Čítačka technických preukazov. Pri PZP je táto novinka realitou


			Čítačka technických preukazov. Pri PZP je táto novinka realitou
7.5.2014 Technológie

Zjednodušenie, zrýchľovanie a zlacňovanie procesov. Na to stavili v ASTRA poisťovni, kde v týchto dňoch prichádzajú s technologickou novinkou - čítačkou technických preukazov. Je určená najmä pre sprostredkovateľov poistenia, ktorí ju môžu začať využívať pri povinnom zmluvnom poistení. Postupne ju bude poisťovňa rozširovať aj na ďalšie poistné produkty. Viac prezrádza Martin Bajla, riaditeľ obchodu a marketingu.

 

 

 

Prichádzate tohto roku na trh s nejakými modernými technologickými novinkami?

Snažíme sa využívať existujúce moderné technológie na to, aby sme procesy v poisťovni zjednodušovali a zrýchľovali, a teda aj zlacňovali. Momentálne sme ukončili štádium finálneho testovania novinky -  aplikácie na čítačky technických preukazov, s ktorým sa uzatváranie poistných zmlúv na PZP, a neskôr aj na havarijného poistenia, stane ešte jednoduchším. Funguje to celkom jednoducho. Klient plastický technický preukaz vsunie do čítačky, v priebehu pár sekúnd sa dozvie správnu cenu,  a navyše, tieto údaje sa bezchybne preklopia do nášho systému. Vyhne sa dlhému čakaniu na poistnú zmluvu a vyvaruje sa toho, že v nej objaví rôzne preklepy či nesprávne prepísané údaje. Táto aplikácia už pár dní k dispozícii na stiahnutie cez náš predajný portál.

Množstvu partnerov, ktorí s nami už aktívne spolupracujú a dosiahli istú hranicu produkcie začíname distribuovať naše čítačky bezplatne ale zakúpiť si ju môže každý jeden sprostredkovateľ bez ohľadu na dosiahnutú produkciu.

Pre koho je tento váš produkt prioritne určený a kto s ním bude môcť pracovať?

Čítačka technických preukazov je určená najmä pre sprostredkovateľov poistenia. Môže ju používať jeden či viac sprostredkovateľov, ak napríklad pracujú spolu v kancelárii a striedajú sa pri jednom počítači. Aplikácia umožnuje jednoducho prepínať jednotlivých užívateľov, ktorí budú robiť poistné návrhy. K vypracovaniu ponky je potrebné mať počítač s nainštalovanou aplikáciou a napojenú čítačku čipových kariet, ktorá prečíta údaje o vozidle zaznačené na elektronickom technickom preukaze auta.

Čítačku začíname využívať pri povinnom zmluvnom poistení, no postupne budeme rozširovať rozsah našich produktov. Údaje z technického preukazu sú totiž dobre využiteľné aj pre havarijné poistenie. Podobne ako čítačka technických preukazov funguje aj čítačka čipových kariet. Keďže od januára tohto roka polícia vydáva nový typ občianskeho preukazu s čipom, tzv. elektronické identifikačné karty (eID). Predpokladáme, že do budúcnosti by sme mohli efektívne využívať naše technologické zariadenie aj na načítanie osobných údajov z týchto čipových občianskych preukazov.

Aký to bude mať význam pre sprostredkovateľov poistenia? V čom im to uľahčí doterajšie fungovanie?

Máme zazmluvnených cez 200 maklérskych spoločností a približne 4000 obchodníkov, ktorí s nami spolupracujú. Prioritne sa zameriame na nich.  Tento moderný spôsob uzatvárania zmlúv nám umožňuje vidieť, koľko obchodníkov sa za nejaký čas nalogovalo na náš web, koľko si spravilo kalkuláciu. Ja osobne vidím najväčšiu výhodu v zrýchlení procesov a minimalizácii zbytočných chýb a preklepov, ktoré sa pri ručnom vypisovaní často vyskytujú.

Dnes je pre všetkých čas tým najdôležitejším faktorom v živote. Keď sprostredkovateľ poistenia denne má päť obchodných stretnutí a na každom ušetrí len päť minút na vypisovanie poistných zmlúv, môže tento čas využiť na iné obchodné stretnutie, alebo sa môže venovať rodine či koníčkom. Hlavný prínos je v ušetrenom čase a bezchybnosti procesu. Nemusí sa vracať k poistnej zmluve, lebo niečo nesprávne vyplnil, prípadne ak použil starú kalkuláciu poistného a podobne. V konečnom dôsledku sa to prejaví aj možných ďalších úsporách. Predpokladáme, že minimalizácia chýb a zdržaní nám umožní ďalšie zlacňovanie poistných produktov, alebo zvyšovanie ich pridanej hodnoty v podobe pridávania nových poistných rizík.

Zavádzate aplikácie na čítačky technických preukazov práve pri PZP. Ako vidíte tento trh na Slovensku – na čo sa môžu pripraviť?

Situácia na trhu PZP je ovplyvňovaná cenovou politikou tých najväčších hráčov na poistnom trhu. Za nás môžem povedať, že sme tu neprišli so zámerom podraziť paušálne ceny, ale zameriavali sme sa na konkrétny segment, ktorý považujeme za atraktívnejší. Stavili sme na tom, že nerozhoduje predchádzajúca škodová udalosť, ale skúsenosť vodiča. Tomu sme prispôsobili aj našu cenovú politiku. Klientov, ktorí sú zodpovednejší, spravidla vo veku nad 30 rokov, považujeme za menej rizikových ako mladých vodičov. Vek a vodičské skúsenosti najviac zavážia pri tvorbe ceny PZP. Zvýhodnené sadzby máme pre klientov z menších miest a obyvateľov z vidieka.

Ktoré vaše produkty na Slovensku majú najväčšiu popularitu?

Určite je to povinné zmluvné poistenie. Sú na to dva dôvody. Zvolili sme iný typ cenotvorby než je bežne zaužívaná v poisťovniach, teda nie s prihliadnutím na kubatúru a výkon vozidla, ale z pohľadu rizikových faktorov držiteľa vozidla. Vozidlo samo o sebe nespôsobí škodu. Je to osoba, ktorá v ňom sedí. Preto vieme ponúknuť vybranému segmentu klientov výborné ceny bez ohľadu na to, v akom výkonnom vozidle jazdia.

Cena v prípade PZP vie veľmi zavážiť. Ide o produkt z veľkej miery zadefinovaný zákonom, takže vodiči si v každej poisťovni na 90 percent kupujú tie isté produkty. Boj o klienta sa v súčasnosti opätovne zameriava hlavne na cenovú stratégiu, menšia dôležitosť sa prikladá značke poisťovne. Klient sa nerozhoduje podľa toho, či poisťovňa pôsobí na Slovensku 20 rokov, alebo aký má kredit. Vie, že PZP poistenie nekupuje vlastne sám pre seba, ale pre neznámeho účastníka dopravnej nehody. Snaží sa ušetriť a mať to čo najlacnejšie. To je bežný jav.

Koniec II. časti rozhovoru

oPoisteni.sk

 

Profil TOP manažéra ASTRA poisťovne Martina Bajlu

Prezraďte, aká bola vaše cesta k pozícii, na ktorej v súčasnosti pôsobíte?

Bol som priamo oslovený Ing. Ondrejom Zaťkom, vedúcim organizačnej zložky na Slovensku, ktorý mi ponúkol pozíciu, na ktorej dnes pôsobím. Vždy som miloval obchod, kontakt z ľudmi, študoval som marketing, manažment a mám pocit, že práve na pozícii riaditeľa ochodu a marketingu sa dokážem naplno realizovať. Rozhodlo najmä to, že som chcel zmeniť moje pôsobenie v zabehnutých poisťovniach a prijať novú výzvu. Predtým som štyri roky pôsobil v poisťovni Union, vyše roka v poisťovni Metlife Amslico, a päť rokov v Citibank.

V Astre ma lákal najmä moderný spôsob fungovania poistenia a otvorenosť k inováciám. Vždy som bol naklonený novým technológiám a ich praktickému využívaniu. V tomto prípade zafungovalo to, že sme v Astre nemali žiadne zabehané nedostatky ako každá firma, ktorá začína na „zelenej lúke“. Museli sme vedieť reagovať na všetky technologické výdobytky a možnosti ktoré prináša vývoj a tieto aplikovať aj do poisťovníctva. Teraz je to len na nás, ako ich dokážeme vyskladať tak, aby boli pre našich klientov, i obchodných partnerov prínosom.

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články