Prezraďte, čo zaujímavé sa udialo vo vašej firme a čím ste „žili“ počas uplynulých 12 mesiacov?
Uplynulých 12 mesiacov sme žili ako každý poisťovací maklér predovšetkým poskytovaním služieb našim existujúcim klientom. Uplynulé obdobie tiež prinieslo niekoľko z nášho profesijného pohľadu zaujímavých poistných udalostí, na ktorých riešení sme sa aktívne podieľali. Riešenie poistných udalostí zo strany poisťovacieho makléra považujem za nevyhnutnú súčasť služby klientovi, v rámci Assure si na nej dávame záležať.
Inovovali sme... V rámci riešenia nášho vlastného rizika, sme sa sústredili na zvýšenie kvality našich pracovníkov, obnovili sme náš interný projekt „Poznaj svojho underwritera“, v rámci ktorého sa stretávame s významnými upisovateľmi z jednotlivých poisťovní a diskutujeme s nimi otázky súvisiace s poistením.
Veľa úsilia ste venovali vývoju nového modulu informačného systému AssureCRM. Ako vlastne funguje?
Prostredníctvom modulu AssureCRM naši pracovníci sú schopní uzatvoriť štandardnú „papierovú“ poistnú zmluvy pre produkty PZP a Kasko vo veľmi krátkom čase. Skrátili sme tým čas prípravy zmluvy u nášho klienta vrátane všetkých náležitostí na cca 7 minút.
Táto skutočnosť dáva klientovi väčší komfort pri uzatváraní zmluvy, a zároveň naši pracovníci môžu využiť čas na podrobnejšie zistenie klientových potrieb a návrh riešenia. V kombinácii s už existujúcim nástrojom na správu portfólia klientov je cestou k vyššej miere crosselingu.
Na druhej strane klient je spokojný s efektivitou poskytnutej služby. Získali sme tiež licenciu pre sprostredkovanie úverov a máme záujem aktívne pôsobiť aj v tejto oblasti. Ako vidíte bolo toho celkom dosť ...
Čo si sľubujete od tohto roka v oblasti finančného poradenstva a sprostredkovania poistenia? Vidíte tam nejaké rezervy či príležitosti, ktoré by ste radi využili?
Samozrejme, vidím rezervy aj príležitosti na slovenskom poistnom trhu. Z obchodného hľadiska je príležitosť v oslovení klientov s kvalitnou službou poisťovacieho makléra, poskytnutím individuálnych riešení. Verím tiež, že sa v tomto roku, alebo v blízkej dobe podarí legislatívne upraviť novú podobu získavania a overovania odbornej spôsobilosti. Tak, aby odrážala reálne nároky na sprostredkovateľov poistenia.
Poskytujete služby firmám, podnikateľom i bežným klientom, vo všetkých druhoch poistenia už viac ako 15 rokov. Ako sa zmenili ich nároky na poistenie?
U klientov cítiť, že mnohí z nich už mali skúsenosť s poistnou udalosťou. To ich priviedlo k poznaniu a uvedomeniu si rizík, ktoré z ich podnikateľskou činnosťou súvisia. Pre nás je to pozitívna skúsenosť, nakoľko sme schopní s týmito klientmi viesť veľmi kvalifikovaný rozhovor, ktorý v konečnom dôsledku dospeje do kvalitnej poistnej zmluvy, resp. aj zmeny v spôsobe výkonu činnosti zo strany klienta.
Typickým príkladom je, keď sme schopní klientovi v rámci poistenia zodpovednosti za škodu poskytnúť aj návrhy riešení ako v rámci svojej činnosti minimalizovať možné nároky na náhradu škody, ktoré často krát nie sú oprávnené. Na druhej strane nás to však núti byť odborne pripravení a procesne zvládnuť základné pravidlá fungovania niekoľkých priemyselných odvetví resp. typov služieb.
V čom vidíte rezervy vo „vlastných radoch - medzi maklérmi“, pri poskytovaní služieb v oblasti sprostredkovania poistenia?
Netrúfam si hodnotiť ostatných kolegov. Práca poisťovacieho je náročná a vyžaduje si plné nasadenie často krát aj mimo pracovných hodín. Tiež si myslím, že poisťovací makléri by mali byť viac videní a počutí ako profesia.
Profil poisťovacieho makléra:
Spoločnosť ASSURE s.r.o. pôsobí na slovenskom poistnom trhu od marca 2001. Odvtedy si osvojila špecifické znalosti z lokálneho a regionálneho trhu a stala sa špecialistom na poistné riešenia pre malé a stredné podniky a subjekty verejnej správy. Je členom Slovenskej asociácie sprostredkovateľov v poisťovníctve /SASP/ i členom Slovenskej asociácie rizikového manažmentu /SARM/, ktorá združuje najvýznamnejších agentov a maklérov na slovenskom poistnom trhu.
Komentáre
Pridať komentár