Rastislav Podhorec, AFISP: Kto sa chce venovať profesii sprostredkovateľa, musí sa vzdelávať


			Rastislav Podhorec, AFISP: Kto sa chce venovať profesii sprostredkovateľa, musí sa vzdelávať
2.12.2014 Rozhovory

„V dnešnej situácii sa finanční sprostredkovatelia vzdelávajú sami, s pomocou externých odborníkov a produktových partnerov – bánk, poisťovní či správcovských spoločností,“ prezradil to Rastislav Podhorec, predseda predstavenstva Asociácie finančných sprostredkovateľov a finančných poradcov na  konferencii  SIBAF®  2014.

 

Čo si ešte myslí o prísnosti zákona o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve? Pre portál oPoisteni.sk prezradil viac.

 

Je to takmer už dva roky, odkedy Národná banka Slovenska začala pracovať na zmene zákona o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve. Minulý rok rezort financií za účasti odborných asociácií uskutočnil pracovné stretnutie na tému, akým spôsobom by sa mal uvedený zákon v praxi posunúť. Jednou z hlavných tém bola odborná spôsobilosť finančných sprostredkovateľov.

Asociácia finančných sprostredkovateľov a finančných poradcov (AFISP) je zástancom kvalitnej odbornej spôsobilosti finančných profesionálov a zároveň finančnej gramotnosti širokej verejnosti. Náš názor je, že finančné vzdelávanie je pre finančných sprostredkovateľov oveľa dôležitejšie ako odborná skúška – tú chápeme ako vstupenku („vodičský preukaz“) do branže.

V rámci diskusie sme prezentovali návrh, aby sa nastavila filozofia kontinuálneho finančného vzdelávania, ktoré by malo určený rámcový rozsah a obsah a podmienky pre tých, ktorí ho chcú poskytovať. Nikto nepochybuje o tom, že každý, kto sa chce dlhodobo venovať svojej profesii, sa musí priebežne vzdelávať. Zároveň je potrebné umožniť určitú mieru flexibility, aby si subjekty nastavovali v rámci predpísaných mantinelov svoje vzdelávacie portfólio podľa toho, čo najviac potrebujú pre kvalitný výkon svojej činnosti.

Nikto nepochybuje o tom, že každý, kto sa chce dlhodobo venovať svojej profesii, sa musí priebežne vzdelávať.

V dnešnej situácii sa finanční sprostredkovatelia vzdelávajú sami, s pomocou externých odborníkov a produktových partnerov – bánk, poisťovní či správcovských spoločností. Mení sa aj vnímanie klientov, ktorí čoraz viac poznajú svoje práva a chcú byť poučení o finančnom produkte či službe.

Napriek tomu sa v praxi vyskytnú prípady, keď odbornosť pri sprostredkovaní na jednej strane a pochopenie a zodpovednosť na druhej strane nie sú dostatočné. Ideálny stav sa v realite dá dosiahnuť len veľmi ťažko, preto sa finančnému vzdelávaniu a odbornej pripravenosti treba venovať dlhodobo.

oPoisteni.sk

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články