Čo sa naučili zahraničné poisťovne počas koronakrízy?


			Čo sa naučili zahraničné poisťovne počas koronakrízy?

Život sa v Číne vracal do normálnych koľají po ústupe pandémie v porovnaní s ostatným svetom skôr. Preto vo chvíli, kedy v Európe a neskôr na ďalších kontinentoch začínali krízové ​​opatrenia, v Číne už mali najhoršie prvú vlnu za sebou.

Aj v tejto ázijskej krajine sa čakajú obrovské poklesy obchodu, ktoré však do určitej miery dokázal nahradiť svet on-line. 

Výhodou Číny bolo, že oslavy príchodu nového roka a následné dovolenky prinášajú pravidelne výpadok produkcie a pauzu majú vždy aj poisťovne. Počas osláv sa nedá schádzať so zákazníkmi, ktorí sa venujú rodinám. Aj tak ale za február sčítajú všetci tento rok straty, ktoré sa už premietol do výsledkov prvého kvartálu, zatiaľ čo v Európe očakávame nábeh strát hlavne v 2. štvrťroku.  

Presun do virtuálneho sveta

Počas masívnej koronakrízy verejný život v Číne prakticky ustal. Celá prevádzka a obchod sa presunuli do virtuálneho sveta. A z toho profitovali hlavne tuzemské podniky a spoločnosti, ktoré sú v digitalizácii napred, a aj pred pandémiou vsadili veľa na on-line obchody. Vedeli využívať pre dojednávaní služby ako Wech, čo je alternatíva k frekventovanému WhatsApp. Prakticky všetky čínske poisťovne majú u Wech svoj verejný účet, takže mohli so svojimi zákazníkmi počas krízy prinajmenšom bez problémov komunikovať.  

K tomu mnohé z nich vyvinuli veľa všestranných aplikácií adaptovaných práve na Wech. Tieto tzv. omnipotentné aplikácie dokázali zvládnuť všetky potrebné funkcionality, ako je poradenstvo, uzatváranie poistných zmlúv, správu zmlúv, vybavenie škôd, alebo samoobsluhu pre klientov. Mnohé poisťovne majú k dispozícii aj aplikácie na riadenie obchodu: dokumentujú a poloautomaticky vedú aktivity poisťovacích sprostredkovateľov. Všetko, čo obchodníci počas dňa robia a aké interakcie s klientom mali, ako efektívne ich úsilie bolo – to všetko aplikácia zachytí, analyzuje a vyhodnotí tak, aby mohla dať príslušným poradcom alebo maklérom spätnú väzbu. 

Digitálne najprogresívnejšie spoločnosti, ktoré vsádzajú hlavne na on-line, utrpeli počas núdzového stavu samozrejme taktiež poklesy novej produkcie v porovnaní s obvyklými číslami, však tieto straty sa im podarilo držať v únosných medziach.  

Zahraniční poisťovatelia sa nechytali

V porovnaní s tuzemskými hráčmi, ktorí majstrovsky ovládli obchod cez WeChat, vyzerala situácia u zahraničných a spoločných čínsko-zahraničných spoločností oveľa temnejšie. Hlavnou príčinou bolo, že tieto poisťovne, z ktorých mnohé sa pýšia prívlastkom „prémiové", sú nastavené takmer výhradne na osobný kontakt a osobné poradenstvo.

Pôvodne sa aj trochu posmievali tuzemským firmám obsluhujúcim aj nižšie sociálne vrstvy čínskej populácie cez aplikáciu WeChat za ich masovosť. Tiež prijímali svojich bonitných zákazníkov v luxusných salónoch, pozývali ich na semináre o víne alebo na čajové obrady. A Číňania, ktorým veľmi záleží na spoločenskom statuse, takéto príležitostí radi využívali.

Ale kvôli koronakríze boli ale takéto možnosti  prakticky cez noc preč a kontakty sa s okamžitou platnosťou prerušili. Ukázalo sa tak, že do podobných núdzových období sa tento spôsob vôbec nehodí. Napríklad obchodná manažérka spoločnosti MetLife v Pekingu pripustila „veľmi vážne problémy", pretože ich obchodný model je založený na produktoch na mieru každému jednotlivému zákazníkovi a na dlhšie trvajúcom osobnom poradenstve, čo sú aspekty absolútne nevhodné pre on-line predaj.  

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články