Takmer každý druhý Nemec kvôli korona pandémii platí viac bezhotovostne ako pred krízou, zatiaľ čo druhá polovica žiadne zmeny nepociťuje.
Presnejšie, oveľa viac alebo viac bezhotovostne platí aktuálne 45 % respondentov. Naopak 5 % platilo viac alebo oveľa viac hotovosťou. Ak sledujeme konkrétne úkony týkajúce sa platenia a zaobchádzania s peniazmi, sú zmeny v správaní nemeckej populácie ešte zreteľnejšie. Každý štvrtý používa teraz častejšie on-line banking, a každý tretí vyberá v bankomate hotovosť menej často ako predtým.
Komunikácia s vlastnou bankou sa počas pandémie a núdzového stavu zmenila len málo. Štúdia ukázala, že telefonické poradenstvo, alebo kontakt cez e-mail nebol využívaný častejšie ako pred COVIDOM-19.
Vzhľadom k tomu, že osobného poradenstva vzhľadom na situáciu bolo menej, a pritom kontakty cez telefón, video alebo e-mail nijako výrazne neposilnili, vychádza sa z toho, že vo všeobecnosti bolo stykov medzi zákazníkmi a bankami menej a vzájomná komunikácia sa zredukovala.
Na otázku, ako sa v aktuálnej covidovej dobe zmenil spôsob interakcie s bankou, najviac respondentov odpovedalo, že využívali „výrazne častejšie" alebo „častejšie" on-line bankovníctvo (19, resp. 6 %, celkom teda štvrtina opýtaných).
Naopak, najviac ubudlo spomínaných výberov z bankomatu: podstatne menej často alebo menej často chodilo k bankomatu 19, resp. 16 % oslovených, celkovo teda viac ako tretina (35 %). Podľa očakávania sa prepadli osobné stretnutia s poradcami (u 29 % respondentov). Solídny nárast síce vykazuje na jednej strane videochat (častejšie ho využívalo 17 % opýtaných), ale súčasne 20 % oslovených uviedlo, že tento komunikačný kanál využíva zriedkavejšie ako pred krízou.
Tí, ktorí počas pandémie a v súčasnosti rezignovali na individuálne poradenstvo, sa už nehodlajú v budúcnosti k tomuto osobnému servisu vracať (66 %). Pokiaľ ale je niekto aktuálne zvyknutý s bankou mailovať, telefonovať alebo chatovať, plánuje pri tom zostať aj do budúcnosti.
Osobné stretávanie a poradenstvo na mieste už ľudí toľko do budúcnosti neláka a zrejme sa k danému rozsahu z minulosti nevrátia. Ukazuje sa teda, že (nielen) dokiaľ potrvajú obmedzenia osobného styku a zákazníci budú navštevovať banky menej často, mali by tieto upevňovať a vylepšovať ďalšie spoľahlivé cesty ku klientovi, aby posilnili väzbu a nestratili ho.
Komentáre
Pridať komentár