Ako vidia poisťovne generáciu Z? Ako perspektívnu, ale náročnú

Ako vidia poisťovne generáciu Z? Ako perspektívnu, ale náročnú
Ako vidia poisťovne generáciu Z? Ako perspektívnu, ale náročnú
28.11.2019 Zahraničie, Spektrum

Generácia Z je pre poisťovateľov veľmi sľubnou cieľovou skupinou, však nie je jednoduché ju zaujať.

Podľa aktuálnej analýzy spoločnosti Nordlight Research má branža poistenia u týchto mladých ľudí veľký problém so svojím imidžom. 

Kritický postoj k poisťovníctvu je však sociálne a mediálne „zdedený" a vlastne úplne nekorešponduje s osobnými negatívnymi skúsenostťami Navyše sú mladí príslušníci tejto skupiny celkom otvorení zodpovedajúcim ponukám, ak zohľadňujú ich špecifickú životnú situáciu a najmä, ak podporujú osobnú autonómiu. Súčasne sa ukazuje „Genenerácia Z" vo svojich motívoch, očakávaniach, svetoch pre život i komunikačných záľubách oveľa diferencovanejšia a viac heterogénna, ako býva všeobecne charakterizovaná.  

Podľa Nordlight Research môžeme vo vekovej skupine 15 až 24 rokov rozoznávať celkom 5 základných kvalitatívne rozdielnych profilov podľa vzťahu k finančným službám: 

Checker – silne autonómne orientovaný, kontroluje si svoj svet a silne zameraný na svoje ciele. Komunikuje hybridne. Samostatný, ale u komplexnejších tém vyhľadá poradenstvo.
Svedomitý – angažovaný a vážny. Stará sa vo zvýšenej miere o svet a spoločnosť. Osobne silne orientovaný na istoty. V poradenstve obzvlášť náročný typ.
Chilled – ležérny, veľmi zameraný na zábavu. Skúša často vlastné hranice, má rád komfort a pohodlie. Komunikáciu uprednostňuje v digitálnej forme.
Sociálno zameraný – inklinuje k osobným kontaktom a blízkym pobočkám. Digitálny svet pre neho hrá skôr druhé husle.
Nedôverčivý – sociálno kritický prístup. Nemá rád kapitalizmus. Má obavy, aby nebol manipulovaný, často poradenstvo úplne odmieta. Zameraný silno na rodinu a nezávislé expertmi.  

Celkovo neprinášajú pre generáciu Z rôzne aplikácie, digitálna komunikácia a moderné zariadenia v bežnom živote žiadne zvláštne vzrušenie alebo hodnotu samy o sebe  – ide o digitálnu generáciu, ktorá nezažila predchádzajúce „analógovú" éru. Oveľa viac tieto prostriedky využívajú ako samozrejmých účelových pomocníkov. Hranica digitalizácie alebo nedostatočná aplikácia digitálnych ponúk finančných subjektov sú rýchlo odhalené a považované za „trápne". 

Na druhej strane ale nie je v žiadnom prípade osobné poradenstvo mimo trend. Dopyt panuje hlavne po riešeniach, kde poradenstvo rešpektuje autonómiu, transparentne informuje o výsledku, prekonáva určité doterajšie hranice a neponáhľa rýchlo na samotné uskutočnenie transakcie. Skoré budovanie dôveryhodných a signifikantných vzťahov so zákazníkom je súčasne prísľubom budúceho cross-sell a up-sell. „Digitálne kanály majú byť cielene ďalej budované, pričom ale nemožno potlačiť lokálne blízkosť a ľudský faktor. A to platí aj pre generáciu Z," zhŕňa hlavné poznatky zo štúdie jej vedúcej Jutta Rothmund. 

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články