Marek Dudáš: „Porovnávame produkty už 6 rokov. Cez online kalkulačku.“


			Marek Dudáš: „Porovnávame produkty už 6 rokov. Cez online kalkulačku.“
13.9.2013 Rozhovory

Viete si predstaviť, že by ste pri poistení auta museli obchádzať všetky poisťovne na trhu? Iba tak by ste sa mohli dozvedieť cenu, za ktorú vaše vozidlo poistia a za akých podmienok. V roku 2006 to na Slovensku nebolo nič neobvyklé. A tak vznikla myšlienka priniesť pre bežných ľudí jednoduchý, prehľadný a lacný spôsob uzatvárania poistných zmlúv. Priekopníkom v zavedení online kalkulačky na povinné zmluvné poistenie je už šesť rokov fungovania na trhu spoločnosť Superpoistenie s.r.o. Marek Dudáš, jeden z konateľov firmy, prezrádza viac.

Ako ste sa vlastne dostali k založeniu spoločnosti Superpoistenie? Prezraďte vaše začiatky v poisťovníctve.

Ja som aktívny v poisťovníctve od roku 2002. Myšlienka na založenie firmy prišla v roku 2006. Môj spolužiak z vysokej školy Viktor Habura sa v tom čase vrátil z Anglicka s nápadom, ktorý tam fungoval. Keď si tam niekto kúpil auto, cez počítač k nemu doma urobil hneď aj komplexné poistenie auta, čiže povinné zmluvné poistenie a Kasko v jednom. Na Slovensku to v tom čase bola iba vzdialená vízia. Ešte v tom roku sme na tom začali pracovať. Náš portál sme spúšťali 10. októbra 2007 o 10 hodine 10 minúte.

Aké boli v tom čase podmienky na poistnom trhu?

Ako prví sme priniesli online poistenie, pričom na webe sme uvádzali porovnanie produktov deviatich poisťovní, teda všetkých, ktoré vtedy pôsobili v segmente PZP. V tom čase sa na trhu vyskytoval ešte jeden portál o poistení, ktorý porovnával iba sedem poisťovní z deviatich,  kde však fungovali len na offline princípe, teda na webe iba zozbierali údaje o klientovi, zmluva sa mu vystavila v papierovej forme, poslala domov a po podpise ju vrátil späť. Skutočné „online" poistenie, kedy zmluva vznikne bez podpisu zaplatením poistného, sme priniesli my.

Úspechu však zrejme predchádzalo nemalé úsilie presvedčiť poisťovne, aby do tohto projektu šli. Mali ste v tom čase s nimi nejaké stretnutia?

Rok a pol sme nepretržite prejednávali realizáciu projektu s poisťovňami. Časté jednania sme mali s produktovým oddelením, so správou poistenia, s právnym a obchodným oddelením. Na záver celý proces muselo odobriť predstavenstvo poisťovní. V rámci všetkých 9 poisťovní sme sa stretli s 277 pracovníkmi... Výsledok bol ten, že sme sa dohodli so všetkými deviatimi poisťovňami, ktoré fungovali na trhu. Bol to takpovediac malý zázrak, že sa to podarilo.

Ako ste poisťovne dokázali presvedčiť o tom, že zmena ich fungovania je nevyhnutná?

Zmenili sme vtedajší spôsob poisťovania, ktorý fungoval celé roky v papierovej forme. Zrazu sme prišli s tým, že návrh zmluvy môžeme poslať na email, dala sa bez problémov vytlačiť alebo nahrať do systému automaticky dátovým exportom. Bolo to výhodné pre klienta, ktorý ušetril nemálo času, i pre poisťovňu, čo sa prejavilo v nižších finančných nákladoch. Jedno tlačivo stálo vtedy 70 slovenských korún, k uzatvoreniu zmluvy bolo potrebné množstvo ďalších podkladov a keď náhodou došlo k zmene niektorých parametrov, všetky tlačivá bolo potrebné distribuovať nanovo. Rovnako to bol novátorský prístup a snaha zefektívniť procesy uzatvárania poistenia. Nejedná sa však o zmenu fungovania poisťovní, ale o rozšírenie ich operácií po obchodnej aj technologickej stránke.

Ako tieto novinky s online poistením v praxi prijali klienti?

Klienti túto možnosť veľmi privítali. Zrazu si vedeli porovnať ceny a podmienky poistenia, čo dovtedy neexistovalo. Ak chceli zistiť cenu PZP svojho vozidla, museli obísť viaceré poisťovne, ak to už pri prvej nevzdali. Zrazu mali na jednom portáli, po zadaní pár údajov, deväť ponúk, ktoré sa jednoducho porovnali.

Dôveru klientov ste si teda získali, ako sa vám to podarilo u poisťovní?

Výhodou bolo, že hneď v začiatkoch podnikania sme oslovili aj médiá. Veľmi dobrú spoluprácu sme mali napríklad so sme.sk, etrend.sk alebo s Novým časom. Dodnes máme veľmi dobré vzťahy aj s rádiom Expres a Fun rádiom. Dostali sme sa do povedomia a získali sme meno. Obozretní boli aj sprostredkovatelia poistenia, ktorí novinkám v online poisťovaní veľmi nedôverovali. Obávali sa, že im to pokazí obchody, čo sa samozrejme nepotvrdilo, keďže klasický a online biznis fungujú synergicky vedľa seba. V súčasnosti sme už známi a nepotrebujeme riešiť otázku dôveryhodnosti. Máme veľmi dobre zabehnutú spoluprácu, využívajú nás aj sprostredkovatelia poistenia a poisťovací makléri, ak potrebujú porovnať sadzobníky poisťovní. Robíme teda servis aj pre obchodnú sieť.

oPoisteni.sk

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články