Aký bol podľa vás pre poistný trh na Slovensku rok 2015?
Poistný trh zaznamenal v minulom roku mierny nárast tak v oblasti životného, ako aj neživotného poistenia. Minulý rok bol pre poisťovne aj rokom prípravy na Solvency II, ktorá začala platiť od začiatku tohto roka. Čo sa týka trhu, ukázalo sa, že veľkým rizikom pre poisťovne sú klesajúce výnosy z finančných aktív pre pretrvávajúce nízke úrokové sadzby, s čím sa museli poisťovne pri produktoch životného poistenia vyrovnať. Rok 2015 bol pre poisťovne tiež rokom digitalizácie a mobilných aplikácií, aby boli ku klientom ešte bližšie.
Čím si prešla vaša poisťovňa v predchádzajúcich mesiacoch roku 2015 a ktoré priority sa vám podarilo zvládnuť?
Sme radi, že sme si aj v roku 2015 udržali svoju trhovú pozíciu jednej z najsilnejších univerzálnych poisťovní (stabilné tretie miesto). Neustále investujeme do zlepšovania technologických inovácií v servise a procesoch, ako aj do vývoja nových produktov.
Teší nás, že sa nám podarilo naplniť stanovené finančné ciele, a to až nad očakávania. Spomeniem, že sme boli mimoriadne úspešní napríklad v kampani k povinnému zmluvnému poisteniu, v ktorej sme získali viac ako 50-tisíc klientov.
Samozrejme, pre našu poisťovňu bol minulý rok zásadný aj v tom, že v rámci dôchodkového systému sa začalo vyplácanie anuít z druhého piliera. Sme jednou z troch poisťovní, ktorá sa rozhodla klientom, ktorí si s nami sporili alebo budú sporiť desiatky rokov, ponúknuť aj zavŕšenie kolobehu – samotnú výplatu dôchodkov formou anuít. Tvrdo sme pracovali na tom, aby sme sporiteľom vysvetlili, prečo je potrebné zostať v druhom pilieri a prečo sa nespoliehať len na prvý pilier.
Na aké inovácie či novinky v produktoch ste stavili, aby ste udržali krok s požiadavkami klientov?
Ako prvá a jediná poisťovňa sme priniesli na slovenský trh prelomové poistenie vozidiel na princípe telematiky – poistenie SOS Partner. Vďaka nemu majú naši klienti na cestách istotu, že v problémoch nezostanú nikdy sami. Zariadenie nainštalované v aute im totiž po nehode automaticky privolá pomoc, nech sa nachádzajú kdekoľvek.
Navyše, ak aj nedôjde k nehode, ale posádka má problémy, privolá si pomoc stlačením núdzového tlačidla. Prednosti tohto „strážneho anjela“ využíva na cestách už viac ako 500 klientov našej poisťovne. Okrem toho sme pre klientov spustili, rovnako tak ako prví na Slovensku, systém takzvanej doprednej likvidácie - teda extrémne rýchlej likvidácie poistných udalostí. Vďaka nej naši klienti po úraze dostávajú peniaze už o niekoľko dní od jeho nahlásenia.
Až pri tretine poistných udalostí riešených cez doprednú likvidáciu posielame klientom peniaze do jedného dňa od jej nahlásenia. Klienti ich tak majú na účte už počas liečenia následkov úrazu a môžu ich použiť napríklad na zachovanie svojej životnej úrovne.
Klientom poisťovne Generali zjednodušujú a najmä zrýchľujú vybavovanie poistných udalostí aj ďalšie novinky. Poistné udalosti môžu nahlasovať cez web a môžu cezeň sledovať aj ich stav. Pri poistnej udalosti teda už nemusia strácať čas návštevou pobočky, ale všetko vybavia z pohodlia domova. Na webe zistia aj to, aké doklady je ešte potrebné doložiť a požadované dokumenty odošlú priamo cez webové rozhranie do Generali.
Ako prebiehala v roku 2015 vaša komunikácia s maklérmi a na čom chcete v spolupráci s nimi prioritne stavať?
Maklérsky obchod je pre našu spoločnosť veľmi významný distribučný kanál s významným podielom na celkovej distribúcii, a preto aj naša komunikácia prebiehala počas celého minulého roka veľmi intenzívne a veľmi kooperačne.
Naša spoločnosť si zakladá na dlhodobých obchodných vzťahoch, na dlhodobom budovaní nášho spoločného kmeňa a vyberáme si našich obchodných partnerov aj podľa toho, či nachádzame prienik v našich dlhodobých stratégiách a samozrejme, či sme aj hodnotovo rovnako nastavení.
V roku 2016 chceme v tomto pokračovať a ešte viac spoluvytvárať trh s našimi partnermi prostredníctvom inovácií, ako aj optimalizáciou našich procesov, tvorbou riešení pre klienta a spoločné hľadanie nových obchodných príležitostí na trhu.
Prezraďte nám Vaše odhady pre poistný trh 2016, ale tiež konkrétne i za Vašu poisťovňu?
Z celkového pohľadu bude trh neživotného poistenia pravdepodobne aj naďalej mierne rásť a to najmä vďaka poisteniu majetku. Pri poistení motorových vozidiel očakávame, že trh bude naďalej stagnovať.
Segment životného poistenia rastie len minimálne, aj to najmä len vďaka pripoisteniam. Očakávame, že tento trend bude pokračovať. Klienti majú záujem predovšetkým o rizikové životné poistenie.
Komentáre
Pridať komentár