Do dobrovoľnej mesačnej abstinencie od alkoholu sa zapojilo 900-tisíc Čechov a Slovákov


			Do dobrovoľnej mesačnej abstinencie od alkoholu sa zapojilo 900-tisíc Čechov a Slovákov
19.2.2024 Poistný trh, Spektrum

Nadmerný príjem alkoholu je obrovský problém Čechov i Slovákov. 

Podľa rozsiahleho prieskumu nadnárodnej lekárenskej skupiny Pilulka sa na hranici problémového pitia alkoholu nachádza až 14 percent dospelých Slovákov nad 18 rokov, čo podľa prepočtu na počet dospelých obyvateľov predstavuje až 600-tisíc ľudí. Podobne sú na tom naši susedia. Každý deň či niekoľkokrát do týždňa konzumuje alkohol až 1,3 milióna Čechov.


Mohlo by vás zaujímať: Zrážky na svahu v cudzine môžu vyjsť draho. V Taliansku je poistenie zodpovednosti povinné


Aj na margo týchto čísiel sa lekárenská spoločnosť Pilulka rozhodla podporiť neziskovú organizáciu a jej kampaň s rovnomenným názvom Suchý február (Suchej únor v Českej republike – pozn.), ktorá aktuálne prebieha v oboch našich krajinách.

Zapojilo sa do nej 900-tisíc ľudí z oboch krajín. „Našou snahou je šíriť osvetu o dôležitosti prevencie a zdravého životného štýlu. Z nášho prieskumu vyplýva, že alkohol si relatívne pravidelne dopraje každý piaty až siedmy  dospelý. Aj z tohto dôvodu využívame silu našej značky ku komunikácii problematiky nadmernej konzumácie alkoholu a ďalších závislostí,“ uvádza Petr Kasa, generálny riaditeľ lekárenskej skupiny Pilulka.

Cieľom kampane Suchý február je podporiť Čechov a Slovákov k zdravému životnému štýlu, ponúka príležitosť skúsiť jeden mesiac žiť bez alkoholu a vyskúšať si, do akej miery má človek alkohol pod kontrolou.

Nechceme ľudí prinútiť k úplnej abstinencii, skôr k uvedomeniu, kde všade a koľko alkoholu konzumujú. A či sú schopní zvládnuť ,sucháč‘. Podľa našich prieskumov až 53 % ľudí príjem alkoholu znížia aj po skončení kampane,“ uvádza Petr Freimann, manažér kampane Suchý február.

Na Slovensku aktuálne prebieha 3. ročník, v Českej republike už 12. ročník. Freimann dodáva, že zapojením do kampane ľudia získavajú balíky mentálnej i materiálnej podpory. Kampaň okrem samotnej skupiny Pilulka podporili vo veľkej miere aj jej zamestnanci. 

Z prieskumu, ktorý realizovala Pilulka ďalej vyplynulo, že s problémovým pitím alkoholu má na Slovensku problém trikrát viac mužov (17 %) ako žien (6 %), každý deň po ňom siahajú zväčša ľudia v manželskom zväzku, či obyvatelia väčších miest.


Mohlo by vás zaujímať: Solárne panely: akým rizikám čelia a prečo je poistenie dôležité? Radí Colonnade Insurance


Niekoľkokrát do mesiaca si ho priemerne dopraje až pätina Slovákov naprieč všetkými vekovými kategóriami, najčastejšie ľudia v strednom veku vo veku od 45 do 54 rokov (29 %), čo adiktológovia pripisujú rizikovej skupine obyvateľstva, ktorá prechádza mužským prechodom, resp. ženským klimaktériom. 

Regulácia je dôležitá, ale zároveň musí ísť ruka v ruke s prevenciou, ktorej zástancom som,“ myslí si Aleš Kuda, popredný adiktológ, psychológ a terapeut. Dodáva, že pokiaľ sa nezmení predovšetkým vnímanie, že nadmerné pitie nie je v poriadku, tak veľký dopyt po alkohole bude panovať stále. Je zároveň podporovateľom myšlienky Suchého februára. „Má to veľký zmysel, keď si uvedomíme, že alkohol je u nás vlastne všade prítomný. V mnohých situáciách vôbec už nevnímame, že nám je ponúknutý alebo že ho konzumujeme.“

Nadmerné pitie alkoholu je preukázateľne spojené s asi 200 chorobami, či už ide o ochorenie pečene, zažívacieho ústrojenstva a kardiovaskulárneho systému alebo vyššie riziko rakoviny. Okrem toho spôsobuje aj psychické problémy. „Je to aj veľmi zákerná droga, pretože ide o dobré antidepresívum, ale potom čo odznie intoxikácia, tak sa depresia ešte zhorší,“ podotkol v podcaste Životozprávy Kuda.

Zdroj: Pilulka

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články