Vyššie ceny za poistenie lodnej prepravy. Môže za to situácia v Egypte


			Vyššie ceny za poistenie lodnej prepravy. Môže za to situácia v Egypte
10.9.2013 Zahraničie

Obavy globálnej námornej dopravy a poisťovacieho trhu, týkajúce sa udržania bezpečnej plavby cez Suezský prieplav, sa zvyšujú od tej doby, kedy bola povolaná egyptská armáda na ochranu islamistického prezidenta Mohameda Morsiho a prepukli masové demonštrácie v Káhire a ďalších veľkých mestách.


Je úplne jasné, že akákoľvek dočasná vláda podporovaná vojskom má všetky dôvody pre to udržať Suezský kanál otvorený tak dlho , ako je to len možné. Zverejnené správy odhadujú, že kanál generuje až jednu desatinu tvrdej meny príjmov Egypta, čo je zhruba 2,4 miliardy dolárov.


Cez kanál prechádza takmer jedna desatina svetového námorného obchodu, ale nejdú tadiaľ dodávky ropy, ktoré predstavujú zhruba 5 percent celosvetového obchodu. Tankery s ropou sú dnes tak obrovské, že kanálom neprejdú a musia plávať okolo Afriky. Najväčšie kontajnerové nákladné lode musia urobiť to isté.


19. augusta tohto roka bulletin the Norwegian Shipowners' Association potvrdil, že "Suezský prieplav zostáva otvorený a pre bežnú prepravu". Bulletin však súčasne varoval, že "služby v prístavných mestách pozdĺž kanála, rovnako ako vláda, bankovníctvo atď. môžu byť ovplyvnené zmenou situácie. "


Hoci zatiaľ nedošlo k zvýšeniu poistného pre plavidlá a náklady, prechádzajúce cez kanál, " dodatočné zvýšenie môže byť nevyhnutné vzhľadom k vojnovému nebezpečenstvu , " povedal Christian Ott, viceprezident a šéf likvidácie poistných udalostí lodnej poisťovne Assuranceforeningen Skuld´s v Singapuru.


"Joint War Committee (JWC) má právomoc vymenovať oblasti, kde je potrebné dodatočné poistné z titulu vojnového nebezpečenstva," povedal: "Okrem toho môžu majitelia alebo prevádzkovatelia uzatvoriť poistenie proti únosu a požiadavke na výkupné. Doplnkové poistné sa môže požadovať aj pre prípad vojnového nebezpečenstva, ak pôjde o oblasť, ktorú určí JWC ".


Ott vysvetlil , že "komplexný balíček lodného poistenia zahŕňa ochranu a kompenzáciu (P & I), poistenie proti strate a zodpovednosť voči tretím osobám, poistenie strojového zariadenia, ktoré zahŕňa straty z fyzického poškodenia lode a palubného zariadenia a poistenie proti riziku vojny". Podľa Otta bude poisťovníctvo v Egypte v budúcnosti ovplyvnené spomalením hospodárskeho rastu a prípadné pauzy v pokračovaní zavádzania pozitívnych trendov. Išlo o otváranie sa zahraničnej konkurencii a trend smerom k finančnej liberalizácii.

Je pravdepodobné, že ďalej budú pretrvávať nedostatky v egyptskom podnikateľskom prostredí, najmä zvýšená korupcia, neistota ohľadne vlastníckych práv a rigidné trh práce.

Insurance Inside

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články