Čo dôležité sa vo vašej poisťovni udialo vlani, prípadne celkovo na poistnom trhu v SR?
Minulý rok bol pre našu poisťovňu „prelomový", vzhľadom na náš vstup na poistný trh. Koncom januára sme začali ponúkať produkty povinného zmluvného poistenia - PZP. Následne od apríla 2013 sme rozšírili naše produktové portfólio o produkty poistenia domácnosti a nehnuteľnosti a od septembra 2013 sme rozšírili produkty o havarijné poistenie, poistenie podnikateľov (majetok/zodpovednosť) a flotilové poistenie motorových vozidiel (PZP a HP). Za prvý rok na trhu sme zazmluvnili cez 200 spoločností, zaoberajúcich sa sprostredkovaním poistenia. Úspešne sme rozbehli spoluprácu aj s najvýznamnejšími online agregátormi - porovnávačmi poistenia - takže klienti nás môžu vidieť v objektívnom porovnaní s konkurenciou na veľkom počte webových stránkach.
Ako v oblasť poisťovníctva hodnotíte rok 2013? Splnil Vaše očakávania - v čom áno a v čom nie?
Pre našu poisťovňu bol minulý rok skutočne prelomový. Na slovenský trh sme priniesli mnohé produktové novinky ale najmä nové procesy - čisto online (bez papierový) spôsob uzatvárania poistných návrhov. Práve nové technológie, ktoré naša poisťovňa aktívne využíva nám umožňujú významné úspory nákladov na tlačivá i počet zamestnancov. Tieto úspory môžeme následne preniesť do našich produktov, ktoré môžeme ponúkať lacnejšie ako konkurencia, alebo za rovnaké peniaze dokážeme našim klientom ponúknuť oveľa širšie krytie ako je štandard na trhu. Očakávali sme mierny nárast poistného aspoň v PZP, no viacerí hráči na trhu spustili koncoročné akcie a myslíme si, že predpísané poistné v neživotnom poistení zase kleslo.
Čo očakávate v roku 2014 a v čom si myslíte, že bude náročný?
V tomto roku očakávame pokračovanie v úspešných trendoch z minulého roku, kde sme v každom z mesiacov veľmi intenzívne rástli. Január 2014 bol náš doteraz najúspešnejší mesiac, v ktorom sme získali takmer 1000 nových klientov. Veľmi náročné bude udržať tento náš rastový trend tak, aby neustály nárast klientov v žiadnom ohľade neznamenal pokles kvality služieb, ktoré našim klientom poskytujeme. Opätovne nám budú významne napomáhať moderné technológie a rôzne inovácie, ktoré pripravujeme v tomto roku. Ako príklad by som spomenul čítačku čipových preukazov (technický preukaz, občiansky preukaz) ktorá dokáže významne zrýchliť proces uzatvorenia poistných návrhov a zároveň minimalizovať počet chýb (preklepov v mene, čísle TP, ŠPZ, VIN-čísle...), ktoré môžu zbytočne spomaľovať vybavovanie poistných udalostí, vystavovanie bielych/zelených kariet...
Ako ste na tom ako poisťovňa s uzatváraním poistných zmlúv? Čo vás čaká najbližšie mesiace?
Elektronické uzatváranie poistných zmlúv má veľmi významný vplyv na flexibilitu poisťovne v rýchlosti reakcií na požiadavky trhu a konkurenciu. V minulom roku sa nám podarilo až trikrát inovovať produkt za tri mesiace, aby sme dokázali ponúknuť najlepší pomer ceny a výkonu na trhu. Najnáročnejšie však bude postupné získavanie dôvery ako sprostredkovateľov tak aj klientov. Uvedomujeme si, že v tomto procese nás čaká ešte veľa práce. U množstva našich partnerov si získame dôveru až po tom, ako skutočne na reálnych situáciách uvidia bezproblémový priebeh aj pri likvidácii poistných udalostí.
To, že v našom systéme dokážu klient aj sprostredkovateľ sledovať stav vybavenosti poistnej udalosti, je veľmi dobrým dôkazom toho, že naša ambícia je byť transparentnou poisťovňou. Poistné udalosti chceme vybavovať rýchlo a kvalitne. Tohto roku ASTRA začala predávať poistné produkty aj na nemeckom trhu, kde je viac ako 500 poisťovní. Veríme, že sa naši kolegovia presadia aj napriek takej konkurencii. To, čo bude úspešné na nemeckom trhu, by sme chceli priniesť aj na Slovensko ešte tento rok. Mali by to byť hlavne produkty poistenia zodpovednosti za škodu spôsobenú tretím osobám.
oPoisteni.sk
Komentáre
Pridať komentár