„Allianz – Slovenskej poisťovni bola oznámená informácia o úpadku CK A-Tour v pondelok 29. júla v poludňajších hodinách," informoval TASR špecialista externej komunikácie poisťovne Gabriel Tóth. Dodal, že CK má uzatvorené poistenie zájazdu pre prípad úpadku v poisťovni na poistnú sumu 54.000 eur.
V čase oznámenia úpadku bolo v Bulharsku 88 klientov CK A-Tour. "O klientov skrachovanej CK sa okamžite začala starať asistenčná služba Allianz Assistance. Prevoz klientov na Slovensko je zabezpečený na dnes večer 30. júla autobusovou dopravou. Tento spôsob dopravy bol zvolený vzhľadom na nedostupnosť takéhoto počtu leteniek v najbližších dňoch," vysvetlil Tóth.
Predbežný počet klientov CK, ktorí ešte nevycestovali, je 130. Títo klienti sú povinní vznik škodovej udalosti písomne oznámiť poisťovateľovi do šiestich mesiacov od vzniku škodovej udalosti. Poisťovni stačí predložiť hlásenie poistnej udalosti, zmluvu o obstaraní zájazdu a doklad o zaplatení, dodal Tóth.
„S inou CK sme uzavreli zmluvu na letenky a prepravu zo Sliača do Burgasu a späť. Tá zmluva bola mimoriadne nevýhodná v tom, že bolo treba veľmi zavčasu platiť tri zálohy, a to nielen na miesta v lietadle, ale aj na letiskové poplatky a občerstvenie," vyjadrila sa pre TASR k dôvodom úpadku majiteľka A-Tour Helena Čóriová.
„Obyčajne so všetkými leteckými spoločnosťami sa robia také zmluvy, že sa zaplatí jedna záloha na posledný let," dodala a konštatovala, že ľudia pritom kupujú zájazdy väčšinou na poslednú chvíľu, dva – tri dni pred odchodom. "A my sme museli zálohy platiť od januára a prvý odlet sme mali 28. 6. Už to bolo veľmi nevýhodné pre nás a samozrejme, s každou platbou sme meškali." Čóriová však dodala, že všetky tri zálohy zaplatili.
oPoisteni.sk, TASR
Komentáre
Pridať komentár