InsurTech: Poisťovne a makléri udržujú odstup


			InsurTech: Poisťovne a makléri udržujú odstup
30.10.2019 Zahraničie

Podľa čerstvej nemeckej štúdie nevidia mnohé poisťovne a maklérske spoločnosti strategický úžitok zo spojenia s InsurTechom.

Radšej spoliehajú na vlastné stratégie a osvedčené partnermi. Avšak voči novým hráčom na trhu sú ostražité.

Cez očividný boom nových InsurTech projektov zostávajú poisťovatelia a makléri zdržanliví a udržujú si odstup. Nevykazujú veľkú motiváciu k spolupráci. Tieto základné závery ukázala analýza „Branchenkompass Insurance 2019" poradenskej spoločnosti Sopra Steria Consulting.

Podľa nej si šesť z desiatich manažérov s rozhodovacími právomocami v poisťovniach a maklérskych spoločnostiach nesľubuje strategický prospech z kooperácie s novými mladými firmami. Každý piaty respondent s rozhodovacou kompetenciou síce vidí v konkurencii s InsurTechem veľkú výzvu, však táto téma nie je optikou vedenie a predstavenstiev úplne prioritná.

Poisťovne vsádzajú na vlastnú digitalizáciu

Vo veci digitalizácie nevyhľadávajú poisťovatelia príliš kooperácie, skôr sa sústredia na vlastné opatrenia. Len 8 % opýtaných poisťovateľov a maklérov implementuje externé riešenie dodané InsurTechom. V ostatných prípadoch sa doteraz takýmto partnerstvom „nevyzbrojili".

„Sú ešte aj také poisťovne, ktoré sú v domácich úlohách tak veľa pozadu, že by ani s InsurTechem kooperovať nemohli. Chýbajú im úplne základné technické, organizačné i kultúrne predpoklady pre takéto spojenie," konštatoval Christian Diemaier, vedúci divízie poistenia v spoločnosti Sopra Steria Consulting.

Vzhľadom k tomu, že počty zákazníkov mladých InsurTech firiem sú stále väčšinou ešte nízke, nepovažujú je tradičné spoločnosti za nebezpečnú konkurenciu. To platí podľa štúdie aj preto, že prichádzajú do úvahy ako možní partneri alebo kandidáti pre prevzatie len v ojedinelých prípadoch. 

Makléri sa do spolupráce tiež nehrnú

Opatrný postoj si zachovávajú podľa štúdie aj makléri. Len necelá štvrtina z nich (24 %) sa usiluje o kooperáciu s InsurTechem. Dávajú radšej prednosť obchodným vzťahom prevereným dlhými rokmi budovania.

„Makléri sú si vedomí hodnôt z dlhodobo vytvorené kontakty s osvedčenými partnermi.  Preto sa nedá očakávať, že by hneď presedlali na iné kone, " zdôraznil Christian Diemaier. Avšak je jasné, že InsurTech scéna je pod drobnohľadom ako poisťovní, tak i maklérov. Brandža berie vážne fakt, že počet vyzývateľov rastie. Čisto administratívne portály on-line zmlúv sa premieňajú na digitálnyh maklérov. 

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články