Aký bol pre poistný trh na Slovensku rok 2015? Prekvapilo vás na ňom niečo, prípadne, ktoré dôležité momenty ho ovplyvnili?
Slovenský trh neživotného poistenia sa v minulom roku vyvíjal podľa očakávaní. Napriek rekordným nárastom predajnosti automobilov, segment autopoistenia stagnuje, z čoho vďaka neúmerne nízkym cenám profituje len klient. V ostatnom segmente neživotného poistenia nedosahuje vývoj predpísaného poistného ani nárasty HDP.
Je to spôsobené najmä silným bojom o zákazníka, ktorý sa prejavuje hlavne znižovaním ceny. Na druhej strane bolo počasie natoľko priaznivé, že sme na trhu nezaznamenali vážnejšie škody spôsobené nepriazňou počasia. Spolu s absenciou vážnejších živelných udalostí (požiar, výbuch) tak poisťovne dosiahli veľmi dobré poistno-technické výsledky.
Zaujímavé bolo sledovať aj zmeny v top-manažmente viacerých poisťovní na trhu. Prekvapujúca je cenová politika v oblasti autopoistenia, ktorá je hlboko pod technickým poistným a zároveň agresívna politika poskytovateľov úverov na bývanie, ktorí predávajú poistenie bývania bez poskytnutia adekvátnych služieb pri správe poistných zmlúv alebo likvidácií poistných udalostí.
Čím si prešla vaša poisťovňa v predchádzajúcich mesiacoch a ktoré priority sa vám podarilo zvládnuť? Objasnite nám to bližšie.
V minulom roku sme sa zamerali na organický rast našich portfólií najmä prostredníctvom cross sellingu u existujúcich klientov. Podarilo sa nám dosiahnuť profitabilný rast vo všetkých kľúčových segmentoch, čo je predovšetkým zásluha stabilného tímu našej spoločnosti. S výsledkom z minulého roku môžeme byť spokojný najmä vďaka dôvere maklérskych spoločností, ktoré s nami dlhodobo spolupracujú.
Na aké inovácie či novinky v produktoch ste stavili v posledných mesiacoch, aby ste udržali krok s požiadavkami klientov?
V poslednom období sme mali zvýšený počet požiadaviek na poistenie terorizmu. Sme pripravení riešiť všetky potreby poistenia rizika terorizmu v poistení majetku alebo zodpovednosti za škodu až do výšky 30 mil. EUR na jednu škodu.
Ako prebiehala komunikácia s maklérmi a na čom chcete v spolupráci s nimi prioritne stavať?
Aj tento rok sme stavili sme na komunikáciu prostredníctvom osobných stretnutí so zástupcami poisťovne v regiónoch, vylepšili sme online newsletter, ktorý má veľmi vysokú sledovanosť a je pre nás cennou spätnou väzbou. Vzhľadom na avizovaný štart poisťovne Colonnade Insurance, bude v najbližších týždňoch naša komunikácia s maklérmi veľmi intenzívna.
Prezraďte nám vaše odhady pre poistný trh 2016, ale tiež konkrétne i za vašu poisťovňu.
Pracujeme na tom, aby prechod z QBE na Colonnade Insurance bol pre našich klientov, maklérov a obchodných partnerov bezproblémový. Našim cieľom je priniesť na trh novinky a vylepšenia nielen v oblasti produktov ale aj služieb, tak aby klienti a makléri túto zmenu vnímali ako zmysluplnú.
Komentáre
Pridať komentár