Teroristické útoky sa zmenili. Čo je ich cieľom?

Nedávno publikovaná globálna mapa politických a teroristických rizík od spoločnosti Aon upozorňuje na vysoké riziko teroristického útoku na akcie so zábavným alebo športovým zameraním.

Odhalila, že v minulom roku došlo k 16 takýmto udalostiam, čo predstavuje výrazný nárast oproti minulosti.
 
Geoff Stilwell, CEO spoločnosti Beech Underwriting, verí, že za týmto fenoménom je zmena mentality teroristov. Jednou z najvýraznejších udalostí nedávnej minulosti, ktorú možno vo svojej podstate považovať za exemplárny prípad, bol útok na koncerte speváčky Ariande Grande v Manchesterskej aréne. Teroristi tam odpálili bombu v okamihu, keď sa akcia chýlila k záveru a kedy sa diváci rozchádzali. Explózia zabila na mieste 23 osôb a 139 ďalších zranila.
 
Rozdiel medzi udalosťami, ako sa odohrali v Manchesterskej aréne a teroristickými atakmi z minulosti vysvetľuje Stilwell takto: cieľom nebola samotná aréna ako symbol biznisu alebo určitá globálna spoločnosť, boli to priamo ľudia vo vnútri, na ktoré teroristi explóziu nasmerovali. 
 
„Zjavne spôsobili veľkú škodu na foyeri arény a ďalších priestoroch alebo vybavenia, avšak nebolo ich cieľom zničiť alebo zbúrať objekt ako taký. Účelom bolo spôsobiť čo najviac ujmy na zdraví a životoch," komentoval udalosť Stilwell. 
 
To je základná odlišnosť od spôsobu práce predchádzajúcich skupín teroristov. Tí plánovali a uskutočňovali útoky na budovy ako zástupné symboly inštitúcií alebo firiem, proti ktorým sa vymedzovali. Teraz je veľa atakov nahodilejších, tvrdí Stilwell. „Ľudia musia počítať s tým, že udalosti môžu byť náhodné. Netvrdím, že nie sú plánované, ale nie sú plánované špecificky na konkrétny hotel určitého reťazca alebo čokoľvek podobné." 
 
Toto presvedčenie o náhodných útokoch je niečo, čo vedie Stilwell ku školeniu zákazníkov jeho spoločnosti o rôznych typoch poistenia proti terorizmu. Verí, že makléri môžu využiť tieto príklady, aby im pomohli predať krytie ako je napríklad odmietnutie „prístupu", a to aj v situáciách, keď nedôjde ku konkrétnej škode. 
 
„Keď napríklad dôjde k infiltrácii teroristov do Parlamentu, ich hlavným cieľom je maximálne narušenie chodu inštitúcie, ale aj priľahlého okolia," vysvetľuje Stilwell. „A to je dôvod, prečo hovoríme ľuďom, ktorí v okolí potenciálne postihnuteľnej inštitúcii podnikajú – ak tu chcete rozvíjať svoj biznis, počítajte s tým, čo bude výsledkom vyčíňania týchto zločincov. Musíte preto mať krytie pre prípad znemožnenia prístupu do firmy. To je absolútne zásadné, pretože aj keď vám nevznikne žiadna materiálna škoda, môže sa stať, že nebudete môcť vašu spoločnosť prevádzkovať napríklad celý týždeň." 
 
Makléri by v kontexte svojej úlohy mali poukázať na to, koľko finančných prostriedkov majú ich klienti v zálohe. Väčšina firiem totiž nemá príliš veľkú rezervu. Ak dôjde k podobnému výpadku, ako dlho môže podnik prežiť? Ako časovo rozsiahla musí byť podobná situácia, aby sa cez ňu zákazník už neodkázal preniesť? To sú argumenty pre tento druh poistenia.
 
„Bohužiaľ také firmy sa stávajú nevinnými obeťami násilného deja, na ktorý nemajú vplyv," upozorňuje Stilwell. „Je potrebné klásť otázky: Ste schopní v prípade, že sa niečo také stane, vydržať bez obchodovania dva týždne? A odpoveď bude pravdepodobne u mnohých z nich znieť, že schopní nie sú. "
 
Jednoduchý príklad: reštaurácia sa spolieha na to, že do nej týždenne zavíta dvetisíc hostí. Ak sa tak nestane, podnik napriek tomu musí zaplatiť svojim dodávateľom. Na dne sa ocitne, ak nemá dostatok kapitálu na preklenutie tejto doby bez zákazníkov. Poistenie môže byť záchrana podnikania. „Znovu opakujem: ľudia musia porozumieť tomu, že ak nemajú kapitál dostupný k vykrytiu uzavretého obchodu až na štyri týždne, musia si zaobstarať na tento účel poistenie pre prípad nemožnosti prístupu do firmy," uzatvára Geoff Stilwell, šéf Beech Underwriting.  
Zdroj: www.insurancebusinessmag.com

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články