Aj vďaka tomu dokážu zabezpečiť klientom najlepšie služby a finančné riešenia šité na mieru. O potrebách a poslaní finančného sprostredkovateľa sme sa rozprávali s Klárou Tomašovičovou, Riaditeľkou obchodnej divízie – Retail v NN Finančné služby.
Práca finančného sprostredkovateľa nie je len obchod, za ktorým stoja zisky. Hlavným zmyslom je pomoc ľuďom finančne sa zabezpečiť v prípade neočakávaných udalostí. Ako by ste opísali význam tohto povolania?
Práca finančného sprostredkovateľa nie je len o číslach. Stredobodom záujmu nie sú zmluvy, ale ľudia. Poslaním je pomáhať ľuďom pri budovaní finančnej stability a zabezpečení sa na budúcnosť. Úlohou finančného sprostredkovateľa je správnymi otázkami zistiť finančné potreby a možnosti klienta, a následne mu poskytnúť personalizované finančné riešenia.
V podstate je to o budovaní dôvery a neustálej starostlivosti o klientov, pretože finančná stabilita je základom pokojného a kvalitného života. Je samozrejmosťou, že chorý človek vyhľadá lekára. Rovnako by to malo byť aj pri financiách. Ľudia by sa mali pravidelne stretávať s odborníkmi vo finančnej sfére. Keď sa človek nečakane ocitne v náročnej životnej situácii, je vždy rád, že si nechal poradiť a má sa na koho obrátiť.
Zmyslom našej práce je pomáhať ľuďom starať sa o to, na čom im najviac záleží, a to vystihuje podstatu našej práce.
Aké hlavné konkurenčné výhody získavajú finanční sprostredkovatelia, ktorí spolupracujú so spoločnosťou NN Finančné služby?
Na základe našich interných prieskumov vieme, že naši kolegovia vyzdvihujú dve hlavné výhody: nadštandardný príjem a flexibilný pracovný čas. Áno, oboje môžu získať aj inde, no my sme špecifickí v tom, že máme bezplatné a veľmi praktické vzdelávanie, ktoré poskytujú len školitelia z praxe. Navyše ho realizujeme počas pracovnej doby, nie po víkendoch a večeroch.
Ďalšou našou prednosťou je, že naši spolupracovníci majú k dispozícii viac ako 40 pobočiek, ktoré sú kompletne v réžii NN Finančné služby. Nemajú tak žiadne starosti s nájmom, energiami, kancelárskymi potrebami, ani brandingom a celou agendou okolo toho.
Kolegovia vyzdvihujú najmä nadštandardný príjem a flexibilitu...
Na našich pobočkách už dokážeme klientovi sprostredkovať vyše 350 produktov od viac ako 60 finančných inštitúcií. Klient cez nás získava prístup k tomu najlepšiemu, čo ponúka dnešný finančný trh.
To, po čom túžia všetci sprostredkovatelia sú bohaté databázy klientov. Naša obchodná sieť pôsobí na slovenskom trhu takmer 30 rokov a aktuálne máme v správe viac ako 100-tisíc zmlúv v životnom poistení. V neposlednom rade by som rada spomenula, že si zakladáme na priateľskej, otvorenej, tvorivej a podporujúcej atmosfére, v ktorej sa nám výborne spolupracuje.
Akú podporu poskytujete finančným sprostredkovateľom počas ich pôsobenia u vás?
To, na čo sme veľmi hrdí, je leadová podpora. Dlhé roky neustále vylepšujeme náš kampaňový manažment, ktorý nám prináša viac ako 20 % celkovej produkcie životného poistenia.
Okrem práce s vlastným portfóliom, zásobujeme obchodníkov predvolanými kontaktmi vďaka spolupráci s viacerými externými call centrami. Niektorým obchodníkom to prináša aj desať zmlúv mesačne a stačí im päť leadov na jednu zmluvu.
