Peter Socha, AXA poisťovňa: „Hľadáme synchronizáciu medzi tradičným a digitálnym svetom“


			Peter Socha, AXA poisťovňa: „Hľadáme synchronizáciu medzi tradičným a digitálnym svetom“
2.11.2016 Poistný trh, Produkty

Poisťovňa AXA ČR/SR vlani spustila online predaj životného poistenia cez svoj eshop, postupne uvádza do praxe aj ďalšie produkty. „Potreby, vedomosti a postoje zákazníkov sa vyvíjajú, a my musíme s nimi držať krok,“ prezrádza v rozhovore Peter Socha, riaditeľ životného poistenia a sporenia AXA pre ČR a SR.

 

Vlani sa vám darilo najmä v neživotnom poistení áut a domácností, ktoré sa preklopilo do čiernych čísel. V životnom segmente bol tiež nárast, ale miernejší. Ktorým faktorom to pripisujete a ako vnímate situáciu na poistnom trhu?
Keď hovoríme o poistení v Česku i na Slovensku, možno povedať, že poistný trh za posledné obdobie stagnuje, dokonca možno až klesá. Najväčší úbytok vidíme v sporiacej časti. V posledných dvoch rokoch sme potvrdili, že naša dlhodobá stratégia zamerania sa predovšetkým na krytie rizík v životnom a neživotnom poistení, sa oplatí.

Je to cesta, ako za súčasných trhových podmienok, kedy majú nízke úrokové sadzby zásadný dopad na sporiace a investičné produkty, prinášať hodnotu našim klientom. Takže, napriek tomu, že poistný trh stagnuje, naša poisťovňa AXA vidí v danom segmente potenciál rozvoja aj do budúcnosti. Nemenej dôležité je tiež zvyšovanie produktivity, čo nám umožňuje modernizácia a digitalizácia našich interných procesov, a to nielen v distribúcii.

Máte na mysli nejaké konkrétne riziká, kde vidíte ten potenciál rastu?
Hovoríme teraz primárne o životnom poistení, ktoré je ideálnym riešením, ako sa poistiť pre prípady, keď nebudete schopní sa ďalej starať o svoju rodinu, budete mať výrazne obmedzené svoje možnosti príjmu alebo v tom najhoršom prípade príde k tragédii. Životné poistenie kryje najmä smrť či dožitie poisteného, pričom možno si dojednať ďalšie pripoistenia, napríklad invaliditu, kritické ochorenia, trvalé telesné poškodenie následkom úrazu, ale aj rekonvalescenciu po hospitalizácii, chirurgické zákroky, a podobne.

Keďže ide o komplexný produkt, mal by zabezpečiť nielen poisteného, ale aj jeho príbuzných v prípade neočakávanej udalosti, choroby alebo úrazu. Prioritne sa však v AXA chceme venovať veľkým rizikám, ktoré v prvom rade prinášajú klientovi istotu v podobe poistnej ochrany, akú v ťažkej životnej situácii potrebuje.

Životné poistenie už rok predávate nielen cez poradcov, ale aj online na webe. V čom to bolo pre vás výzvou?
Osobný predaj a kvalitné poradenstvo hrajú pri životnom poistení aj naďalej nezastupiteľnú úlohu, avšak online predaj má svoje špecifiká. Úspešne sa online dajú predávať tie produkty, ktoré sú jednoduché, transparentné a klient vie hneď identifikovať, akú pridanú hodnotu mu prinášajú. Prvý online produkt tohto typu sme spustili vlani koncom roka. Išlo o úrazové poistenie 5Plus, pokračovali sme poistením zodpovednosti, nedávno sme spustili povinné zmluvné poistenie a postupne pridáme ďalšie produkty.

Súbežne s tým zdokonaľujeme prostredie nášho eshopu, aby sme klientovi zároveň ponúkli možnosť v akejkoľvek fáze uzatvárania zmluvy prejsť k osobnejšej komunikácii, či už to bude spojenie s call centrom, online chat alebo schôdzka s poradcom. Hľadáme synchronizáciu medzi tradičným a digitálnym svetom, a to za pomoci multikanálového distribučného modelu, v ktorom sú všetky distribučné kanály prepojené.

