Podľa hovorcu poisťovne Petra Višvádera poslala SP formou SMS a emailov 18.548 správ. Tie upomínali na dlžné poistné vo výške 2,5 milióna eur.
„Živnostníci po doručení týchto správ doplatili 345.990 eur, čo predstavuje 13,79-% úspešnosť z upozorňovanej sumy," vyčíslil Višváder. Posielanie takýchto správ, ktoré pripomínajú aktuálny nedoplatok SZČO, je podľa jeho slov ústretová služba poisťovne voči odvádzateľom poistného.
„Informáciu o nedoplatku za predošlý mesiac dostáva každý živnostník, ktorý má v Sociálnej poisťovni nahlásené aktuálne kontakty, email alebo mobilné číslo," doplnil. Je preto podľa neho v ich záujme, aby si v pobočkách Sociálnej poisťovne alebo prostredníctvom adresy mojekontakty@socpoist.sk aktualizovali kontaktné údaje a reagovali na správu o nedoplatku. „Takto predídu rastúcemu penále za omeškanie platby a problémom spojeným s vymáhaním dlhu," apeloval Višváder.
Komentáre
Pridať komentár