Svetová jednotka fintechu, spojená s Alibabou, ide na burzu


			Svetová jednotka fintechu, spojená s Alibabou, ide na burzu

Čínske úspechy v oblasti digitálneho poisťovníctva sú neoddeliteľne spojené s inováciami fintech firiem. A v tejto sfére je nepopierateľnou vyčnievajúcou jednotkou spoločnosť Ant Financial Service Group patriaca k internetovému gigantu Alibaba.

Ant Financial so svojou službou Alipay ovláda platobný servis v Číne, a navyše cez aplikáciu ponúka aj úvery, poistenie a správu aktív. A teraz chce Ant Financial ponúknuť svoje akcie na burze.

Prevádzkovateľ on-line platobnej služby Alipay chce dosiahnuť ocenenie vo výške viac ako 200 miliárd USD. Oznámili to do transakcie zasvätení zástupcami svetové agentúry Reuters. So vstupom na burzu by mohlo byť predaných 5 až 10 % podielov na firme, emisie teda zrejme neprekročia sumu 20 miliárd USD. Aj tak by ale podľa Reuters malo ísť o jednu z najočakávanejších aj najväčších tohtoročných emisií. Ant Financial naproti tomu dlho správy o možnej emisii akcií dementoval. 

Teraz ale spoločnosť bez časového určenia uviedla, že ponuky akcií jej pomôžu urýchliť digitalizáciu služieb v Číne, rozvoj na globálnych trhoch s jej partnermi a investície do technológií a inovácií. V minulom roku Ant dosiahol obrat vo výške 12 miliárd USD s čistým ziskom okolo 2,4 miliardy USD. Vyplýva to údajne z podkladov, do ktorých Reuters vidí. Avšak aj tieto informácie Ant Financial popiera.  

Jednoznačné ale je, že dcéra Alibaby je teraz najviac oceňovanou spoločnosťou v oblasti fintech na svete. V roku 2014 sa od Alibaby osamostatnila, než vstúpila prvýkrát na burzu. Jej rival Amazon drží teraz 33 % na Ant Financial. Obchodný model Ant Financial vychádza z toho, že akcentuje silu kolektívu. Aj keď čiastky poistného sú malé, ale ak sa sčítajú všetky malé sumy, prinášajú obrovský obrat. A predovšetkým: on-line obchodník sa o zákazníkovi všetko dozvie.. 

Všetko pod jednou strechou

Finta už dávno odhalil, že dáta znamenajú peniaze. Za pomoci umelej inteligencie a veľkých dátových kmeňov je Ant Financial schopný efektívne identifikovať a segmentovať rôzne cieľové skupiny. Už v roku 2017 ponúkol kamenným poisťovniam, že im zostaví rizikové profily ich zákazníkov medzi motoristami, aby mohli presnejšie a cielenejšie kalkulovať poistné.

V nasledujúcom roku zriadila Alibaba cez dcérsku Ant Financial vlastnú on-line zdravotnú poisťovňu pre čínsky trh (Xiang Hu Bao). A hneď o rok neskôr ponúkol Ant Financial vlastné poistenie pre prípad závažných ochorení. Možnosť dojednať poistenie je spojená s ocenením bonity klienta v rámci kreditnej služby Zhima od Alibaba.

Pokiaľ je zákazník mladší ako 60 rokov a súčasne dosiahne v hodnotení minimálne 650 bodov, môže poistenie uzatvoriť. Hneď počas prvých deviatich dní fungovania bolo údajne dohodnuté poistenie pre 10 miliónov osôb. Cez on-line predajcu Alibaba navyše fungujú ďalšie poistenie, ako je poistenie škôd pri doprave tovarov alebo poistenie vrátenia tovaru. Platí sa pomocou Alipay patriaci k Ant Financial. 

Centra v Šanghaja a v Hongkongu

Podľa oznámenia českého denníka E15 v Šanghaji plánuje firma  daťponuku na trhu Star Market, ktorý je obdobou amerického technologického trhu Nasdaq. Primárna ponuka firmy by mala posilniť status oboch miest, teda Hongkongu a Šanghaja, ako centier kapitálového trhu.

Ant bude prvou firmou s akciami na oboch burzách. Šanghajský Star Market bol spustený vlani v júni a je zrejme najodvážnejším pokusom Číny o reformu kapitálového trhu. Burza v Hongkongu uskutočnila v roku 2018 reformy, ktoré podporili vstup technologických firiem s akciami, ktoré majú rôzne hlasovacie práva, a mladých biotechnologických spoločností na hongkonský trh.  

Ale aj iné čínske fintechy chcú ísť touto cestou. Mladá firma Tencent patriaca spoločnosti Wech už tiež ponúkla súkromné ​​zdravotné poistenie. Jingdong, ďalší z veľkých internetových obchodníkov, poskytuje na svojej platforme popri sprostredkovania poistenia aj svoje majetkové krytie. 

Všeobecne je Ant Financial na burze predpovedaný úspech. Jeho konkurencia z USA, porovnávací portál Selectquote, vstúpila s ponukou na burzu už v máji a ponuková cena 20 USD za kus sa razom zdvihla o 40 %. Podobný priebeh mali emisie Lemonade: z počiatočných 29 USD vyšplhala cena cenných papierov na bezmála 70 USD, teda plus cca 140 %.  

Zdroj: versicherungswirtschaft-heute.de www.e15.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články