Nemeckí klienti sú verní bankám, fluktuácia sa však zvyšuje


			Nemeckí klienti sú verní bankám, fluktuácia sa však zvyšuje

Nemecké banky vzhľadom na nízke úrokové sadzby zvýšili poplatky za vedenie účtov, platobných kariet, prevody v papierovej forme alebo výber menších súm.

Napriek tomu mnohí spotrebitelia zostali banke verní. Vyplýva to z prieskumu konzultačnej spoločnosti Oliver Wyman, na ktorom sa zúčastnilo vyše 2000 bankových klientov.

Podiel klientov, ktorí v priebehu jedného roka zmenili banku, sa v posledných 30 rokoch pohyboval v priemere v rozpätí 1 až 2 %. V posledných piatich rokoch táto úroveň stúpla na 3 %, čo je stále veľmi nízka úroveň.

Banky by sa však nemali cítiť príliš isté vo svojej pozícii. Klasický klient, ktorý všetky peňažné transakcie vykonáva prostredníctvom jedinej banky, postupne mizne. Viac než 60 % klientov má okrem „domovskej" banky ešte jeden ďalší bankový vzťah alebo dokonca viacero.

Hoci tieto domovské banky majú jasne dominantné postavenie z hľadiska účtov, kreditných kariet a poistenia, v prípade stavebných alebo spotrebných úverov sa klienti často obracajú na konkurenciu.

Cenové porovnania na internete totiž zlepšujú orientáciu v podmienkach. Rovnaký vývoj nastáva aj v oblasti sporenia a investovania do cenných papierov. Ani žíro kontá nie sú nedobytné, zhruba polovica klientov má druhý účet napríklad u internetovej banky.

Najviac menia banku mladší ľudia. Približne pätina klientov vo veku od 18 do 29 rokov sa v posledných piatich rokoch rozhodla pre inú banku. Menej verní sú aj ľudia vo veku nad 30 rokov. Podľa štúdie sa s demografickými zmenami tento trend zväčší a v nasledujúcich piatich rokoch si novú banku nájde až štvrtina všetkých klientov.

Najčastejším dôvodom pre zmenu banky sú podľa štúdie zvyšujúce sa poplatky, 35 % odišlo z banky práve pre ne. Ďalším dôvodom boli výhodnejšie ponuky konkurencie (19 %) a lepšie produkty a služby (18 %). „Nespokojnosť s podmienkami je podstatnou príčinou zmeny," povedal Benjamin Schulz, odborník Oliver Wyman.

Kým v minulosti banky lákali nových klientov bezplatnými účtami, v dôsledku veľmi nízkych úrokových sadzieb museli nájsť nové cesty. Medzičasom totiž spoplatňujú kontá aj internetové banky. Navyše sa zlepšila ochrana spotrebiteľa, od novembra tohto roka musia banky každoročne informovať svojich klientov o celkových nákladoch na vedenie ich účtov.

Zdroj: TASR, oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS