Podľa jeho vyjadrenia z hodnotení posledného kvartálu poisťovňa Tesla Insurance pokrýva „slušný podiel" poistenia vozidiel rovnomennej značky. „Poistenie je zjavne podstatným dielom podnikania. Ja neviem, ale mohlo by podľa mňa predstavovať 30 alebo 40 % hodnoty, ktorú biznis z áut prináša, " konštatoval doslova Elon Musk.
Tridsať percent nemusí znieť zase tak atraktívne, však správa Clean Technica stavia tento podiel do reálnej perspektívy. Keď v júli 2020 hodnota Tesly prevýšila prakticky akúkoľvek spoločnosť zahrnutú do indexu S & P 500, informoval technologický server o tom, že trhové ohodnotenie značky predstavovalo aktuálne 391,95 miliárd USD. Ak sa podieľa Tesla Insurance na súčasnej hodnote brandu z 30 %, mohla by už teraz ľahko prevziať pozíciu top poisťovne v USA od spoločnosti State Farm, ktorej trhová hodnota činí teraz 42 miliárd USD.
Elon Musk tiež vysvetlil, že Tesla má veľmi dobrú pozíciu v konkurencii poistného segmentu áut, pretože má k dispozícii „oveľa lepšie záznamy reálne spätnej väzby", zatiaľ čo ostatní hráči na poistnom trhu vychádzajú skôr zo štatistík. „Je jasné, že tu budú motoristi, ktorí si naše poistenie nevyberú. Ale ja myslím, že veľa ľudí naopak áno. Bude ich to stáť menej a krytie bude lepšie - tak prečo by to nerobili?" komentoval CEO Musk svoju úvahu.
Vďaka spoločnosti Tesla Insurance má Tesla ako celok pohľad do nákladov opráv vozidiel svojej značky. Tento prehľad umožňuje Tesle vykonávať zmeny vnútorných procesov a tiež designovať vozidlá tak, aby sa dali opraviť ľahšie a lacnejšie - čo z dlhodobého hľadiska pomôže ušetriť klientom peniaze.
Tesla tiež naplno využíva telematiku, ktorá je už integrovaná do vozidiel tejto značky. Aj na to Musk pri štvrťročnom hodnotení upozornil. „Poistenie je dobrým príkladom produktu, ktorý bol od základov vytvorený naším interným tímom zameraným na aplikácie. Vytvorili sme poistenie, napojili ho na auto, pozeráme sa na dáta z jázd a kalkulujeme riziko. Všetko to prebieha interne vďaka softvérovej aplikácii."
Komentáre
Pridať komentár