Komunálna poisťovňa: „Prinášame dostatočnú ochranu klientom. V každej životnej situácii“


			Komunálna poisťovňa: „Prinášame dostatočnú ochranu klientom. V každej životnej situácii“
23.10.2017 Produkty, Poistný trh

Každý klient, bez ohľadu na vek, by mal mať uzatvorené životné poistenie, s vybraným typom pripoistení, najmä pre prípad úmrtia, kritických chorôb či trvalých následkov úrazu. 

Je však dobré mať v poistnej zmluve aj také, ako je doba nevyhnutného liečenia úrazu, hospitalizácia následkom úrazu či chirurgický zákrok. Viac prezrádza  Blanka Hatalová, členka predstavenstva Komunálnej poisťovne.

Hatalova Blanka_komunálna_poisťovna

Častým problémom v praxi býva nedostatočné poistenie v životnom poistení. Ako sa s tým viete vysporiadať a čo radíte klientom vo vašej poisťovni?

Dôležitý v tomto smere je rozhovor obchodníka s klientom pre zistenie jeho individuálnych potrieb. Častokrát môže ísť o citlivé otázky, avšak je to nevyhnutné pre správne nastavenie životnej poistky, preto odporúčame na ne odpovedať pravdivo a úprimne.

Ľudia sa práve v rôznych nepredvídaných situáciách dostávajú do problémov s platením svojich bežných nákladov, najmä v prípade, ak ich nepripravených zastihne choroba či úraz, a vtedy im pomoc v ťažkých chvíľach príde vhod.

Treba si zvážiť, aké majú náklady i výdavky, prípadne aj finančnú rezervu pre prípad, keď sa im niečo stane. Neraz musia investovať do úpravy svojho bývania, pociťujú finančný výpadok kvôli dočasnej práceneschopnosti, nevládzu splácať hypotéku či ďalšie úvery... Pripoistenie kritických chorôb v životnom poistení im môže v takýchto prípadoch pomôcť, len si treba zvoliť správnu výšku poistnej sumy.

Uvedenú sumu treba prehodnotiť, pokiaľ sa napríklad rodina rozrastie, alebo sa presťahuje...

Zisťovanie aktuálnych potrieb klientov je nutnou súčasťou práce našich obchodníkov i spolupracujúcich externých maklérov. Životné poistenie nie je krátkodobá záležitosť, predstavuje produkt na dlhé desaťročia dopredu. Už v priebehu pár rokov v živote každého z nás dochádza k rôznym zmenám a tomu treba prispôsobiť aj daný produkt.

Iné životné poistenie totiž potrebuje napríklad študent, ak je aktívny a bavia ho napríklad adrenalínové športy, iné pokiaľ sa usadí a založí si rodinu, prípadne si berie hypotéku na byt, iné sú jeho potreby vo vyššom veku. Aspoň každých päť rokov by mal obchodník prehodnotiť potreby klienta a prispôsobiť tomu aj podmienky v poistnej zmluve.  

Životné poistenie môže uzatvoriť prakticky každý v ktoromkoľvek veku, počnúc deťmi, končiac seniormi. Aká vaša skladba klientov dominujú v tomto sektore?

Ešte v začiatkoch 90-tych rokov bolo životné poistenie takto špecifikované, v posledných rokoch sa však stretávame s novými trendami. Mladí ľudia sú v súčasnosti iní ako predchádzajúca generácia, vykonávajú nové aktivity, veľa cestujú a pracujú s IT technológiami, preto musíme ich potrebám prispôsobovať aj skladbu nášho poistenia.

Starší ľudia zvyčajne trpia rôznymi ochoreniami a majú problém  pri uzatvorení životného poistenia. Preto sa v ďalších mesiacoch chceme zamerať aj týmto smerom, kde by sme zohľadnili ich potreby. Snažíme sa byť flexibilní a promptne reagovať na zmeny v potrebách našej klientely.

Mnohí klienti majú problémy správne čítať poistné podmienky pri životnom poistení. V čom im viete ako poisťovňa podať pomocnú ruku a aké benefity u vás môžu získať? 

