Nemeckí klienti skrachovanej cestovky Thomas Cook nie sú spokojní


			Nemeckí klienti skrachovanej cestovky Thomas Cook nie sú spokojní
21.12.2020 Zahraničie

Platobná neschopnosť globálneho giganta medzi cestovnými kanceláriami Thomas Cook vyvoláva stále mrzutosť nemeckých zákazníkov.

Nepáčia sa im predovšetkým dlhé lehoty, než Zurich ako poisťovateľ cestovnej kancelárie vyplatí klientom plnenie.  Pritom sa zdá, že postihnutí sa na druhej stranu nijako neponáhľajú s podaním žiadosti o štátne vyrovnanie škody. 

Podľa správy v Tagesspiegel doteraz bolo zaregistrovaných 95 600 žiadostí o odškodnenie, pomocou ktorých môžu turisti požiadať o finančnú pomoc spolkový štát. A to je len asi polovica z celkových 180 000 oprávnených žiadateľov, ako oznámila hovorkyňa príslušného ministerstva. Toto bol stav z prvej dekády novembra, pritom termín pre podanie zodpovedajúceho formulára bol len do 15. novembra. Tak znelo zadanie od Spolkového ministerstva spravodlivosti. Len podanie žiadosti na jeho internetový portál mohlo priniesť uspokojenie finančného nároku. 

Problém spočíva v tom, že poisťovňa Zurich chce poškodeným klientom skrachovanej cestovky Thomas Cook uhradiť len 17,5 % ich nárokov. Čo je samozrejme len časť všetkých finančných požiadaviek. Spolková ministerka spravodlivosti Cristine Lambrecht preto už v decembri minulého roka oznámila, že štát vyplní medzeru vzniknutú nedostatočným plnením zo strany Zurich. Pre tento účel si spolkový štát pripravil sumu vo výške 225 miliónov EUR. Avšak doteraz vyplatil len zlomok tejto sumy. Tagesspiegel povedal, že údajne ku klientom zatiaľ putovalo alebo práve putuje iba 35 miliónov EUR, čo pokrýva nároky asi v 23 600 prípadoch. 

Pritom rozpätie súm, o ktoré v tejto súvislosti ide, je značne veľké. Niekedy robí strata klienta 300 EUR, teda jedna záloha na budúci zájazd, inokedy ale stratil zákazník aj 24 000 EUR na drahú rodinnú dovolenku v atraktívnej lokalite. Najviac ľudí má oprávnený nárok okolo 1 500 eur, oznámil denník Tagesspiegel. 

Zurich naopak oznámil, že z celkovej sumy záruky vo výške 110 miliónov EUR už bolo vyplatených za zabezpečenie návratu uviaznutých cestovateľov 59,6 miliónov EUR. To znamená, že turistom, ktorí nemohli cestu absolvovať kvôli bankrotu cestovky, môže poisťovňa vyplatiť už len 50,4 milióna EUR. A práve z tejto sumy vyplýva kvóta 17,5 % pre vybavenie škôd.  

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články