Medzi hlavné plusy práce finančného sprostredkovateľa patria možnosť kariérneho rastu a výrazná finančná odmena. Obe výhody sú priamo úmerné schopnosti finančného poradcu odborne napredovať a rozširovať vlastné klientske portfólio. Akými spôsobmi umožňujete poradcom profesijne rásť?
Pre každú pozíciu máme na mieru šité školenia a podporu. Dôraz kladieme na vzdelávanie nováčikov v podobe Kariérnych štartov a následných školení. Adaptačný proces je veľmi praktický a kombinovaný s e-learningovým, prezenčným vzdelávaním a praxou. Samozrejme, vzdelávanie cyklicky poskytujeme aj služobne starším kolegom na rôzne témy, aby boli stále lepší a lepší.
Dlhodobo úspešní sú u nás kolegovia, ktorí majú veľké ambície a ochotu na sebe neustále pracovať. Systém, znalosti a disciplína rozhodnú v konečnom dôsledku o úspechu. U nás majú ľudia niekoľko možností profesijného rastu.
Ponúkame kariéru obchodníka, vďaka ktorej sa poradcovi zvyšuje výška príjmu podľa toho, ako rýchlo sa posúva v kariére. Príjem si tiež dokáže zvyšovať aj cez odporučiteľské provízie.
Ďalšou možnosťou je stať sa gestorom a získavať ďalší príjem.
Ponúkame tiež manažérsku kariéru. Najlepší manažéri sú tí, ktorí pôvodne u nás pôsobili na obchodníckej pozícii. Keďže detailne poznajú túto prácu, dokážu lepšie adaptovať nových obchodníkov. Samozrejme, šikovných manažérov prijímame aj z externého prostredia.
Čoraz viac ľudí si pri výbere značky, pre ktorú chcú pracovať, všíma aj hodnoty spoločnosti. Ako by ste opísali vašu firemnú kultúru?
To najcennejšie, čo máme, sú naši ľudia. Našou snahou je, aby sme kolegom a kolegyniam dokázali zabezpečiť ideálne podmienky pre prácu a rovnako motivujúce ohodnotenie. Nováčikovia si často hneď po štarte u nás uvedomia, že v porovnaní s predchádzajúcim pôsobiskom sú vítaní a vládne u nás priateľská a podporujúca atmosféra.
To najcennejšie, čo máme, sú naši ľudia.
V našej spoločnosti si navzájom dôverujeme a môžeme sa na seba spoľahnúť. Chceme byť lídrom na trhu, ktorý je známy kvalitnými službami, a k tomu patrí vysoká úroveň komunikácie a neustále vzdelávanie. Naša značka je známa prísľubom „Na vás záleží“ a chceme, aby to bolo cítiť vo všetkých aspektoch spolupráce s nami.
Ako motivujete ľudí k lepším výsledkom?
Máme zavedený systém troch príjmov. Provízny príjem je základ a výška provízie je závislá od kariérneho stupňa, takže každý ju môže sám ovplyvniť. Provízny príjem môže byť aj za odporúčanie alebo gestorovanie - obchodník tak môže dostávať provízie aj z výkonu kolegu.
Druhý typ príjmu je podporný a je dôležitý najmä pri štarte spolupráce. Kým sa poradca naučí robiť svoju prácu, získava od nás veľmi zaujímavú finančnú podporu za vzdelávanie. Navyše, neskôr nabieha aj na produkčné mimoriadne provízie.
Do podporného príjmu rátame aj rôzne formy motivácie, keď za vopred stanovených podmienok získavajú obchodníci viac peňazí za produkciu než bežne. Niekedy to vyzerá, že nám stále beží nejaká motivácia, čím výrazne navyšujeme celkové odmeňovanie v sieti.
Tretí typ príjmu je pasívny z už vytvoreného portfólia klientov v životnom, alebo neživotnom poistení, alebo v investíciách. U viacerých kolegov ide o výraznú mesačnú sumu.