Ktoré novinky najviac pomáhajú vášmu rastu?
Naše produkty neustále vylepšujeme a inovujeme. To je naša cesta k úspechu. Reflektujeme na požiadavky klientov, ako aj modernej doby. Rozvoj webových služieb a dopyt klientov vyriešiť čo najviac vecí prostredníctvom internetu je dôvodom, prečo sme stavili na digitalizáciu dát našich interných procesov nielen v distribúcii. Toto sa v konečnom dôsledku zobrazí v lepších službách zákazníkom, z ktorých budú profitovať všetci - naša poisťovňa, sprostredkovatelia, obchodní partneri i klienti.

Do čoho ste v tých uplynulých mesiacoch najviac investovali a aké sú vaše investičné zámery pre tento rok?
Určite nemálo času a investícií sme venovali zlepšeniu prostredia pre zákazníkov. Momentálne pripravujeme nový online systém hlásenia a sledovania stavu poistnej udalosti a zaistenia nadštandardnej starostlivosti pre klienta. Rovnako dlhodobo vylepšujeme prostredie a funkcionality našej online klientskej zóny.

Potreby, vedomosti a postoje zákazníkov sa vyvíjajú a my musíme s nimi držať krok. Spustili sme veľký projekt Cesta zákazníka, kde sme sa pýtali klientov, aké sú ich potreby a názory súvisiace s poistením. Následne sme spoločne stanovili jednotlivé fázy, ktorými klient prechádza v priebehu jeho života, ako vníma naše služby a čo by sme mali zmeniť.

Zohľadnili sme jeho vnímanie a zamerali sa na tzv. momenty pravdy, ktorými sa utvára vzťah medzi klientom a AXA poisťovňou. Naša investičná stratégia zostáva aj pre rok 2017 rovnaká - pokračujeme vo vylepšovaní online procesov a sme pripravení načúvať želaniam a potrebám klientov.

Do online procesov a digitalizácie investujú aj ďalšie poisťovne na tunajšom trhu - v čom pociťujete vašu hlavnú konkurenčnú výhodu?
Patríme medzi TOP poisťovne vo svete, naša finančná skupina poskytuje služby viac ako 103 miliónom klientov vo svete, vo všetkých poistných oblastiach. Aj preto je naša finančná skupina AXA v Česku i na Slovensku zastúpená životnou a neživotnou poisťovňou, doplnkovou dôchodkovou a dôchodkovou správcovskou spoločnosťou a investičnou spoločnosťou.

A hoci na slovenskom trhu nepatríme medzi najväčšie poisťovne, máme dlhoročné skúsenosti, dobré know-how a veľkú flexibilitu, ktorá možno veľkým hráčom na trhu chýba. Práve preto môžeme a dokážeme niektoré novinky či inovácie uvádzať do praxe oveľa jednoduchšie, a dokonca občas aj zariskovať. Chceme si naďalej zachovať vysoký štandard služieb s dôrazom na kvalitný poisťovací servis a finančné poradenstvo.

Stornovosť zmlúv investičného životného poistenia v AXA klesla za posledné dva roky o viac 70 %, pričom ste zrušili pred pár rokmi desiatky zmlúv s maklérmi, ktorí nedosahovali potrebné výsledky. Ako sa pozitíva tohto kroku stihli prejaviť v praxi?
Naša spolupráca s externými distribútormi sa dlhodobo orientuje predovšetkým na kvalitu predaja poistenia. Aj preto sme od roku 2012 do roku 2014 ukončili spoluprácu s viac ako 160 maklérskymi spoločnosťami, ktoré nespĺňali naše predstavy o kvalite služieb. Máme záujem o spoluprácu predovšetkým s partnermi, ktorí presadzujú rovnaké hodnoty ako AXA.

Ide predovšetkým o orientáciu na potreby klienta, kvalitu finančného poradenstva a dlhodobú spoluprácu. Než začneme spolupracovať s maklérom, tak si ho preveríme. Aký je jeho obchodný model, ako vyhľadáva klientov, ako s nimi komunikuje, čo a ako predáva, aké sú jeho skúsenosti a v niektorých oblastiach hovoríme aj s klientmi. Až potom s ním nadviažeme spoluprácu.

Naše partnerské spoločnosti navyše dlhodobo neustále starostlivo monitorujeme, máme isté limity aj pokiaľ ide o predčasné storná zmlúv a chceme spolupracovať len s tými najlepšími na trhu.

Zdroj: oPoistení.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články