Marec a apríl priniesli pokles škodových udalostí a zvýšenú online komunikáciu


			Marec a apríl priniesli pokles škodových udalostí a zvýšenú online komunikáciu

Marec a apríl 2020 priniesli pokles škodových udalostí, najviac pri PZP a havarijnom poistení. Klienti si zároveň zvykli na online komunikáciu a škodové udalosti stále vo väčšej miere hlásia elektronicky. Tento spôsob urýchli proces likvidácie a ušetrí čas nielen klientom.  

Dva mesiace výnimočnej situácie v súvislosti s COVID-19, obmedzené cestovanie a nižšia mobilita sa prejavili aj na množstve škodových udalostí. V poisťovni Groupama sme zaznamenali pokles škôd nahlásených v tomto období.

„Najväčší pokles nových poistných udalostí je citeľný najmä v motorových vozidlách a samozrejme v cestovnom poistení, čo úzko súvisí s obmedzenou mobilitou a opatreniami, ktoré boli zavedené v týchto mesiacoch,“ hovorí vedúca právneho oddelenia a likvidácie škodových udalostí poisťovne Groupama,Darina Fabián Csóková. 

Online hlásenie škodových udalostí používajú klienti stále častejšie

V spomínanom období zároveň rástol počet hlásení škodových udalostí cez online formulár, 
čo znamená, že ľudia si stále viac zvykajú na tento zrýchlený a jednoduchý spôsob komunikácie. V PZP bolo počas apríla celkovo až 55 % škodových udalostí hlásených online spôsobom. V havarijnom poistení je toto číslo ešte vyššie, na úrovní 77 %

Rovnako rástol aj počet online hlásení pri poistení majetku, z celkového počtu nám klienti nahlásili cez online formulár 83 % škodových udalostí. „Online hlásenie škodových udalostí sme pre klientov zaviedli len na konci roka 2019. Dnes vidíme, že tento spôsob komunikácie a hlásenia škodových udalostí je u klientov obľúbený a využívajú ho najčastejšie,“ vysvetľuje D. Fabián Csóková.

Elektronické hlásenie škodovej udalosti ušetrí čas klientovi ale aj poisťovni, čo v konečnom dôsledku znamená aj rýchlejšie ukončenie celého procesu a vyplatenie náhrady za škodu v kratšom čase. Táto forma komunikácie sa stáva u klientov obľúbeným najmä na úkor osobných stretnutí a komunikácie formou listov, ktorých je stále menej a menej. Klesá však aj počet klientskych žiadostí cez telefón.  

Groupama

Zdroj: Groupama poisťovňa

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články