„Sústredíme sa na dlhodobú spoluprácu so zákazníkmi, založenú na detailnom a vysoko individuálnom prístupe a vracia sa nám to v podobe ich lepšej informovanosti a záujme,“ prezrádza v rozhovore pre portál oPoisteni.sk Marek Gašparík, riaditeľ pobočky Credendo – Short – Term EU Risks na Slovensku.
Ako ste v tomto roku nastavili vašu produktovú stratégiu a čo bolo pre vás prioritou?
V rámci roka 2017 sme sa zamerali prioritne na dve oblasti. V prvej sme odprezentovali zmenu názvu našej poisťovne, nakoľko naším jediným akcionárom sa stala belgická úverová poisťovňa Credendo – Export Credit Agency.
Spoločné meno a jednotná vizuálna identita prispeli k lepšej viditeľnosti skupiny Credendo a k prehľadnejšej ponuke služieb nielen v rámci tunajšieho poistného trhu, ale v rámci celej Európy. Pozitívne túto zmenu pocítili aj naši klienti, nakoľko sme sa z lokálneho hráča zmenili na medzinárodného hráča v oblasti poisťovania pohľadávok.
Naďalej poskytujeme dva štandardné produkty, a to poistenie pohľadávok i poistenie záruk. Aj v týchto produktových líniách sme zaviedli viacero inovácií v prospech zákazníkov. V rámci prolongácie zmlúv sme im vylepšovali poistné podmienky tak, aby čo najviac vyhovovali ich súčasným i budúcim potrebám.
Aké ďalšie inovácie ste pripravili pre klientov v predchádzajúcom období?
Vylepšili sme online procesy pre klientov, k zmenám došlo aj v rámci našich interných predpisov pri schvaľovaní poistných limitov, ale tiež pri paušálnom poistení pre nemenovaných odberateľov. Dôležité pre nás bolo produkt presne zacieliť na daného zákazníka a konkrétny segment jeho podnikania.
Za pobočku Credendo na Slovensku sme spokojní s vývojom na trhu pri poskytovaní záručných poistiek, nakoľko zákazníci ich radi využívajú v rámci svojho biznisu. Dôvodom ich obľúbenosti je, že nezvyšujú úverovú angažovanosť poisteného u bánk a umožňujú uvoľniť priestor schválených úverových rámcov pre využitie iných bankových produktov.
Dotýka sa prioritne napríklad klientov z oblasti stavebníctva, ale i z iných priemyselných segmentov na trhu. Potenciál v ďalších mesiacoch vnímame napríklad u firiem z oblasti strojárstva ale napríklad i zdravotníckeho sektora, ktoré sa častokrát zúčastňujú rôznych typov verejného obstarávania a v rámci daného procesu sú od nich požadované aj záručné poistky.
Od novembra 2017 platí novela zákona o verejnom obstarávaní. Došlo k zmenám aj v rámci záručných poistiek?
Žiaľ, úprava zákona o verejnom obstarávaní nezakotvila do praxe priamo využívanie záručných poistiek, ako je tomu napríklad v českej legislatíve. Nie je to síce štandardný produkt vo všetkých poisťovniach na poistnom trhu, predpokladáme však, že časom sa dostane aj do slovenského legislatívneho procesu, podobne ako to funguje v zahraničí. Je pred nami dlhá a náročná cesta, pevne však veríme, že na konci bude úspešná.
Ktoré z uvedených produktov patria medzi najžiadanejšie na tunajšom trhu a čomu to pripisujete?
Firmy sa potrebujú chrániť poistením pohľadávok a práve tento produkt tvorí gro nášho biznisu. Poukazujú to aj naše štatistiky, ktoré potvrdzujú, že 95 % vybraného poistného tvorí práve poistenie pohľadávok. Spoločnostiam vieme poskytnúť aj komplexný servis spojený s ich vymáhaním. V neposlednom rade, veľký priestor aj do budúcnosti vnímame pri využívaní záručných poistiek.
Vaše produkty ponúkate aj prostredníctvom maklérskych spoločností. V čom bol pre nich rok 2017 výnimočný?
Teší nás, že makléri sa v posledných mesiacoch zaktivizovali a klienti majú lepšie znalosti o našich produktoch. Len dobre informovaný maklér vie ponúknuť zákazníkom tie správne informácie.
Sústredíme sa na dlhodobú spoluprácu so zákazníkmi, založenú na detailnom a vysoko individuálnom prístupe a vracia sa nám v podobe ich lepšej informovanosti a záujmu. Čím viac poisťovaniu pohľadávok klienti rozumejú, tým skôr budú dané služby využívať, nakoľko je to pre nich nemalým prínosom v každodennej praxi.
Sú vaše produkty na tunajšom trhu úplne rovnaké, aké ponúka vaša skupina v zahraničí, alebo individualizované pre potreby slovenských klientov?
Produkty v rámci našej skupiny Credendo sú v princípe štandardizované vo všetkých krajinách, kde pôsobíme, samozrejme s prihliadnutím na isté zvyklosti na lokálnom trhu. Dotýka sa to poisťovania pohľadávok i poskytovania záručných poistiek. Na Slovensku ponúkame istú nadstavbu produktov pre tuzemských klientov a snažíme byť pre nich inovátorom.
Prinášame tiež poznatky z poistného trhu okolitých krajín, napríklad z Česka, Nemecka, Belgicka alebo Poľska a ak sú pre našich zákazníkov prínosom, zavádzame ich do praxe. Každý poistný trh má isté špecifiká a v dnešnej dobe globalizácie sa začínajú vzájomne približovať, spoločne vzájomne kooperovať.
Napríklad v susednom Česku je trh v rámci poisťovania pohľadávok pomerne nasýtený, nerastie takým tempom ako na Slovensku, avšak migrácia zákazníkov z jednej poisťovne do druhej je tam viditeľne väčšia. Na Slovensku je potenciál nových klientov stále pomerne veľký. To dokazujú aj výsledky našej slovenskej pobočky, ktorá v roku 2017 dosiahla historicky najlepšie výsledky pri výbere poistného.
V čom sú špecifické požiadavky vašich zákazníkov z radov malých, stredných i veľkých – nadnárodných firiem? Zvyknú využívať všetky typy vašich produktov, alebo aké sú ich nároky v tomto smere?
Menší zákazníci preferujú pri poskytovaní služieb rýchlosť, nepotrebujú vysoké poistné limity, ale len základné vysvetlenie o produktoch. Na základe týchto informácií vedia veľmi efektívne fungovať. Strední a väčší zákazníci požadujú vyššie poistné limity, majú náročnejších odberateľov, pričom platobné podmienky majú inak nastavené ako veľké nadnárodné korporácie.
Preferujú individuálny prístup, aj vzhľadom k iným odberateľom s ktorými obchodujú. Napríklad máme zákazníka, ktorý produkuje výrobky na Ukrajinu a máloktorá poisťovňa mu vie poskytnúť potrebný poistný limit. My na to máme špecificky určené podmienky, v rámci ktorých mu dané služby vieme zabezpečiť.
Chystáte do budúcnosti nejaké novinky v rámci produktovej stratégie, alebo čo chystáte inovovať?
Pre zákazníkov sme vylepšili náš webový portál, pokiaľ ide o jeho grafickú úpravu i prehľadnosť. Máme výborne prepracovaný online systém pre správu poistenia, ktorý sme vlani doplnili o systém Smart Bridge. Produkt automatizuje opakované úkony spojené s úverovým poistením, čím znižuje administratívne zaťaženie podnikateľov.
Snažíme sa klientom spríjemňovať užívateľské prostredie a prinášať im aj ďalšie novinky. Napríklad sme im pripravili online ale i v printovej forme niečo ako bedeker s názvom „Ako na poisťovanie pohľadávok“,, tzv. desatoro o poistení a poradenstvo v tomto smere. Každý zákazník si v ňom nájde to „svoje“ a veríme, že mu poskytne základné prvotné rady, ako má postupovať v rôznych životných situáciách.
Komentáre
Pridať komentár