Poisťovníctvo v roku 2015: Roman Juráš, Generali Poisťovňa


			Poisťovníctvo v roku 2015: Roman Juráš, Generali Poisťovňa
22.1.2015 Rozhovory

V Generali Poisťovni, a. s., bol vlaňajšok rokom inovácií. Vylepšili klientsky  servis, priniesli nové produkty a zrealizovali úspešné obchodné kampane. „Významnou udalosťou bolo aj zastrešenie značiek Generali, ECP a Genertel pod krídla slovenskej Generali. Získali sme výhodu širšieho prístupu na trh," hovorí Roman Juráš, generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Generali Poisťovne.

 

 

Ako hodnotíte rok 2014 v poisťovníctve na Slovensku z hľadiska vášho biznisu a udalostí, ktoré sa na ňom udiali?

Z nášho pohľadu považujeme za kľúčové momenty uplynulého roka nasledovné: 

· Dlhodobo nízke úrokové miery a všeobecne vývoj na finančných trhoch, na ktoré museli poisťovne v 2014 reagovať povinným znížením technickej úrokovej miery.

· Príprava nového zákona o poisťovníctve, ktorý implementuje požiadavky tzv. Direktívy Solventnosť II a paralelne samotná príprava poisťovní na nové požiadavky Solvency II, ako aj na legislatívny režim, podľa ktorého nebude na Slovensku záväzný iba samotný zákon o poisťovníctve, ale aj nariadenia a vyhlášky európskych orgánov, bez „premletia“ cez lokálnu legislatívu.

· Príprava legislatívy a jej implementácia na vyplácanie anuít z druhého dôchodkového piliera (DSS) komerčnými poisťovňami.

Čo najdôležitejšie sa vlani udialo konkrétne vo vašej poisťovni?

Celkovo by som rok 2014 nazval rokom inovácií v Generali – podarilo sa nám ich pripraviť niekoľko desiatok naprieč celou firmou. Viacero vylepšení sa týkalo aj klientskeho servisu – napríklad elektronická obhliadka pri likvidácii poistných udalostí, sledovanie stavu neživotných poistných udalostí na webe poisťovne s možnosťou posielať dokumenty ku konkrétnej poistnej udalosti priamo z tohto prostredia a ďalšie. Prioritou oblasťou pre inovácie bol však obchod – na trh sme priniesli nové produkty a zrealizovali úspešné obchodné kampane, napríklad PZP, akcia 50plus v životnom poistení. Produkt DolceCasa je unikátnym pre poistenie majetku.

Uplynulý rok bol rokom inovácií. V Generali sa nám ich podarilo pripraviť niekoľko desiatok, naprieč celou firmou.

Významnou udalosťou roku 2014 bolo zastrešenie troch značiek Generali, ECP a Genertel pod krídla slovenskej Generali, čím sme získali výhodu širšieho prístupu na trh. Tiež máme teraz možnosť viac prispôsobiť a odlíšiť naše produkty, čím budeme bližšie ku klientovi.

Úzka koordinácia troch značiek nám umožní byť vnútorne efektívnejší a naplno využívať výhody každej zo značiek, vrátane skúseností z iných trhov. Spojením s ECP sa Generali stáva lídrom na trhu cestovného poistenia. Zároveň významne posilňuje svoje aktivity v priamej a internetovej distribúcii poistných produktov, kde nadviaže na skúsenosti poisťovne Genertel.

Od začiatku roka 2014 sa v rámci celosvetového rebrandingu zmenilo logo poisťovne. Zároveň používa naša spoločnosť nový názov Generali Poisťovňa, a. s.

Čo očakávate ako poisťovňa od roku 2015?

Poisťovne očakávajú vývoj legislatívy a súdnej praxe pre oblasť „nemajetková ujma“ v povinnom zmluvnom poistení motorových vozidiel. Ďalej sa budú poisťovne pripravovať na nové európske regulácie v oblasti tzv. PRIIPS, inými slovami poistné produkty spojené s finančnými sporivými časťami, ako aj s novou reguláciou sprostredkovania pre poistné produkty, najmä v životnom poistení. Zároveň predpokladáme pokračovanie dlhodobo nízkych úrokových mier, pričom je možná volatilita výnosov investičných fondov.

 

oPoisteni.sk

Zdroj: Generali Poisťovňa

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články