Nemecko: Predaj elektrobicyklov stále rastie. Mladší ľudia veria on-line nákupom


			Nemecko: Predaj elektrobicyklov stále rastie. Mladší ľudia veria on-line nákupom
25.4.2023 Zahraničie

Každý štvrtý potenciálny kupec e-bicykla v Nemecku už má s týmto dopravným prostriedkom skúsenosť a už má aj nejaký vlastný.

Ročný report E-Bike Monitor 2022 od norimberskej spoločnosti GfK porovnáva európske trhy, informovanosť zákazníkov zaujímajúcich sa o kúpu elektrobicykla a kadiaľ sa uberajú ich kroky pred a pri nákupe. 

V Nemecku sa elektrobicykle tešia veľkej obľube. Aktuálne dáta vyplývajúce z nového vydania E-Bike Monitoru od GfK ukazujú, že 25 % potenciálnych kupcov bicykla s elektropohonom už nejaký e-bicykel doma majú. Ešte minuloročná správa uvádzala tento podiel vo výške 19 %. 

Dôvod pre zmenu značky: najčastejšie nekvalitný servis

Pri nákupe druhého alebo náhradného e-bicykla sú rozhodujúce doterajšie skúsenosti zákazníkov. Najčastejším dôvodom pre voľbu iného výrobcu bicykla pri ďalšom stroji je nespokojnosť so servisom súčasnej značky.

Bez ohľadu na to, či sa jedná o prvý alebo druhý elektrobicykel, hlavným motívom na nákup je prianie mať možnosť viac pohybu po vlastnej osi. Podiel 45 % ľudí uvádza, že používa bicykel s pohonom denne alebo dokonca viackrát denne. V priemere prejdú 42 km za týždeň.


Mohlo by vás zaujímať: Ivan Špirakus: Umelá inteligencia v poisťovníctve má obrovský potenciál


Pred samotným nákupom považujú potenciálni používatelia za dôležité, aby mohli elektrobicykel najskôr vidieť a otestovať. Tiež skúšobné jazdy sú pre väčšinu kupujúcich nevyhnutné. Preto hrajú kamenné obchody s bicyklami stále dôležitú úlohu pre orientáciu vo fáze nákupu.  

Ako sa realizuje predaj v iných krajinách

Aj v Belgicku a v Holandsku zostáva „off-line“ predaj v kamenných shopoch dominantným predajným kanálom elektrobicyklov.

Rovnako ako v Nemecku uprednostňujú kupujúci predajne bicyklov viacerých značiek: v Holandsku majú podiel 75 % a v Belgicku 60 % fyzického obchodu s bicyklami. V ďalších európskych štátoch sú už podstatnejšie rozdiely.


Mohlo by vás zaujímať: Význam životného poistenia v čase vysokej inflácie rastie. Poistné sumy aktualizujte


Francúzi napríklad kupujú z 50 % svoje elektrobicykle v predajni športu. Takéto obchody sú dominantným kanálom stacionárneho predaja. Rovnako v Taliansku si ide zaobstarať elektrobicykel okolo 30 % spotrebiteľov do predajne športu.  

Mladší ľudia veria on-line nákupom

Z vyššie uvedeného vyplýva, že stacionárne predajne sú pre výrobcov aj obchodníkov aj naďalej dôležitým predajným kanálom. Avšak existujú výrazné rozdiely podľa veku zákazníkov.

Mladí konzumenti medzi 18 a 34 rokmi kupujú svoj e-bicykel častejšie on-line, čo je viac ako je priemer všetkých kupujúcich. Štúdia sa zameriava na cieľovú skupinu kupcov e-bicyklov (existujúcich aj potenciálnych). Na to sa v septembri 2022 pýtalo 2 000 respondentov v Holandsku, 1 000 respondentoch v Nemecku a v Belgicku. Vo Francúzsku a Taliansku oslovila agentúra GfK okolo 500 účastníkov. 

Zdroj: www.gfk.com

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články