Päť aktuálnych globálnych trendov, ktoré ovplyvnia podnikanie zajtrajška

Päť aktuálnych globálnych trendov, ktoré ovplyvnia podnikanie zajtrajška
Päť aktuálnych globálnych trendov, ktoré ovplyvnia podnikanie zajtrajška
2.3.2015 Technológie

„Zásadným spoločným menovateľom všetkých trendov je jednoznačný obrat k digitálnej „zdieľanej ekonomike“, ktorá mení všetko od základu. Hlavnú rolu bude hrať stále personalizovanejšou internet, orientácia na výstupy namiesto produktov, rýchly pokrok v oblasti platforiem, vznik inteligentných firiem a zmena pohľadu na pracovné sily," hovorí David Švejda, expert na digitálne technológie, v Česku.

 

„Priekopníci sú už dnes schopní vďaka technológiám lepšie spoznať svojho zákazníka a ponúkli mu vďaka personalizácii produkt úplne na mieru, čo im prináša nové nemalé zisky," dodáva. 

Technologické vízie ponúka príklady toho, ako v rýchlo rastúcom prostredí internetu vecí vznikajú digitálne ekosystémy, umožňujúce ponuku nových služieb, zmenu nákupného správania a vstupovanie na nové trhy.

Dokladá to prieskum spoločnosti Accenture, podľa ktorého 35% respondentov už používa partnerská rozhranie (API) k integrácii dát a na spoluprácu s obchodnými partnermi, pričom ďalších 38 % to plánuje. Príkladom je spoločnosť Home Depot, ktorá sa snaží zabezpečiť, aby všetky výrobky pre domácnosť, ktoré predáva, boli kompatibilné so systémom Wink, umožňujúcim komplexné prepojenie domácnosti. Tým vytvára domáci ekosystém a pripravuje nové služby.

Philips volí podobný prístup a v spolupráci so spoločnosťou Salesforce vytvára platformu, ktorá má zmeniť spôsob poskytovania zdravotnej starostlivosti. Chce vytvoriť ekosystém vývojárov budujúcich aplikácie pre oblasť zdravotníctva a umožniť hladkú spoluprácu medzi lekármi a pacientmi. Celý systém má zahŕňať elektronické zdravotné záznamy aj informácie o liečbe.

Vďaka využitiu digitálnych ekosystémov majú Home Depot, Philips a ďalšie progresívne spoločnosti možnosť rásť a vytvárať nové zdroje príjmov spôsobmi, ktorých by nemohli dosiahnuť len vlastnými silami.

Päť technologických trendov určených u najvýraznejších hráčov digitálneho sveta:

Personalizovaný internet - Internet of Me:
  • Ako sa predmety dennej potreby pripájajú k internetu, vzniká množstvo digitálnych kanálov, ktoré zasahujú hlboko do našich životov. Tieto nové kanály, ktoré firmy využívajú, alebo s ktorými experimentujú, zahŕňajú nositeľnú elektroniku, tzv. Wearables (v prieskume uviedlo 62% respondentov), ​​inteligentné televízory (68%), k internetu pripojené automobily (59%) a najrôznejšie chytré predmety (64% ). Firmy, ktoré budú schopné využiť potenciál týchto prístupových bodov a ponúknuť klientom vysoko personifikovaný užívateľský zážitok, sa stanú budúci generáciou silných značiek.
Zameranie sa na hodnotu pre zákazníka:
  • Inteligentný hardvér spája digitálny ekosystém s fyzickým svetom. Špičkové firmy pri stretnutí s internetom vecí nachádzajú príležitosti, ako zabudovať do svojich digitálnych zariadení hardvér a senzory a využiť tieto silne prepojené komponenty k tomu, aby zákazníkovi priniesli to, čo skutočne potrebuje - nie viac produktov alebo služieb, ale zmysluplnú hodnotu. V prieskume celých 87% respondentov potvrdilo intenzívnejšie využívanie chytrého hardvéru, senzorov a koncových zariadení. A 84% respondentov si pochvaľovala, že z toho vyplýva lepšie porozumenie zákazníkom. Rozvracející tak zabehaný poriadok a uvedomujú si, že úspech už nespočíva v predaji vecí, ale v predaji lepších výsledkov.
(R)evolúcia platforiem:
  • Prelínanie hraníc medzi jednotlivými odvetviami: Platformy a ekosystémy, ktoré ponúka digitálna ekonomika, umožňujú nové príležitosti k rastu a zisku. Rýchly pokrok v oblasti cloudových služieb a mobility odbúrava náklady a technologické prekážky a otvára nové pole pôsobnosti firmám, ktoré môžu vstupovať do nových odvetví alebo nových krajín.
Inteligentná firma:
  • Doteraz mal pokročilý softvér pomáhať zamestnancom prijímať lepšie a rýchlejšie rozhodnutia. S prílivom veľkého množstva dát, dostupnejšie výpočtovej sily, rozvinutými analytickými modelmi softvér pomáha strojom v kvalifikovanejším rozhodovaní. Prichádza éra inteligentného softvéru, keď podľa 80% respondentov aplikácie a nástroje budú vo svojej sfére pôsobnosti schopné suplovať ľudské rozhodovanie. A 78% respondentov sa domnieva, že softvér bude schopný sa učiť a prispôsobovať nášmu meniacemu sa svetu.
Nová pracovná sila - spolupráca človeka a stroja:
  • Masívne digitalizácia umocňuje tiež potrebu väčšej spolupráce medzi ľuďmi a strojmi. Väčšina firiem medzi respondentmi prieskumu (57%) zavádza technológie, ktoré podnikovým používateľom umožňujú plniť úlohy, ktoré predtým vyžadovali špecializované IT odborníkov, napríklad vizualizáciu dát. To však prináša aj nové výzvy pri riadení pracovnej sily tvorené spolupracujúcimi ľuďmi a strojmi.

Svetový prieskum 2 000 IT spoločností z deviatich krajín sveta

Accenrure1

 

Accenture Technology Vision 2015 Survey

 

Zdroj: Accenture Technology Vision 2015 Survey

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články