Víchrica Herwart spôsobila na Slovensku 10-krát menej škôd ako v Česku


			Víchrica Herwart spôsobila na Slovensku 10-krát menej škôd ako v Česku

Škody po víchrici Herwart, ktorá sa prehnala nad územím Česka a Slovenska minulý víkend, neustále rastú. Likvidátori AXA zatiaľ zaregistrovali v oboch krajinách škody vo výške 200 000 €. 

Víchrica bola na území Moravy a Čiech omnoho silnejšia ako na Slovensku, kde je desaťkrát viac škôd.

Likvidátori AXA v súvislosti s víchricou Herwart zatiaľ zaregistrovali viac ako 300 prípadov za približne 200 000 EUR. „Z hlásenia škôd vyplýva, že víchrica bola výrazne silnejšia v Česku a na Morave, kde spôsobila desaťkrát viac škôd ako na Slovensku,“ komentuje výsledky vyčíňania víchrice Jiří Cívka, hovorca skupiny AXA v ČR a na Slovensku.

Podľa prehľadu nahlásených udalostí dominujú drobné škody. Najviac ich hlásia majitelia rodinných domov – prevládajú rozbité okná a poškodené strechy, ktoré nevydržali silné nárazy vetra.

Výnimkou nie sú ani poškodené televízne a satelitné antény, vrátane tých pre bezdrôtové pripojenie k internetu. Na niektorých miestach víchrica priniesla tiež silné prívalové dažde – medzi ďalšími škodami, ktoré na prvý pohľad so silným vetrom nesúvisia, tak patria aj zatopené pivnice.

Ku poškodeným sa tiež pridávajú aj majitelia rekreačných objektov. Tí po pracovnom týždni prišli na svoje chaty aby skontrolovali ich stav. Škody sú prakticky identické ako tie, ktoré boli hlásené u rodinných domov. Mnoho z týchto objektov už bolo dokonca zazimovaných a ich majitelia počítali s tým, že sa do nich vrátia až na jar.

„Priebeh likvidácie škôd môžu klienti AXA sledovať na internete. Po telefonickom nahlásení škody obdržia prihlasovacie údaje pre vstup do on-line rozhrania. Tu dodajú potrebné dokumenty ako fotografie, nadobúdacie doklady alebo náklady spojené s likvidáciou škôd. Klient má tak neustále prehľad o stave prípadu. Najväčším benefitom je samozrejme jeho rýchle vybavenie,“ dodáva Jiří Cívka.

Vyčíňanie prírodného živlu sa nevyhlo ani autám, ktoré poškodili polámané stromy a popadané škridle zo striech. Aj tu je možné väčšinu udalostí (z havarijného poistenia alebo z povinného zmluvného poistenia) zlikvidovať pomocou on-line aplikácie – a to už počas 24 hodín.

S postupom poradia operátori na AXA linke. Na internetových stránkach a sociálnych sieťach AXA sú k dispozícii informácie, ako pri nahlasovaní škody postupovať a on-line sledovať stav likvidácie.

Zdroj: AXA

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články