Trendy, ktoré ovplyvnia mobilitu ľudí v blízkej budúcnosti


			Trendy, ktoré ovplyvnia mobilitu ľudí v blízkej budúcnosti

Nová štúdia agentúry GfK Austria analyzovala tri kľúčové oblasti, ktoré v súčasnej dobe „stavajú na hlavu„ princípy mobility v ľudskej spoločnosti. Zaujíma vás, o aké segmenty ide?

Predstavte si takýto svet blízkej budúcnosti, v ktorom auto síce „hovorí", ale nikto ho nepočúva, pretože vlak je rýchlejší. Rovnako ako vo väčšine ďalších odvetví aj výrobcovia áut šliapu na plyn, aby priniesli svoje inovácie do skutočného cestnej premávky. V ich prípade ide o to, ponúknuť motoristovi nevšedný zážitok z jazdy. Wi-fi vo vozidle, aplikácie riadené ľudským hlasom a autonómne vozidlá. To sú len niektoré z vymožeností a trendy témy posledných rokov. 

Avšak ďalší rozvoj a progres sú tak razantné, že už je možno načase šliapnuť brzdu, zastaviť sa a pár minút premýšľať... je toto skutočne to, po čom ľudia túžia? Bez čoho nemôžu byť? Aby bolo možné zistiť odpoveď, podrobila rakúska výskumná agentúra GfK Austria štúdiu tri kľúčové oblasti, ktoré stavajú aktuálnu mobilitu ľudskej spoločnosti na hlavu. Ide o elektrifikáciu, konektivitu a autonómiu. Tieto tri sféry rozhodujúcim spôsobom prispievajú k tomu, že sa zásadnou mierou bude meniť spôsob, ako sa ľudia dostávajú z A do bodu B.  

Autá sa predávajú ďalej

Najnovšie závery výskumu ukazujú, že základný motív pre voľbu určitého druhu vozidla spočíva v záujme „byť nezávislý" (18 %). Nasleduje dôvod „dostať veci do pohybu", a teda rýchlo a pružne prevážať veci s podielom 16 %. „Úspora nákladov a času" sa umiestnila na tretej priečke s 15 %. 

Z toho vyplýva, že najširším možným spôsobom pokrýva potreby auto, a z tohto dôvodu bude aj do budúcnosti predstavovať obzvlášť atraktívnu možnosť pre spotrebiteľov. A to sa odráža aj v číslach: 78 % mileniálov a 68 % spotrebiteľov vo veku nad 36 rokov zvažuje v nasledujúcich 5 rokoch kúpu automobilu.  

Flexibilita ovplyvňuje voľbu dopravného prostriedku

Štúdia GfK nazvaná „On the Road Again" (Znovu na ceste) okrem toho tiež odkryla, že ako mileniáli, ronvako i staršie generácie chcú využívať celú škálu rôznych možností mobility, a plánujú si zvoliť taký dopravný prostriedok, ktorý prináša v danej situácii najlepšie osobný úžitok . Tak napríklad: stála zápcha? Prečo teda jazdiť autom? A naopak: sú aktuálne nespoľahlivé cestovné poriadky? Prečo sa teda trmácať vlakom? 

Z toho vyplýva, že výrobcovia áut aj iné subjekty mobility pre obyvateľstvo musia ponúknuť svojim zákazníkom nielen inovatívne, ale hlavne vysoko kompatibilné služby. To bude ešte napínavá cesta. Nejde len o to „vybrúsiť" jednotlivé dopravné prostriedky k dokonalosti, ale hlavne ich prepojiť a flexibilne dopĺňať. 

Zdroj: Marktmeinungmensch, oPojištení.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS