina (35 %) by chcela prostredníctvom sociálnych médií nadviazať a udržiavať kontakt s multiplikátormi, ako sú novinári.
Komentáre
Pridať komentár