Stále totiž funguje model: klient chce poistku, zdvihne telefón a zavolá svojmu poradcovi. Vďaka tejto technickej zaostalosti sa ale naskytá príležitosť k revolúcii v oblasti finančných služieb. Pozrite sa, ako sa pohybujú náklady v nemajetkovom poistení.
Tri trendy, ktoré môžu zásadným spôsobom ponuku poistenia zmeniť
1. Online - priama zákaznícka distribúcia
V súčasnej dobe sme svedkami rýchleho a nezvratného posunu z offline distribúcie, prostredníctvom ponúk face to face a call centier, k online, teda priamemu predaju zákazníkovi.
2. Dopravné technológie, ktoré upresňujú cenové riziko
Začínajúci produkt pay-the-mile ponúka poistenie za oveľa lepšie ceny, než poskytuje tradičné poistenie. Náklady za toto poistenie sú v tomto prípade závislé od počtu najazdených kilometrov. Snaží sa oceniť "bezpečných" vodičov tým, že im zníži poistenia alebo im pridá bonusy.
V USA poskytuje toto poistenie napr. spoločnosť Metromile. Poistenie spočíva v inštalácii zariadení, ktoré sa pripája k portu OBD II (pozn. slúži k diagnostike emisných systémov osobných automobilov) do vozidiel vyrobených po roku 1995. Ponúka spotrebiteľom nízku základnú mesačnú cenu a následne počíta prejdené kilometre, pričom sa berú do úvahy všetky rizikové faktory ako u tradičného poistenia.
3. Nová poisťovací štruktúra, ktorá efektívne spája
Ide o začínajúci koncept poolov, teda združených skupín spotrebiteľov. Princíp spočíva v tom, že čím viac spotrebiteľov v skupine je, tým menej platí na poistenie a celkovej vložené poistné sa tak rozprestrie medzi všetkých členov skupiny. Medzi spoločnosti, ktoré toto poistenie poskytujú, sú napríklad Guevara vo Veľkej Británii, Friendsurance v Nemecku alebo InsPeer vo Francúzsku.
Otázka pre vás, čitateľov. Myslíte si, že by sa v našich podmienkach nejaký z trendov uchytil?
Zdroj: FORBES
Autor: Lenka Kospertová, oPojištění.cz
Komentáre
Pridať komentár