Najčastejším dôvodom neakceptácie zmluvy o starobnom dôchodkovom sporení Sociálnou poisťovňou je podľa Petra Višvádera, hovorcu Sociálnej poisťovne, že identifikačné údaje (rodné číslo, meno, priezvisko) v registri Sociálnej poisťovne sa nezhodujú s identifikačnými údajmi uvedenými v zmluve o starobnom dôchodkovom sporení. „Druhým dôvodom neakceptovania zmluvy je, že fyzická osoba, ktorá zmluvu uzatvorila, nikdy nebola dôchodkovo poistená v Sociálnej poisťovni, prípadne, že má viac ako 35 rokov. V prvom aj v druhom prípade odporúčame navštíviť jej príslušnú pobočku a požiadať o overenie správnosti identifikačných údajov alebo poistných vzťahov.“
Fyzická osoba môže požiadať o opravu identifikačných údajov predložením dokladov totožnosti, resp. iných osobných dokladov (občiansky preukaz, rodný list, sobášny list...) Ak sa zistí, že fyzická osoba – zamestnanec vôbec nie je dôchodkovo poistená v registri Sociálnej poisťovne, môže upozorniť svojho zamestnávateľa na povinnosť prihlásiť zamestnanca na sociálne poistenie.
oPoisteni.sk, Sociálna poisťovňa
Komentáre
Pridať komentár