Britská spoločnosť zameraná na hodnotenie značiek a na poradenstvo v oblasti brand stratégie Brand Finance plc zverejnila nový rebríček hodnôt poisťovacích značiek „Insurance 100" z roku 2024. „ Hodnota značky" je chápaná ako čistý ekonomický prínos, ktorý by vlastník značky mohol dosiahnuť, ak by značku licencoval na voľnom trhu.
Ping An pred Allianz a China Life Insurance
Jasnou jednotkou zostáva čínska spoločnosť Ping An: jej ocenenie sa odhaduje na 33,607 miliardy USD (čo znamená nárast hodnoty +4 % oproti roku 2023). Druhé miesto tento rok opäť patrí Allianz, ktorej hodnota je 24,566 miliardy USD (medziročne dokonca +17 %).
Rovnako ako v minulom roku smeruje tretie miesto opäť do Číny, konkrétne poisťovni China Life Insurance (17,517 miliardy USD; +2 %). Štvrté miesto znovu obhájila európska značka, francúzska Axa (16,565 miliardy eur; +4 %).
Z ďalších šiestich značiek v prvej desiatke sú tri z Číny - China Pacific Insurance (CPIC) na 5. mieste, People's Insurance Company of China (PICC) na 7. mieste a AIA na 8. mieste. Ďalšie tri značky patria hráčom z USA (Geico na 6. mieste, MetLife na 9. mieste a Progressive na 10. mieste).
„Strategická agilita" čínskych poisťovacích značiek
„Pokračujúci rast čínskych poisťovacích značiek na globálnom trhu zdôrazňuje ich strategickú agilitu a neúnavnú snahu o inovácie, zatiaľ čo ich európske náprotivky, ako sú Allianz a Axa, preukazujú pozoruhodnú prispôsobivosť prostredníctvom stratégií zameraných na zákazníka a digitálnej transformácie,“ hovorí Alex Haigh z Brand Finance.
„Naše analýzy ukazujú, že títo hráči sú dobre pripravení na rast v stále konkurenčnejšom prostredí,“ pokračuje výkonný riaditeľ Brand Finance Asia Pacific. Pokiaľ sa pozrieme na hodnoty značiek podľa jednotlivých krajín, dominuje Čína s 25,56 %, tesne pred USA s 24,58 %. Nasledujú Nemecko (8,73 %), Japonsko (5,51 %) a Kanada (5,31 %). Na ostatné krajiny pripadá vždy menej ako 5 %.
Ako si viedli značky známe aj u nás?
Brand Finance zverejňuje hodnoty značiek iba pre prvú desiatku, avšak u ďalších 90 brandov je zverejnené ich konečné poradie. Do prvej dvadsiatky sa ďalej dostali Generali (12. miesto; predchádzajúci rok: 17. miesto), Zurich (17. miesto; predchádzajúci rok: 19. miesto), Poste Italiane (19. miesto; predchádzajúci rok: 18. miesto) a Munich Re (20. miesto; predchádzajúci rok: 20. miesto).
V zozname 100 sa objavili aj ďalšie dve mená rakúskych subjektov pôsobiacich u nás: VIG (Vienna Insurance Group) sa umiestnila na 81. mieste (predchádzajúci rok: 78.) a UNIQA na 90. mieste (predchádzajúci rok: 87.). Holandská NN bola hodnotená na 47. pozícii (vlani 42.).
Ďalšie informácie
Celý rebríček najhodnotnejšie stovky, vrátane ďalších informácií a zoznamov za predchádzajúce roky až do roku 2015, je k dispozícii na webe Brandirectory, ktorý je súčasťou Brand Finance.
Komentáre
Pridať komentár