ASTRA Asigurarri má vraj zodpovednosť za celkovo 4 milióny klientov. Ďalšie rokovania budú pokračovať prostredníctvom osobitného správcu a hlavného akcionára. Už viete, ako to bude prebiehať?
Iba v tom zmysle, že osobitný správca, ktorým je KPMG, hľadajú spolu s hlavným akcionárom rôzne alternatívy, ako navýšiť kapitál na požadovanú úroveň.
Miera výnosov poisťovne ASTRA Asigurari sa v prvých troch mesiacoch roka 2014 znížila o jednu tretinu a dosiahla 49,4 milióna eur. Ako sa darilo vašej poisťovni na Slovensku? Má táto správa na vás nejaký finančný dopad?
Uvalenie nútenej správy a s ňou spojená strata reputácie znamenali pre ASTRU určitý prepad v predpise poistného. Na Slovensku sa ASTRA snaží svoju reputáciu a značku budovať stratégiou postupného budovania vzťahov s našimi klientmi a partnermi. Preto sme ani nezvolili cestu žiadnej agresívnej marketingovej kampane.
Chceme, aby bola slovenská pobočka ASTRY vnímaná ako inovatívna, transparentná a férová spoločnosť, ktorá plní svoje záväzky a ktorá sa vie postarať nielen o svojich klientov, ale aj o spolupracujúcich partnerov.
Skúste to premietnuť do finančného vyjadrenia. O akých konkrétnych číslach hovoríme?
Od začiatku nášho pôsobenia sa nám darí dosahovať nárasty v predpise poistného v každom z produktov, ktoré ponúkame. V číselnom vyjadrení naša produkcia na Slovensku priniesla za prvý kvartál tohto roku ASTRE 635 000 eur poistného. Tento nárast je spôsobený predovšetkým v dôsledku vhodne zvolenej obchodnej a distribučnej stratégie.
Hlavným dôvodom rozhodnutia FSA - dať poisťovňu pod zvláštnu správu - bola údajne zlá povesť spoločnosti, pokiaľ ide o plnenie poistných udalostí. Je rozhodnutie FSA podľa vás v poriadku, alebo mu niečo vyčítate?
S ohľadom na celé dianie súvisiace s uvalením nútenej správy na ASTRA Asigurari v Rumunsku, ako aj s ohľadom na korupčný škandál, ktorý v tejto súvislosti v FSA vypukol, je veľmi ťažké hodnotiť objektivitu FSA a objektivitu jej rozhodnutia o uvalení nútenej správy. Môžem len potvrdiť, že naši kolegovia v Rumunsku intenzívne pracujú na odstránení všetkých nálezov kontrolného orgánu.
Ako tieto správy ovplyvnia vašu situáciu na Slovensku - máte pripravený nejaký krízový scénar, alebo ako so situáciou vysporiadate?
Situáciu vnímam pozitívne, preto krízový scénar nepovažujem za potrebné riešenie. Vstup nového investora a navýšenie kapitálu vnímam ako postupné kroky k splneniu požiadaviek a odporučení kontrolného úradu RFA a k ukončeniu nútenej správy.
Chod a stratégiu našej pobočky na Slovensku táto informácia nijako neovplyvnila, naďalej pokračujeme vo vylepšovaní existujúcich produktov a príprave nových technologických riešení, ktoré nám pomôžu fungovať efektívnejšie, ako naša konkurencia.
Chystali ste v ďalších mesiacoch množstvo noviniek - budete v nich pokračovať, alebo aký odhadujete vývoj?
Samozrejme, pripravujeme aj nové produkty ktoré onedlho ponúkneme našim obchodným partnerom. Inovácie a ich aplikovanie v praxi sú z môjho pohľadu kľúčové a vedú k dosiahnutiu konkurenčnej výhody.
oPoisteni.sk
Ďakujeme za rozhovor.
Komentáre
Pridať komentár