UNIQA poisťovňa neeviduje žiadnu poistnú udalosť z Nepálu


			UNIQA poisťovňa neeviduje žiadnu poistnú udalosť z Nepálu
23.10.2014 Tlačové správy

V posledných dňoch rezonuje Slovenskom téma horolezcov v Nepále, ktorých postihla minulý utorok snehová búrka neočakávanej sily. Prírodná katastrofa si vyžiadala niekoľko životov a niekoľko nezvestných. Pátranie po horolezcoch, turistoch i sprievodcoch bolo po týždni hľadania ukončené. UNIQA poisťovňa, a.s. k dnešnému dňu neeviduje žiadnu poistnú udalosť z tejto krajiny.

 

 

Snehová búrka v Nepále bola dozvukom silného cyklónu.V mieste tragédie bolo v tom čase veľa zahraničných turistov, medzi nimi Slováci, Česi, Poliaci, Kanaďania či Indovia. UNIQA poisťovňa, a.s. do tejto chvíle neobdržala žiadne informácie v súvislosti s nešťastím v Nepále.

Súčasné počasie je charakteristické nestálosťou a premenlivosťou, najmä v horách a vo vyšších polohách je tento jav ešte výraznejší. Ak vás na týchto miestach zastihne úraz, UNIQA poisťovňa odporúča postupovať nasledovne:

     
  • Pri  úraze v určitej nadmorskej výške - v horách či na svahu - je dôležité kontaktovať priamo záchrannú službu, ktorá zabezpečí privolanie pomoci.
  • Záchranná služba vzhľadom na miesto nehody a dostupnosť terénu určí spôsob prepravy k zranenému a s ohľadom na vážnosť poranenia aj spôsob dopravy do nemocnice.
  • Záchrannej službe sa preukážte kartou, ktorú ste obdržali pri dojednaní poistenia.
  • V prípade hospitalizácie kontaktujte asistenčnú službu do 3 dní od začatia hospitalizácie, pričom asistenčná služba dohliada na tento priebeh, schvaľuje nevyhnutné náklady na prípadnú operáciu a celkový pobyt v nemocnici.
  • Takisto zabezpečuje komunikáciu s lekármi i rodinnými príslušníkmi a informuje klienta o ďalšom postupe, teda o predbežnej dĺžke hospitalizácie a následnom prevoze späť na Slovensko, ak je nutné pokračovanie hospitalizácie v domovskej krajine, zabezpečí umiestnenie do nemocnice na Slovensku.
  • Po návrate na Slovensko čo najskôr predložte všetky originály faktúr, lekárskych správ a uhradených účtov za lieky priamo do poisťovne, tá po objektivizácii poistnej udalosti zabezpečí ich úhradu zdravotníckemu stredisku, resp. preplatí už uhradené náklady priamo klientovi.

 

UNIQA poisťovňa

Zdroj: UNIQA poisťovňa

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články