Kým v prípade fleetových vozidiel, ale aj nižšieho a stredného manažmentu určujú značku, typ motora aj vybavenie vozidla firemné smernice, benevolentnejšia je car policy v prípade vyššieho manažmentu.
„Pri top manažmente sa berie do úvahy reprezentatívnosť, komfort, inovácie a spoločenská zodpovednosť, ktorú top manažér aj prostredníctvom výberu vozidla prezentuje,“ konštatuje obchodný riaditeľ Business Lease Slovakia Michal Chudík. Spoločnosť je poskytovateľom komplexnej mobility vrátane operatívneho lízingu pre fyzické aj právnické osoby.
Najobľúbenejšie modely
Ako vyplýva zo štatistík Business Lease Slovakia, najväčšej obľube sa u top manažmentu tešia modely značiek Volkswagen, Škoda, z vyššej triedy BMW, Audi, Volvo a Mercedes. Obľúbeným je v prípade Volkswagenu model Passat, Touareg, či Tiguan v prípade Škody zas Superb, pri BMW sú to modely BMW5, BMW3, či BMW X5 pri Audi sú to modely A6, A4 a Q7 pri Volve XC90, V90, V60, či XC60 a nový model XC40 a pri Mercedese sú obľúbenými modely CLA a GLA.
„Veľkej obľube sa tešia SUV, ktoré sú reprezentatívne a zároveň spĺňajú potreby manažéra, ktorý potrebuje veľký úložný priestor na športové aktivity (napríklad lyžovanie, bicyklovanie, golf) a zároveň aj pre cestovanie s rodinou,“ spresňuje Michal Chudík. Spoločnosť spravuje firmám vyše 6300 vozidiel, a to fleetové, ako aj pre nižší, stredný a vyšší manažment.
Bezpečnosť aj vychytávky
Pokiaľ ide o výber bezpečnostných prvkov, podľa Michala Chudíka záleží, či si auto vyberajú len čisto pre seba alebo aj pre rodinu, prípadne či služobné auto plní funkciu prvého alebo druhého auta v rodine. „Prvoradé sú pre nich bezpečnostné prvky, výbava zabezpečujúca komfort a na treťom mieste rôzne inovatívne vychytávky,“ zdôrazňuje.
Top manažéri si tak radi volia elektronizačné stabilizačné prvky a najmä asistenciu riadenia. Popri adaptívnom tempomate, či adaptívnych LED svetlometoch, je to aj head-up display, Line Assistant na sledovanie jazdných pruhov, asistent rozpoznávania únavy, asistent rozpoznávania značiek, asistent rozjazdu do kopca, kontrola slepého uhla, senzory, či parkovacia kamera.
„Evidujeme zmenu pri navigácii, pokiaľ nie je súčasťou štandardu, veľa manažérov volí Carplay alebo Android auto. Preferujú športový dizajn, ktorý je aktuálne trendom,“ podotýka. Ďalej preferujú silný motor, pohon 4x4, nezávislé kúrenie, stmavené sklá vzadu, ťažné zariadenie, na ktoré si doobjednávajú nosič na bicykle. „Z prevodoviek jasne vedie automatická. Do interiéru volia kožu, páči sa im bezkontaktné nabíjanie a samozrejmosťou sú vyhrievané a odvetrávané sedadlá,“ dodáva Michal Chudík.
Zelené autá v popredí
Už niekoľko rokov mnoho firiem prihliada aj na emisie. „Takmer všetky automobilky chrlia nové modely s alternatívnym pohonom a firmy sa začínajú pomaly orientovať v aktuálnej ponuke,“ poznamenáva. Veľké zastúpenie majú plug-in hybridné alebo mild-hybridné vozidlá, ktoré sú medzistupňom na ceste k úplnej elektrifikácii vozidlových parkov.
„Dôležitým míľnikom pre kupujúceho je cena a tá sa pri plug-in hybridných vozidlách veľmi priblížila cenám spaľovacích motorov. Preto môžeme očakávať, že množstvo firiem sa pomaly začne presúvať z klasických naftových a benzínových motorov, práve do plug-in hybridných vozidiel,“ konštatuje Michal Chudík.
V prípade, že manažér jazdí okolo 20 – 25 000 km ročne, je podľa nej ideálny kandidát na takéto vozidlo. „Čisto elektrické vozidlá majú tiež veľké zastúpenie a je si z čoho vyberať. Mild-hybridné technológie sú už takmer súčasťou každej značky a modelu,“ podotýka obchodný riaditeľ Business Lease Slovakia.
Komentáre
Pridať komentár