Pritom v Nemecku je to 35 %, vo Veľkej Británii 45 % a v Taliansku dokonca 60 %. Podľa globálnej štúdie poradenskej spoločnosti Deloitte predovšetkým mladí ľudia stále viac odďaľujú súkromné vlastníctvo auta.
Pri generáciách X, Z a Z, teda u osôb narodených po roku 1965 si ľudia kladú stále viac otázku, či vôbec ešte potrebujú vlastné vozidlo. Naopak je to u povojnovej generácie vo veku nad 55 rokov. Mladšie ročníky sú pritom otvorenejšie možnostiam spoločnej jazdy, zdieľanie áut a rôznym prepravným službám typu Uber. „Zdá sa, že mladší ľudí v oveľa väčšom množstve porozumeli myšlienke spoločnej mobility," píše sa v správe zo štúdie.
Pri samoriadiacich vozidlách sú Rakúšania rozpoltení. Kým 59 % z celkových 1256 opýtaných uviedlo, že by radi v takomto vozidle jednu chceli sedieť, 43 % respondentov naopak považuje autonómnu jazdu za neistú. „Rakúšanom nie je autonómna preprava v autách ešte moc blízka, čo je spôsobené predovšetkým v absenciou osobnej skúsenosti," objasnil tento záver Matthias Kunsch, riaditeľ rakúskej Deloitte.
Nízka dôvera pre zdieľanie dát z autonómnych áut
Podľa štúdie si želá 85 % kontrolu vývoja a používane autonómnych vozidiel zo strany úradov. Tretina by ale nebola ochotná zveriť komukoľvek dáta, ktoré sa zhromažďujú pri jazde. Zvyšok vidí ako najdôveryhodnejší v tejto otázke výrobcu áut a štátne zariadenia.
Brandža vozidiel stojí pred rozmachom elektromobility a digitalizácie v nasledujúcich rokoch. Experti z poradenskej spoločnosti Deloitte však vidia na ceste ešte niektoré prekážky. Elektroautá sú síce „in", nízke ceny pohonných hmôt však ľudí držia späť. Pri autonómnych vozidlách sú to podľa Deloitte správy o nehodách, ktoré robia spotrebiteľov opatrnejšími a zdržanlivejšími. Väčšina navyše nie je ochotná za nové služby okolo áut platiť niečo navyše.
Komentáre
Pridať komentár