Nutná symbióza. Poisťovne potrebujú Insurtech partnerov


			Nutná symbióza. Poisťovne potrebujú Insurtech partnerov
26.10.2017 Technológie

Dynamika a vysoké tempo, skúsenosti a know-how – pospájať všetky tieto elementy nie je úplne jednoduché. Poisťovatelia by o tom mohli rozprávať. Už dávno sa super efektivita stala akousi podnikateľskou mantrou, avšak stále nám k nej zostáva prejsť pekný kus cesty.

Pri hľadaní perfektnej symbiózy naskočili poisťovne do vlaku Insurtech; málokto ale zatiaľ vie, kam táto cesta v skutočnosti vedie.

Poisťovne, ktoré spolupracujú so súčasnou už pekne širokou základňou startupov, si môžu trochu vylepšiť trochu zaprášený imidž a otvoriť nové cesty k výnosom, vysvetľuje expertka na oblasť Insurtech Anna Luise Buszello.

Dlhé procesy brdia veľké poisťovne v napredovaní

Mnohé startupy spoznali, že nestačí prevziať tradičný obchodný model etablovaných poisťovní, ten zdigitalizovať a zaviesť na trh. Ide o to, aby integrovali nové služby a priniesli klientom „chytľavé" ponuky, naviazali ich na seba a stali sa vyhľadávanými partnermi. 

A zavedené poisťovne majú zase vďaka pracovným procesom, ktoré optimalizovali po celé desaťročia, síce know-how, ale nie to správne tempo, aby boli schopné držať krok so startupmi. Dlhý čas potrebný na prijatie rozhodnutia a sčasti aj skostnatené štruktúry brzdí podniky v tom, aby rýchlo uviedli do života digitálnu agendu. 

„Mnohé platformy poisťovateľov sú stále obmedzené na iba zobrazenie poistných zmlúv. To má za následok, že poistník ide na portál poisťovne len v prípade, keď si chce overiť nejaké fakty alebo údaje z poistenia, prípadne keď hľadá servisnú linku do poisťovne," kritizuje tradičné poisťovacie domy Anna Luise Buszello.

Naproti tomu Insurtech vie ponúknuť poisteným napríklad vrátenie časti poistného späť na účet v prípade bezškodového priebehu ich zmluvy, bezplatné poradenstvo on-line alebo integrované nákupný taríf. Každá doplnková služba, ktorú môže klient dostať na stránkach, vedie k vyššej frekvencii návštev na webe a na portáli poisťovne.

Start-upy ako katalyzátory celej branže

Jan-Oliver Thofern si myslí, že start-upy sú katalyzátorom sektoru poisťovníctva, ktorý je schopný uviesť veci do pohybu. CEO spoločnosti Aon Benfield Deutschland zatiaľ ešte nedokáže odhadnúť, aké veľké riziko to pre tradičné poisťovne predstavuje. „Mladé podniky urýchlia v celej brandži proces digitalizácie a ukážu skutočnú orientáciu na zákazníka." Preto si Thorfern dokáže dobre predstaviť podiely klasických poisťovní na týchto „šťukách v rybníku" alebo kooperáciu s nimi. 

Trh okolo nových digitálnych poisťovacích startupov nadobúda stále na objeme a sľubne sa rozbieha. To ukázal napríklad Quarterly Insurtech Briefing: od roku 2012 už investovalo do tejto oblasti na 600 spoločností. Len v prvom polroku 2017 bolo uzavretých na 102 obchodov s investíciami do Insurtechu v hodnote asi 1,3 miliardy USD.

Cieľom poisťovne musí v dlhodobom horizonte byť, aby si zákazník neasocioval svoje poistenie so scenárom nejakej škody, ale ako so všestrannou službou, ktorá svojich klientov dobre pozná a stará sa o ne. Tento „pocit" stojí podľa Anny Luise Buszello v popredí základnej stratégie každého Insurtechu, čo môže v prípade spojenia a kooperácie pozitívne obohatiť tradičné poisťovne. 

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS