Allianz – SP sa stará o klientov skrachovanej cestovky A-Tour


			Allianz – SP sa stará o klientov skrachovanej cestovky A-Tour
28.7.2013 Tlačové správy

Allianz – Slovenskej poisťovni bola oznámená informácia o úpadku cestovnej kancelárie A-Tour v pondelok 29. júla 2013 v poludňajších hodinách. CK A-Tour má uzatvorené poistenie zájazdu pre prípad úpadku cestovnej kancelárie v Allianz – Slovenskej poisťovni na poistnú sumu 54-tisíc eur.

V čase oznámenia úpadku bolo v Bulharsku 88 klientov CK A-Tour. O klientov skrachovanej cestovnej kancelárie sa okamžite začala starať asistenčná služba Allianz Assistance. Prevoz klientov na Slovensko je zabezpečený na dnes večer (30. júla 2013) autobusovou dopravou. Tento spôsob dopravy bol zvolený vzhľadom na nedostupnosť takéhoto počtu leteniek v najbližších dňoch.

Predbežný počet klientov cestovnej kancelárie, ktorí ešte nevycestovali, je 130. Títo klienti sú povinní vznik škodovej udalosti písomne oznámiť poisťovateľovi do šiestich mesiacov od vzniku škodovej udalosti. Poisťovni stačí predložiť hlásenie poistnej udalosti, zmluvu o obstaraní zájazdu a doklad o zaplatení.


Poistenie proti insolventnosti / poistenie CK proti úpadku

  • Je zo zákona povinné pre každú cestovnú kanceláriu.

  • CK sa musí poistiť minimálne na sumu 25 percent obratu z vlastných zájazdov, na takúto sumu (54-tisíc eur) sa poistila aj CK A-Tour.

  • V prípade, že CK v dôsledku svojho úpadku neposkytne poistenému dopravu z miesta pobytu v zahraničí do Slovenskej republiky a táto doprava bola súčasťou zájazdu, poskytne poisťovňa klientovi dopravu vrátane nevyhnutného ubytovania a stravovania do doby odchodu.

  • Ak si poistený zabezpečí dopravu vrátane nevyhnutného ubytovania a stravovania do doby odchodu na vlastné náklady, poisťovateľ uhradí poistenému tieto náklady iba do výšky, akú by musel vynaložiť, ak by dopravu, ubytovanie a stravovanie zabezpečoval na základe oznámenia o škodovej udalosti sám.

  • Ak klient má uzatvorenú zmluvu o zájazde a neodcestoval, v takom prípade poskytne poisťovňa poistné plnenie vo výške zodpovedajúcej zaplatenej zálohe alebo cene zaplatenej za zájazd, prípadne rozdiel medzi zaplatenou cenou zájazdu a cenou sčasti poskytnutého zájazdu, avšak po započítaní toho, čo poistník poistenému vrátil sám a so zohľadnením čerpania služieb.

  • Poistné plnenie je splatné do 15 dní odo dňa, kedy poisťovateľ skončil šetrenie potrebné na zistenie rozsahu povinnosti plniť.

  • Ak súčet nárokov všetkých poistených, ktorí poisťovateľovi oznámili škodovú udalosť najneskôr do 6 mesiacov od vzniku škodovej udalosti, prevýši poistnú sumu, plnenie poisťovateľa sa každému z nich zníži v pomere dojednanej poistnej sumy k súčtom ich uplatnených nárokov na poistné plnenie. V prípade, že tieto nároky poistnú sumu neprevýšia, poskytne poisťovateľ poistné plnenie aj tým poisteným, ktorí písomne oznámili škodovú udalosť až po uplynutí stanovenej 6 mesačnej lehoty, maximálne však do výšky zostatku poistnej sumy.

Odporúčanie pre dovolenkárov

Odporúčame dovolenkárom, aby sa vždy zaujímali o to, či má cestovná kancelária poistenie proti insolventnosti a vyžiadali si od CK doklad o poistení, s informáciou ako postupovať v prípade poistnej udalosti.

Allianz - Slovenská poisťovňa

Zdroj: Allianz - Slovenská poisťovňa

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články