Slovenskí vodiči neváhajú hazardovať na diaľnici. Asistenčnú službu by volala iba tretina


			Slovenskí vodiči neváhajú hazardovať na diaľnici. Asistenčnú službu by volala iba tretina
2.12.2014 Tlačové správy

Slovenskí šoféri sa správajú pri defekte na diaľnici stále skôr nezodpovedne. Podľa najnovšieho prieskumu finančnej skupiny AXA by takmer polovica šoférov prebehla cez rušnú diaľnicu, aby sa dostala na protiľahlú čerpaciu stanicu pre palivo. Viac ako tretina by ostala nerušene sedieť v nepojazdnom vozidle v odstavnom pruhu. Vodiči si pritom neuvedomujú, že sa takto vystavujú nebezpečenstvu hroziacej zrážky s prechádzajúcimi vozidlami. 

 

 

Prieskum finančnej skupiny AXA poukazuje, že Slováci stále neváhajú hazardovať so svojimi životmi pri poruche vozidla na diaľnici. Až 13 % šoférov uviedlo, že sa im už situácia, kedy museli odstaviť svoje auto v odstavnom pruhu, niekedy stala. A aké boli ich reakcie? Asistenčné služby využila iba necelá tretina (29 %).

Takmer polovica zo všetkých opýtaných, by neváhala prebehnúť na benzínovú pumpu v protismere a iba 26 % šoférov, takýto spôsob riešenia problému s prázdnou nádržou razantne odmietlo. Na asistenčnú službu by sa v prípade prázdnej nádrže obrátila takmer tretina respondentov (34 %). Zvyšok si nepripúšťa možné hrozby a často nebezpečné situácie rieši zbytočne riskantným spôsobom. Miesto toho, aby vodiči jednoducho zodvihli telefón a zavolali asistenčnú službu, ktorá situáciu vyrieši za nich, zahrávajú sa zbytočne so svojim životom.

 

„Slovenskí vodiči využívajú asistenčné služby stále pomerne málo a to i napriek tomu, že ich majú garantované  v rámci poistenia. Z prieskumu však vyplynul rozdiel v správaní našich vodičov oproti českým susedom. Kým v Českej republike využívajú asistenčné služby skôr mladšie generácie, na Slovensku je to naopak. Pri mladých ľuďoch do veku 26 rokov využíva tieto služby iba 26 %, pri vodičoch okolo veku 35 rokov vzrastá počet na 38 % a pri štyridsiatnikoch (45 rokov) je to už 40 %. Asistenčné služby pritom zaručujú rýchlu pomoc pri riešení takmer všetkých krízových situácií, s ktorými sa vodiči na cestách môžu stretnúť a ušetria im tak veľa času a energie,“ upozorňuje hovorca spoločnosti AXA Matej Kubinec.  

 

Dôvodom môže byť aj prevládajúci názor, že sa asistenčné služby vzťahujú iba na závažné nehody a defekty, pri ktorých musí byť automobil odtiahnutý do servisu, alebo aj pocit, že by kvôli prázdnej nádrži uprostred noci vodiči poisťovňu obťažovali.

 

„Tak to samozrejme nie je. Veď asistenčné služby sú tu práve pre našich klientov, aby im pomohli pri akomkoľvek probléme na diaľnici. Napríklad v rámci poistenia AXA Auto Go vám aj pri obyčajnom defekte  privezieme, vymeníme a zaplatíme pneumatiku alebo odomkneme auto, keď si klient zabuchne kľúče v aute. Odtiahnutie vozidla je v rámci SR bez obmedzenia vzdialenosti i finančného limitu. Navyše garantujeme, že naša asistenčná služba príde na miesto nehody najneskôr do hodiny od telefonátu,“ dopĺňa Kubinec.  

AXA

Zdroj: AXA

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články