Poisťovne ju tiež pociťujú v plnom rozsahu tak, ako všetci obyvatelia, inštitúcie aj podniky. Aj
poisťovne fungujú s obmedzeným počtom zamestnancov, z ktorých väčšina musí pracovať z domu.
Napriek tomu plnia všetky svoje záväzky z poistných zmlúv a v rámci svojich možností robia všetko
preto, aby klientom uplatňovanie ich nárokov zjednodušili a pomohli im v núdzi.
Výplaty poistných plnení poskytujú tak, ako doteraz a súčasná situácia dokonca spôsobila to, že vo
väčšom rozsahu, ako obvykle. Živelné pohromy, havárie, úrazy, aj kriminalita, sa totiž odohrávajú bez
ohľadu na pandémiu.
Poisťovne musia vyvíjať enormné úsilie, aby v tejto situácii dokázali plniť svoju funkciu bez toho,
aby sa to dotklo nielen klientov, ale aj ich vlastného hospodárenia. K svojej práci potrebujú zdroje,
a tými je práve poistné.
Poistníci pravidelnými platbami poistného vytvárajú rizikový fond, z ktorého sa vyplácajú poistné plnenia tým, u ktorých nastala poistná udalosť – straty poistených sú kryté poistným od členov tohto rizikového spoločenstva.
V tejto situácii preto nie je možné očakávať, že by poisťovne mohli pristúpiť na paušálny (plošný) odklad platieb poistného. Ak by to urobili, v pomerne krátkom čase by sa dostali do problémov, a tým by priviedli do problémov aj svojich klientov.
Naviac – súčasné právne normy neupravujú prerušenie poistenia, a ak klient prestane platiť poistné,
zákonným dôsledkom je zánik zmluvy, a tým aj zánik poistnej ochrany.
V takom prípade by klient musel v plnom rozsahu znášať aj veľké škodové udalosti, ktorých dôsledky môžu mať zničujúci dopad na jeho ekonomickú situáciu, a to iba preto, že chcel ušetriť niekoľko desiatok eur na ročnom poistnom.
Dôsledky napr. havárie motorového vozidla, škôd na majetku spôsobených výbuchom
plynu, požiarom, povodňou, záplavou alebo z inej príčiny, prípadne úrazu, choroby alebo úmrtia
živiteľa rodiny, bývajú často fatálne.
V čase neistoty je preto poistenie jednou z mála istôt, keďže pri katastrofách dokáže zmierniť
aspoň ich finančné následky.
Eva Jacková, manažérka pre komunikáciu, SLASPO
Komentáre
Pridať komentár