Požiadali ste o kúpele či zdravotnícku pomôcku? O vybavení žiadosti sa dozviete aj elektronicky


			Požiadali ste o kúpele či zdravotnícku pomôcku? O vybavení žiadosti sa dozviete aj elektronicky

Poistenci, ktorí Všeobecnú zdravotnú poisťovňu požiadajú o kúpele, zdravotnícku pomôcku alebo liek na výnimku, budú po novom o stave vybavenia žiadosti oboznámení už aj elektronicky.

Informáciu získajú prostredníctvom mobilnej aplikácie VšZP, a to aj napriek tomu, že tieto žiadosti sa zatiaľ podávajú papierovo. Dozvedia sa to aj v prípade, ak sa žiadosť týka detí poistenca.

Poistenci donedávna dostávali informácie o stave svojich žiadostí iba v prípade schvaľovania liekov a dietetických potravín. Po novom elektronické upozornenie dostanú aj pri ďalších žiadostiach:

  • o úhradu zdravotníckej pomôcky
  • o liečbu v cudzine
  • o úhradu nekategorizovaných liekov
  • a pri návrhoch na kúpeľnú starostlivosť.

Cieľom novinky je nielen informovať poistenca, ale aj odbúrať záťaž na ambulancie, kam ľudia často volajú a pýtajú sa na stav svojej žiadosti. Vďaka elektronickej notifikácii bude pacient presne vedieť, kedy do ambulancie môže zavolať, prípadne, kedy môže očakávať doručenie rozhodnutia,“ vysvetľuje manažérka komunikácie VšZP Eva Peterová.


Mohlo by vás zaujímať: Rok 2022 v realitách bol turbulentný a „na koňa“ vysadil kupujúcich. Čo prinesie rok 2023?


Klient dostane k svojej žiadosti dve informácie, ktoré sú odoslané priamo do mobilnej aplikácie. Z prvej notifikácie sa dozvie, že jeho žiadosť poisťovňa zaevidovala. Druhá notifikácia informuje o vybavení žiadosti a príde v momente jej vybavenia.

Poistenca informujeme o vybavení, nie priamo o výsledku. V notifikácii však spresníme, akou formou sa dozvie výsledok,“ približuje E. Peterová. Napríklad pri kúpeľoch dostane poistenec výsledok poštou na adresu, pri zdravotníckych pomôckach je potrebné sa informovať u lekára.

Požiadali ste o barle či kúpele pre svoje dieťa? Aj o vybavení týchto žiadostí sa dospelý poistenec dozvie elektronicky. Stačí mať vo svojom konte pridané dieťa. „Vďaka týmto informáciám má poistenec prehľad o svojich žiadostiach aj žiadostiach detí a vidí, čo sa s nimi aktuálne deje,“ dodáva E. Peterová.


Mohlo by vás zaujímať: Igor Rusinowski, UNILINK: INSIA nám pomôže byť #1 medzi európskymi distribútormi


Mobilná aplikácia VšZP umožňuje manažovanie zdravia celej rodiny, zabezpečuje rýchly prehľad o zdraví, lekároch, predpísaných liekoch či vyšetreniach poistenca. V aplikácii nájdu poistenci aj svoj preukaz poistenca či európsky preukaz zdravotného poistenia.

Do mobilnej aplikácie VšZP si klient môže pridať nielen seba, ale aj svoje dieťa, respektíve zverenú osobu. V aplikácii má okrem iného aj prehľad o dostupných benefitoch, ktoré nájde v Peňaženke zdravia. Samoplatitelia a živnostníci tu nájdu tiež informácie o aktuálnom stave účtu, preplatkoch či nedoplatkoch. Aplikácia je dostupná v anglickom aj v maďarskom jazyku.

Zdroj: Všeobecná zdravotná poisťovňa

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Testimony

Kira nie,  12. 2. 2023

S drogami som začal v 13 rokoch.  Drogy boli vždy okolo vyrastania.  Vo veku 17 rokov som sa vydala za 27-ročného muža a svojho prvého syna som mala v 18 rokoch. Bola som manželkou a matkou, kým som bola ešte dieťa.  Vo veku 32 rokov som mal 5 detí a žiadne som nemal v starostlivosti kvôli užívaniu drog.
            Väčšinu svojho života som bol stratený a zlomený a nemal som žiadnu schopnosť viesť triezvy život.  Utiekol som k drogám alebo liekom na duševné zdravie v snahe vyrovnať sa s hlboko zakorenenými ranami v mojom srdci, ale uzdravenie nikdy neprišlo.
            Rýchlo som sa ocitla vo väzení a moje 5. dieťa bolo vo väzbe DCS.  Potreboval som pomoc, a tak som na Neho raz v noci kričal v tej väzenskej cele a On počul môj plač.  O dva týždne neskôr som videl príspevok o doktorovi Alashirovi, ktorý pomohol ľuďom. Okamžite som ho kontaktoval Tam som zistil, že uzdravenie sa mení a uzdravenie, ktoré som vždy hľadal, ďakujem, doktor Alashira, som tak vďačný, neviem, ako to urobil…

Testimony

Harrieta,  12. 2. 2023

MOJE meno Hanna Rosin, forma, (USA) Po 12 rokoch manželstva sme sa s manželom pohádali, až ma nakoniec opustil a presťahoval sa do Kalifornie za inou ženou.  Cítil som, že môj život sa skončil a moje deti si mysleli, že svojho otca už nikdy neuvidia.  Snažila som sa byť silná len pre deti, ale nedokázala som ovládať bolesť, ktorá sužuje moje srdce, moje srdce bolo plné smútku a bolesti, pretože som bola skutočne zamilovaná do svojho manžela.  Každý deň a noc na neho myslím a vždy si želám, aby sa ku mne vrátil, bol som naozaj naštvaný a potreboval som pomoc, a tak som hľadal pomoc online a narazil som na webovú stránku, ktorá navrhovala, že doktor Alashira môže pomôcť rýchlo dostať bývalého späť  .  Tak som cítil, že by som mu mal dať šancu.  Kontaktoval som ho a on mi povedal, čo mám robiť a ja som to urobil, potom pre mňa urobil kúzlo lásky.  O 28 hodín neskôr mi môj manžel naozaj zavolal a povedal mi, že mu ja a deti tak veľmi chýbam, tak úžasné!!  Tak sa v ten istý deň vrátil s mno

RSS

Súvisiace články