Zdieľanie áut? Rakúšania sú skeptickejší než zvyšok Európy


			Zdieľanie áut? Rakúšania sú skeptickejší než zvyšok Európy
21.5.2019 Technológie, Produkty

Obyvatelia Rakúska vidia perspektívu zdieľaných áut podstatne skeptickejšie než iní Európania. Iba 29 % z nich aktuálne vidí v zdieľaní nejakú pridanú hodnotu.

Pritom v Nemecku je to 35 %, vo Veľkej Británii 45 % a v Taliansku dokonca 60 %. Podľa globálnej štúdie poradenskej spoločnosti Deloitte predovšetkým mladí ľudia stále viac odďaľujú súkromné ​​vlastníctvo auta. 

Pri generáciách X, Z a Z, teda u osôb narodených po roku 1965 si ľudia kladú stále viac otázku, či vôbec ešte potrebujú vlastné vozidlo. Naopak je to u povojnovej generácie vo veku nad 55 rokov. Mladšie ročníky sú pritom otvorenejšie možnostiam spoločnej jazdy, zdieľanie áut a rôznym prepravným službám typu Uber. „Zdá sa, že mladší ľudí v oveľa väčšom množstve porozumeli myšlienke spoločnej mobility," píše sa v správe zo štúdie.  

Pri samoriadiacich vozidlách sú Rakúšania rozpoltení. Kým 59 % z celkových 1256 opýtaných uviedlo, že by radi v takomto vozidle jednu chceli sedieť, 43 % respondentov naopak považuje autonómnu jazdu za neistú. „Rakúšanom nie je autonómna preprava v autách ešte moc blízka, čo je spôsobené predovšetkým v absenciou osobnej skúsenosti," objasnil tento záver Matthias Kunsch, riaditeľ rakúskej Deloitte.  

Nízka dôvera pre zdieľanie dát z autonómnych áut

Podľa štúdie si želá 85 % kontrolu vývoja a používane autonómnych vozidiel zo strany úradov. Tretina by ale nebola ochotná zveriť komukoľvek dáta, ktoré sa zhromažďujú pri jazde. Zvyšok vidí ako najdôveryhodnejší v tejto otázke výrobcu áut a štátne zariadenia.

Brandža vozidiel stojí pred rozmachom elektromobility a digitalizácie v nasledujúcich rokoch. Experti z poradenskej spoločnosti Deloitte však vidia na ceste ešte niektoré prekážky. Elektroautá sú síce „in", nízke ceny pohonných hmôt však ľudí držia späť. Pri autonómnych vozidlách sú to podľa Deloitte správy o nehodách, ktoré robia spotrebiteľov opatrnejšími a zdržanlivejšími. Väčšina navyše nie je ochotná za nové služby okolo áut platiť niečo navyše.  

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články