Vo sfére poisťovníctva táto ochota naopak klesla, avšak v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi zostáva relatívne vysoká.
Štúdia Recommender zisťuje pomocou metódy Net Promoter Score (NPS), do akej miery sú zákazníci spokojní s ponukou ich spoločnosti. Klienti dostávajú otázku, s akou pravdepodobnosťou by svoju banku alebo poisťovňu odporučili ďalej.
Stupeň pravdepodobnosti sa meria na škále od nuly (veľmi nepravdepodobne) až po desiatku (veľmi pravdepodobne). Od podielu deviatok a desiatok sa odpočítajú hodnoty od nuly do šestky a výsledok v percentách sa rovná NPS.
V bankovom sektore sa NPS zlepšuje
A ako to teda globálne vyzerá? „Je potešiteľné, že aj v roku 2019 pokračuje pozitívny trend. Banky sa z roka na rok zlepšujú a pre svojich klientov sú stále presvedčivejšie," komentoval predbežné výsledky šéf agentúry Telemark Marketing Robert Sobotka. Vyjadrené v číslach: priemerný Net Promoter Score pri „hlavných bankách" zákazníkov vzrástol z 19 na 22 %.
Poisťovne sú slabšie, ale stále veľmi dobré
V kategórii poisťovní nedokázali naproti tomu spoločnosti s tohtoročnými výsledkami nadviazať na predchádzajúci rok. Avšak podľa Sobotku aj tak poisťovne viacmenej potvrdili rekordné úspechy z vlaňajška.
Celková hodnota NPS v tejto kategórii „hlavná poisťovňa" klesol medziročne z 15 na 13 % a zostáva naďalej na relatívne vysokej úrovni (NPS 2016: 9 %, resp. 2017: 10 %).
Komentáre
Pridať komentár