Digitalizácia služieb počas pandémie znamenala obrovský krok vpred


			Digitalizácia služieb počas pandémie znamenala obrovský krok vpred

Július Lojek pracuje v Obchodnej službe NN už viac ako 20 rokov. Aktuálne zastáva pozíciu Regionálneho riaditeľa v Prešovskom kraji, ktorý patrí z obchodného hľadiska k jedným z najúspešnejších.

V rozhovore pre portál oPoisteni.sk Július Lojek, regionálny riaditeľ Obchodnej služby NN Poisťovne v Prešovskom kraji prezradil, ako vníma prácu pre veľkú globálnu značku či to, aké nové skúsenosti získal v období koronakrízy.  

 

Július Lojek_NN_2020_final


V sektore finančných služieb aktívne pôsobíte už viac ako dve desaťročia. Určite ste boli svedkom zmien na trhu i v systéme obchodovania. Čo považujete za kľúčové pri ceste za úspechom?

Do spoločnosti NN som nastúpil ešte v roku 1998, začínal som na pozícii finančného poradcu. Zhruba po piatich rokoch som začal pracovať na pozícii Unit Managera v Poprade. Nasledujúcich deväť rokov som viedol celkom úspešnú skupinu finančných poradcov. V obchodných výsledkoch sa nám darilo umiestňovať vždy na popredných miestach v rámci celého Slovenska. V roku 2012 prišla veľká výzva, viesť región Prešov z pozície regionálneho riaditeľa. Túto ponuku som veľmi zvažoval, pretože v Poprade som sa mal dobre. Nakoniec však rozhodol Benjamin Franklin a jeho metóda pre a proti.

V apríli toho roku som prijal ponuku na riaditeľskú pozíciu v Prešove. Začiatky boli veľmi náročné, ale nepatrím medzi ľudí, ktorí sa ľahko vzdávajú. Kolegov v regióne som si veľmi obľúbil, a preto už osem rokov s radosťou denne dochádzam z Popradu do Prešova. Postupne sa nám s mojimi manažérmi podarilo vybudovať silný tím a som veľmi rád, že patríme medzi top tímy na Slovensku.

Týmto by som chcel poďakovať všetkým mojim spolupracovníkom, že zvládajú túto náročnú prácu naozaj vynikajúco. To, čo som sa počas dlhých rokov svojej kariéry v NN naučil je, že ku klientovi sa vždy treba správať ako ku kráľovi.

Ako ste pracovali v čase pandemických opatrení a ako sa koronakríza podpísala na obchode vášho riaditeľstva?

Na začiatku to bol veľký stres, pretože nikto z nás dovtedy nezažil žiadnu obdobnú situáciu. Bolo to niečo nepoznané, nikto nevedel, ako sa bude situáciu vyvíjať, ako dlho budú trvať všetky preventívne opatrenia a čo prinesie budúcnosť. Neostávalo nič iné, iba riadiť sa pokynmi vlády. Zavreli sme dvere našich obchodných kancelárií a kolegov sme poslali domov. Priznám sa, že keď som čítal rôzne vyjadrenia odborníkov (ale aj neodborníkov) mal som trocha obavy.

No opäť sa potvrdila sila spoločnosti NN a jej vedenie veľmi rýchlo prijalo opatrenia a vytvorilo nám také podmienky, aby sme mohli ďalej plnohodnotne servisovať klientov. Takým najväčším posunom bola možnosť podpisovať zmluvy a zmeny na poistkách na diaľku, čiže online. Digitalizácia služieb počas pandémie znamenala obrovský krok vpred, pretože sme dokázali efektívne fungovať a slúžiť klientom aj bez nutnosti stretnutia.

Postupne sme sa za prísnych hygienických opatrení vrátili do kancelárií a od leta už pracujeme aj osobne s klientmi. COVID-19 je choroba, ktorá môže mať aj devastujúci vplyv na naše zdravie. Veľa klientov po rozhovoroch s NN poradcami pochopilo, že životné poistenie je dôležitá súčasť ich života. Dnes môžem povedať, že z obchodného hľadiska priniesla koronakríza i zvýšený záujem ľudí o ochranu zdravia či finančné zabezpečenie rodiny.

Aké výhody sa viažu k práci pre veľkú globálnu značku – v porovnaní s maklérmi, ktorí majú v portfóliu desiatky spolupracujúcich finančných inštitúcií? 

Ja to považujem za veľkú výhodu najmä z pohľadu odbornosti. NN investuje do vzdelávania veľké finančné zdroje, takže sú vo svojom odbore profesionáli a môžu sa sústrediť na predaj produktov podľa potrieb klienta.

Celý môj profesijný život – 22 rokov v NN sa venujem predaju životného poistenia a dôchodkov a klient bol pre mňa vždy najdôležitejší. Toto učím aj svojich ľudí, aby boli v tom čo robia odborníci a profesionáli, aby perfektne ovládali produkty, legislatívu, a aby vždy vedeli klientovi dobre poradiť.

Neznášam podvody a klamstvá, ku klientovi vždy treba pristupovať korektne. Som presvedčený, že NN je spoločnosť, ktorá ku klientom pristupuje vždy korektne a profesionálne.

Aké rady by ste dali kandidátovi, ktorý by sa chcel uchádzať o prácu na obdobnej pozícii, akú zastávate vy v Obchodnej službe NN?

To je ťažké dávať rady, pretože práca v našej oblasti vôbec nie je jednoduchá. No to, čo pomohlo mne, je trpezlivosť. Ak dobre robíte svoju prácu, tak sa úspech dostaví. Zároveň však treba byť aj pokorný, pretože všetko raz pominie.

Takisto je dôležité v manažérskych pozíciách mať rád svojich spolupracovníkov a vzájomne dodržiavať pravidlá a dohody. Pre mňa je najdôležitejšia dôvera, či už medzi klientom a poradcom, alebo medzi nadriadeným a podriadeným. Ak nie je dôvera, nefunguje spolupráca, a tým pádom nefunguje nič.

Čo sú najsilnejšie stránky Obchodnej služby NN, s ktorými ste sa inde počas svojej kariéry nestretli?

Najsilnejšie stránky Obchodnej služby NN sú vysoká profesionalita a odbornosť ľudí na rôznych pozíciách. Za veľmi dôležité považujem zdokonaľovanie sa vo všetkých oblastiach našej práce. Svet ide tak rýchlo, že zaspať na vavrínoch sa neoplatí. Preto by bolo dobré, keby sa každý z nás každý deň naučil niečo nové.

Zdroj: NN Poisťovňa, oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

Súvisiace články