Niekoľko praktických tipov, ako získať väčší pokoj a znížiť stres, dalo by sa povedať, aj žiť kvalitnejší život, vám prináša v článku poisťovňa Allianz.
Sú ľudia, ktorí fungujú v takzvanom organizovanom neporiadku. Na prvý pohľad sa môže zdať, že je to neporiadok, ale v skutočnosti majú všetko dobre premyslené a zorganizované podľa vlastného systému. Ten podporuje tvorivé myslenie a vyžaduje vysokú flexibilitu jednotlivca, efektívne fungujúceho aj v prostredí, ktoré môže pre ostatných pôsobiť chaoticky.
Mohlo by vás zaujímať: Allianz poistila polovicu filmov nominovaných na Oscara za najlepší film
Povestný „neporiadok“ na stole jedného z najväčších mozgov 20. storočia Alberta Einsteina však nie je pre všetkých. My ostatní potrebujeme štandardný poriadok, aby sme sa vyhli zdrojom stresu a zmätku.
Je však dôležité uvedomiť si, že každý z nás má iný spôsob efektívnej organizácie, aby dosiahol optimálne výsledky. Preto je dôležité nájsť si svoj systém poriadku a udržiavať ho vďaka krokom, ktoré zavedieme do svojho každodenného života. Poďme na to.
Poriadok vyžaduje plán
Používate diár? Skúste prejsť do elektronického sveta a sprevádzkujte si osobný kalendár alebo inú aplikáciu na organizáciu úloh a udalostí. Máte ju doslova poruke a každý nápad či úlohu viete jednoducho okamžite spracovať.
Mohlo by vás zaujímať: Allianz odhalila medziročne o štvrtinu viac poisťovacích podvodov
Kľúčové však je stanoviť si ciele a rozdeliť si ich na menšie úlohy. Tie prioritizovať, to znamená identifikovať dôležité úlohy a zamerať sa na ne a len postupne sa presúvať k tým menej dôležitým. Tie môžete chvíľu „tlačiť pred sebou“ bez toho, aby ste boli v strese, že na niečo podstatné zabudnete.
Dôležité je venovať takmer každý deň niekoľko minút upratovaniu a organizovaniu svojho prostredia. Vďaka tomu si môžete lepšie udržať poriadok aj v hlave. Pre udržanie poriadku v domácnosti existujú ďalšie tipy a pravidlá, napríklad pravidelné triedenie vecí či vytváranie zón pre rôzne kategórie predmetov. Nezabúdajte na pravidelnosť triedenia, pretože veľké kopy sú bariérou, ktorá len odďaľuje riešenie.
Zbavujte sa nepotrebných vecí
Prejdite si svoje veci a zbavte sa toho, čo nepotrebujete. Menej vecí znamená menej chaosu a lepšiu organizáciu. Navyše vďaka platformám na sociálnych sieťach s nimi viete pomôcť tým, ktorí sú v núdzi a konať dobro, ktoré prospieva celej spoločnosti.
Schopnosť zbaviť sa starých vecí je zároveň nástrojom na predchádzanie takzvaného chorobného zhromažďovania vecí, ktorým podľa odhadov trpí 2 – 6 % populácie. Ľudia trpiaci touto poruchou majú ťažkosti s odhodlaním sa zbaviť sa vecí a často majú emocionálnu väzbu s predmetmi, ktoré zhromažďujú.
Spravte si poriadok aj vo svojich financiách
Všetko sa dá vyjadriť v peniazoch, pretože tie hýbu svetom a rozhodujú o tom, čo si môžeme a nemôžeme dovoliť. Ako teda správne organizovať svoje financie?
Vytvorte si rozpočet, aby ste vedeli, koľko peňazí prichádza a odchádza z vašich účtov. Stanovte si limity pre jednotlivé kategórie výdavkov a nákupy vopred plánujte, čím sa vyhnete nekontrolovateľnému míňaniu. Vyhnite sa aj nadmernému zadlžovaniu. Pôžička dáva zmysel len vtedy, ak vám ušetrí časť pravidelných výdavkov, ako je napríklad rekonštrukcia bývania zameraná na úsporu energií.
Vytvorte si plán úspor.
Na dôchodok treba začať šetriť čím skôr, pretože ak sa spamätáte neskoro, budete musieť začať šetriť tak, že to môže znížiť vašu životnú úroveň. Naštudujte si základné
princípy investovania, pretože termínovaný vklad či nákup nehnuteľností nie je jedinou šancou na zhodnotenie úspor.
Hodnoty sa tvoria najmä v biznise a využiť jeho rast viete práve na finančných trhoch, pričom riziko výkyvov akciových trhov viete znížiť pravidelným mesačným sporením.
Majte plán B
Je dobré mať vždy pripravený plán, ako ochrániť vaše hodnoty a zaistiť, aby negatívne udalosti hlboko nezasiahli do vášho života. Poistiť si môžete domácnosť, dom či iný majetok a pre zdravotné problémy, ktoré prichádzajú bez varovania a môžu viesť až k práceneschopnosti, je dobré vopred mať životné poistenie, ktorého súčasťou je aj pripoistenie kritických chorôb.
Mohlo by vás zaujímať: Minulý rok úradovali prírodné živly. Náklady za ne stúpli v Allianzi o 211 percent
Mať poriadok v poisteniach nie je jednoduché a rovnako si vyžaduje raz za čas upratať. Našťastie, v dnešnom online svete máte všetko poruke. U nás sa viete dostať k všetkým dokumentom na pár klikov cez klientsky portál Môj Allianz.
Obsahuje kompletný prehľad vašich poistných zmlúv či poistných udalostí, prehľad o platbách poistného, vďaka čomu vám žiadna platba neunikne. Nájdete tam napríklad aj kontaktné údaje na vášho finančného agenta, s ktorým si viete raz za čas skontrolovať správnosť a aktuálnosť vašich poistných zmlúv.
Na portáli Môj Allianz rovnako viete jednoduchšie nahlasovať poistné udalosti, ako aj uzatvárať cenovo zvýhodnené poistné produkty, ako je cestovné poistenie so zľavou.
RSS
Komentáre
Pridať komentár