Šesť hrozieb skrývajúcich sa za útokmi počítačových hackerov

27.10.2015 Technológie

Digitálna revolúcia prichádza, či chceme alebo nie. Nové technológie sú všade okolo nás a sme na nich stále viac závislí. Firmy, ktoré pracujú s dátami klientov a tretích strán, sú v nebezpečenstve. A akým hrozbám vlastne čelia?

 

1. Prerušenie prevádzky

Nemusíme si hneď predstavovať roboty stojaci na automatické linke bez pohnutia. Stačí si predstaviť, čo by sa stalo, keby vo vašej spoločnosti zlyhalo pripojenie k internetu. Žiadne e-maily, žiadna dáta uložené na cloude, nefunkčné systémy. Čo by ste vo vašej firme potom urobili? Nech na zákazku alebo pre výkupné, počítačoví piráti sú schopní napadnúť vaše nechránené počítačové systémy a vyradiť ich z prevádzky, treba len aby poškodili vaše partnerov, ktorí sú na vás závislí.

2. Strata dát

Zneprístupnenie vašich pracovných dát je obrovský problém, ktorý môže spoločnosť priviesť aj k bankrotu. Zálohovanie je teda jednou z ďalších obrán pred podobnými útokmi. Tento rok Európou prešlo niekoľko malwarov, ktoré zaheslovali obsah počítačov používateľov, a piráti potom požadovali výkupné v kybernetickej mene. Po jeho obdržaní poskytli heslo pre dešifrovanie dát obete. Strata dát u bežného človeka je však zanedbateľná v porovnaní s fatálnymi dôsledkami straty dôležitých dát firmy.

3. Odcudzenie dát

Ťažko povedať, či je pre podnik horšie strata dát, či ich krádež. Rovnako ako v nedávnom prípade zoznamky pre zadaných, môže odcudzenie dát viesť k veľkým právnym problémom, a to nielen na úrovni firmy, ale aj jednotlivých klientov. Zverejnenie súkromných dát užívateľov je vždy veľmi nepríjemná a citlivá záležitosť, ktoré je potrebné predchádzať hlavne šifrovaním informácií.

4. Krádež financií

Útočníci nemusia vždy nutne kradnúť obsiahle databázy. Stačí im získať dáta o bankových kontách a prístupových údajoch. Útočníci sú schopní ukradnúť vaše financie mnohými rôznymi spôsobmi, ktoré ani nemusíte hneď zaznamenať.

5. Zničená povesť

Klienti do vás vkladajú spolu so svojimi údajmi a peniazmi i dôveru. Ak stratíte ich údaje, poputuje s nimi do kanála aj ich dôvera k vám. Imidž firmy môže byť silne poškodená a to na mnoho rokov.

6. Trpká pachuť v ústach

Presne to budete pociťovať, keď budete musieť po jednom z popísaných incidentov zavolať odborníkovi, ktorý sa vás ešte pred mesiacom pokúšal prehovoriť, že je vaše zabezpečenie nízke a že je potrebné do neho investovať. A vy ste ho odbili argumentom, že to sa vás netýka. Že vaša firma je na to príliš malá ryba. Teraz už len budete musieť tŕpnuť, kde sa objavia údaje vašich klientov a koľko vás to bude stáť.

Pred spomínanými hrozbami sa dá samozrejme chrániť. A to hneď dvojakým spôsobom. Prvá je dostatočná ochrana na systémovej úrovni, ktorú budete pravidelne aktualizovať. Druhým spôsobom je potom poistenie proti kybernetickým hrozbám, ktoré vás ochráni proti nebezpečenstvu straty dát tretích strán a proti všetkým finančným nákladom s tým spojených.

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články