Každý profesionálny obchodný poradca musí dobre poznať poistný produkt, ktorý ponúka klientom. Niektoré podmienky v poistných zmluvách sú legislatívne dané napríklad čo sa týka ochrany osobných údajov, iné sú nutné i užitočné v rámci poistného krytia i prípadného riešenia poistnej udalosti. 

Zvyčajne sú z poistného krytia vylúčené telesné poškodenia a choroby, ktoré vznikli ešte pred dobou platnosti poistenia. Klient by si mal dôsledne celú zmluvu naštudovať ešte pred tým, ako ju uzatvorí. Pokiaľ by potreboval akékoľvek doplňujúce informácie, môže sa obrátiť buď na svojho poistného poradcu alebo telefonicky či e-mailom na našu infolinku, kde mu pracovníci našej poisťovne ochotne poradia.

Akými predajnými kanálmi ponúkate produkty životného poistenia? Aké možnosti má klient a čo môže využiť? 

V Komunálnej poisťovni máme širokú sieť pobočiek po celom Slovensku, ktorú sa snažíme každým rokom rozširovať, aby sme boli klientom ešte viac nablízku. Popri vlastnej odbytovej štruktúre prehlbujeme spoluprácu s externými odbytovými sieťami. Spoločne poskytujeme na mieru šité poistné produkty a znásobujeme starostlivosť o klienta.

Našimi partnermi sú mnohé významné lízingové a maklérske spoločnosti. Okrem toho by som chcela vyzdvihnúť spoluprácu so Slovenskou sporiteľňou, najväčšou komerčnou bankou na Slovensku, ktorá má najväčší podiel vkladov na trhu i najrozsiahlejšiu sieť vlastných obchodných miest. Taktiež už viac ako 23 rokov spolupracujeme so Združením miest a obcí Slovenska ako ich generálny partner.

Angažujeme sa pri podpore rôznych kultúrnych a spoločenských aktivít v mestách a obciach, ale aj pri projektoch, ktoré pomáhajú skvalitňovať život ľudí v mestách a obciach, zamestnancom komunálnej sféry ponúkame napríklad životné i úrazové poistenie. Dôležité je myslieť preventívne a rátať s potenciálnymi rizikami, ktoré sa môžu v živote pritrafiť.

Trendom posledných rokov sú rôzne pripoistenia k životnému poisteniu, z ktorých si môžu klienti vyberať. Aké možnosti im ponúkate vy a aká je využiteľnosť v praxi?

Potreby klientov pri životnom poistení sa líšia región od regiónu. Najčastejším pripoistením je smrť následkom úrazu, bez ohľadu na to, či ide o rodiča alebo o dieťa. Tento typ pripoistenia slúži na zabezpečenie pozostalých v prípade, že k smrti poisteného dôjde následkom úrazu v čase poistenia. 

Veľmi populárne je denné odškodné, ktoré sa poskytuje v prípade práceneschopnosti poisteného následkom úrazu. Aj kritické či závažné ochorenia sa dnes vyskytujú veľmi často a vždy znamenajú výraznú finančnú záťaž pre pacienta a jeho rodinu. Do popredia záujmu klientov sa preto dostávajú aj pripoistenia kritických chorôb a odškodné za chirurgický zákrok.

Ako vidíte budúcnosť produktov životného poistenia? O čo budú mať ľudia prioritne záujem a prečo? Mení sa niečo v ich prioritách?

Možno predpokladať, že životné poistenie sa do budúcnosti rozšíri o ďalšie riziká. Žijeme v období, kedy choroby či úrazy postihujú nielen naše zdravie, ale dotýkajú sa napríklad aj zneužitia dát formou kybernetickej kriminality. V zahraničí klasické riziká pri životnom poistení nemusia byť spojené len so zdravím, ale aj ďalšími rizikami, s ktorými sa ľudia v bežnom živote stretávajú. V Komunálnej poisťovni sme na to pripravení a chceme prinášať dostatočnú ochranu klientom v rámci ich potrieb v každej životnej situácii. 

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články