Poisťovne však očakávajú, že celkový sumár škôd bude takmer dvojnásobný a presiahne 15 miliónov eur.
Toto číslo sa však môže zmeniť, najmä po ústupe vodných hladín a následnom zisťovaní škôd, ako aj kvôli pretrvávajúcemu riziku povodní na niektorých vodných tokoch, najmä na juhozápade Slovenska.
Mohlo by vás zaujímať: Čo urobiť ešte dnes pre ochranu života a majetku pred živlami? SLASPO radí
Poisťovne posilnili svoje kapacity a sú pripravené vybavovať poistné udalosti v zrýchlenom režime, aby čo najviac vyšli v ústrety klientom, ktorí následkom povodní utrpeli škodu.
Ako čo najrýchlejšie vybaviť náhradu škody z povodní:
- Čo najskôr nahlásiť poisťovni, že došlo k poistnej udalosti – ideálne online cez formulár na webe poisťovne, kde je možné nahrávať aj fotky, alebo škodu nahlásiť telefonicky.
- Klient dostane informáciu, či bude potrebná aj obhliadka (pri škodách väčšieho rozsahu).
- Ak je potrebné z bezpečnostných alebo hygienických dôvodov začať s odpratávaním poškodených alebo zničených vecí, je potrebné urobiť fotografie alebo videozáznam situácie – inak vyčkať na pokyn poisťovne.
Po určení výšky celkovej škody poisťovňa zasiela poistné plnenie na účet klienta. Ak by z nejakého dôvodu mala byť poistná udalosť šetrená dlhšie, klient môže poisťovňu požiadať o zálohu. Peniaze je poisťovňa povinná zaslať do 15 dní od ukončenia šetrenia poistnej udalosti, teda od doby, kedy je známa konečná výška nároku klienta na náhradu škody.
Komentáre
Pridať komentár