Samozrejme, máme súťaže o dovolenky, ktoré sú veľmi obľúbené. Za minulý rok navštívili naši ocenení kolegovia Vietnam, pôjdu na Malorku a do južných Čiech. Budúci rok čaká na každého, kto splní podmienky, grécky Kos a tí najlepší navyše vyrazia aj do Thajska.
V praxi je neoceniteľná súdržnosť a zdieľanie skúseností medzi kolegami, regiónmi či pobočkami. Akým spôsobom sa u vás kolegovia vzájomne inšpirujú a prepájajú?
Som veľmi hrdá, že kolegovia naprieč Slovenskom sú ochotní si pomáhať a podporovať sa. Vytvorili sme systém vzájomnej inšpirácie homogénnych skupín. Mesačne prebiehajú rozvojové misie, pre ktoré si kolegovia sami vyberajú témy na diskusiu.
Som veľmi hrdá, že kolegovia naprieč Slovenskom sú ochotní si pomáhať a podporovať sa.
Spoločne preberajú rôzne oblasti, aby sa v nich zlepšili a vymenili si skúsenosti. Počas týchto diskusií sa rodia skvelé nápady a navzájom sa posúvame vpred. Venujeme sa tiež vzdelávaniu v oblasti sociálnych sietí. Učíme našich ľudí, ako budovať značku, rozširovať si portfólio klientov alebo svoje tímy o kolegov.
Dnešný svet je plný moderných technológií a firmy sa doslova predháňajú v ich aplikácii. Ako sa v tomto smere vyvíja vaša firma?
Pre obchodníka aj klienta sú dôležité moderné nástroje, ktoré uľahčujú a urýchľujú obchodný rozhovor, a zároveň ponúkajú možnosť si kedykoľvek a kdekoľvek pozrieť informácie o svojej zmluve. Mnoho zmlúv dnes dokážeme uzatvoriť online na pár klikov.
Aby sme klientovi vedeli pripraviť najvhodnejšie riešenia jeho potrieb, máme unikátnu vlastnú finančnú analýzu, ktorá pracuje na pozadí s viacerými podstatnými dátami. Máme k dispozícii rôzne kalkulačky a porovnávače, ktoré výrazne urýchľujú prácu finančnému sprostredkovateľovi. Manažér si v reálnom čase vie pozrieť všetky rozpracované ponuky svojich ľudí, zmluvy, príjmy a všetko podstatné pre správne riadenie aktivít v tíme.
Adaptačný proces máme kompletne zdigitalizovaný, vďaka čomu majú nováčik aj manažér neustály prehľad o svojich úlohách. Máme i katalóg vzdelávania a postupne sa odomykajú rôzne vzdelávacie kurzy a videá pre ľudí podľa pozície a toho, ako dlho s nami spolupracujú. Aktuálne pracujeme na viacerých AI nástrojoch, ktoré budeme využívať vo vzdelávacom a v obchodnom procese.
Vizitka NN Finančné služby, s.r.o.
Spoločnosť NN Finančné služby vznikla v apríli 2023 ako súčasť Finportal a silnej medzinárodnej skupiny NN, ktorá funguje na finančnom trhu od roku 1845. Značka NN pôsobí na Slovensku už takmer 30 rokov, pričom posledné roky patria k jej historicky najúspešnejším z pohľadu obchodnej produkcie a hospodárskych výsledkov.
Jedným z dôležitých míľnikov bol pre spoločnosť a jej obchodnú sieť rok 2022, keď sa NN stala majoritným akcionárom vo Finportal. Touto investíciou sa jej otvorili nové možnosti v oblasti vzájomnej výmeny know-how, predovšetkým pri digitálnych riešeniach a spolu s komplexitou ponúkaných produktov zohrávajú kľúčovú rolu v NN Finančné služby.
NN poradcovia tak môžu ponúkať nielen NN produkty, ale široké portfólio finančných produktov vrátane úverov, investícií či neživotného poistenia. Vedia tak vybrať pre zákazníka to najlepšie riešenie z viac ako 350 finančných produktov od 60 finančných inštitúcií.
Komentáre
Pridať komentár