6 tipov, ako nenaletieť investičným podvodom


			6 rád, ako nenaletieť investičným podvodom
23.4.2024 Spektrum

Investovanie naozaj nie je až taká veda, stačí vedieť pár základných vecí, prípadne sa poradiť s odborníkmi na financovanie. 

„Na správne investovanie potrebujete poznať tri hlavné veci. Po prvé, aký je váš investičný cieľ a rozpočet. Po druhé, aký typ investora ste, či chcete investovať na istotu, konzervatívne alebo s určitým rizikom dynamicky alebo ani ani.

No a po tretie, vedieť sa základne orientovať v bežných investičných produktoch a určite diverzifikovať, čiže rozložiť investované peniaze do viacerých produktov,“ vysvetľuje Andrea Kasanická Straková, odborníčka na osobné financie z PARTNERS.

Avšak skôr ako sa rozhodnete investovať, overte si, že investícia je korektná, aby ste predišli podvodným a pochybným investičným ponukám. Ako? Andrea Kasanická Straková odporúča vopred si preveriť týchto 5 vecí, ktoré značne eliminujú podozrivé investičné ponuky. Pýtajte sa a zistite, či:

  1. investíciu ponúka spoločnosť licencovaná Národnou bankou Slovenska.
  2. investičná spoločnosť vám vopred zrozumiteľne vysvetlí všetky riziká.
  3. výnosy sú realistické, porovnateľné s porovnateľnými výnosmi v minulosti.
  4. investícia má rozumný investičný horizont, minimálne 5 rokov.
  5. diverzifikuje, teda ponúka rozdelenie investície do viacerých košíkov.

Mohlo by vás zaujímať: Darovacia zmluva na byt: Čo by mala obsahovať?  Radí Colonnade


Odborníčka na financie zároveň pripravila ŠESŤ BODOV, AKO SPOZNAŤ ODBORNÍKA NA INVESTÍCIE:

  1. OSOBNÉ STRETNUTIA: odborník sa chce stretnúť a nevyžaduje investície online či cez telefón.
  2. BEZ NÁTLAKU: odborník nevytvára nátlak, aby došlo k obchodu, nesľubuje zázraky, a už vôbec nie v krátkom čase.
  3. MYSLÍ NA FINANČNÚ REZERVU: odborník nechce všetky vaše peniaze – už vôbec nie naraz.
  4. HOVORÍ VOPRED O RIZIKÁCH: vie jasne a zrozumiteľne objasniť investičné riziká.
  5. DIVERZIFIKUJE: neponúka jednu konkrétnu investíciu/produkt/fond a ponúka rôzne investičné produkty.
  6. NEOHOVÁRA KONKURECIU: odborník nezatracuje produkty konkurencie, porovnáva ich so svojimi.

 

Zdroj: Partners Group SK

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

Súvisiace články